A még jelenleg is zajló Bridgestone-vizsgálat legújabb, de még nem végleges eredménye szerint szemcsésedés miatt kialakult gumirög okozhatta Lewis Hamilton jobb első kerekének defektjét az 58. Formula-1-es világbajnokság vasárnapi Török Nagydíján. Erről Hamasima Hirohide, a japán abroncsgyártó cég fejlesztési igazgatója tájékoztatta az autosport.com internetes szakportált.

Reuters
Lewis Hamilton a defekt után

Reuters
Lewis Hamilton a defekt után
A szakember a leintés után azonnal Tokióba, a Bridgestone főhadiszállására szállította a gumi maradványait. Hamasima Hirohide az internetes újságnak elárulta, a brit klasszis McLaren-Mercedesének jobb első kereke a „darabolódásnak” is nevezett jelenség miatt kapott a defektet.
A szakember hozzátette: Lewis Hamilton autója jelentősen alulkormányozott volt a nyolcas kanyarban, emiatt a szokásosnál jobban el kellett tekernie a kormánykereket. Ez viszont azt eredményezte, hogy a pályán lévő gumidarabok nagyobb mértékben kerültek az abroncsra és és féktávon megkeményedtek. Ettől meghibásodott a kocsi gumijának belső szerkezete.
Az addig a győzelemért hajtó, a harmadik helyen haladó Hamilton jobb első abroncsa a 43. körben lett defektes, így csapattársa, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, valamint a BMW-Saubert erősítő Nick Heidfeld is megelőzte.
A brit pilóta a boxba ment, ahol ugyan lecserélték a hibás gumit, de ezután már nem tudott harcolni a dobogóért, sőt az ötödik helye is veszélyben forgott.
LEWIS HAMILTON ISZTAMBULI DRÁMÁJA
Legfrissebb hírek

Formula–1: a Török Nagydíj 2026-ban visszatérhet a versenynaptárba
F1
2024.05.04. 20:27

F1: Räikkönen elázott, Ocon kerékcsere nélkül váltott slickre
F1
2021.10.11. 15:20

F1: Frusztrál, hogy nem hallgattam az ösztöneimre – Hamilton
F1
2021.10.10. 19:49

F1: Bottas aratott győzelmet az esős Isztambulban
F1
2021.10.10. 15:37

Hamilton nyerte az isztambuli időmérőt, de Bottasé a pole pozíció
F1
2021.10.09. 13:30
Ezek is érdekelhetik
