
A Kínai Nagydíj óta rengeteget emlegetik az 1986-os Ausztrál Nagydíjat, az idei Brazil GP-ig a legutolsó olyan idényzárót, amelyen három pilótának volt még esélye a Formula–1-es világbajnokság megnyerésére. Minden idők egyik legizgalmasabb versenyeként tartják számon a 82 körös adelaide-i viadalt, amelyet roppant fordulatos idény vezetett fel.



A versenyeken a megbízhatóság érdekében gyengébb erőforrásokat használtak, de így is rengeteg volt a műszaki hiba.
A csapatok nem is fektettek akkora energiát a megbízhatóságra a teljesítménnyel szemben, mint most, a 16 vb-futamból ugyanis csak a legjobb 11 eredmény számított, ezért belefért egy-két kiesés.
A pontokat még más rendszerben osztották, csak az első hatot jutalmazták, a győztes 9, a második 6, a harmadik 4 pontot szerzett.
Tankolni nem lehetett, az autókat a verseny elején tele kellett tölteni üzemanyaggal, a kerékcsere viszont a gumik nagyobb terhelése miatt ajánlatos volt.
A szezon három főszereplője az egyaránt Williams-Hondát kormányzó Nigel Mansell, Nelson Piquet duó, valamint a McLaren-TAG Porschéval száguldó Alain Prost volt.
Fordulatos versenyeket teljesítettek, előfordult, hogy Prost körhátrányban fejezte be a futamot a két williamses mögött, de mivel a két csapattárs szabadon versenyezhetett egymással, és nem ritkán értékes pontokat vettek el egymástól, a McLarennél Keke Rosberg csak akkor verte meg Prostot, amikor már nem a dobogós helyeken száguldottak.
A múltidéző Formula 1-es írást teljes terjedelmében a Nemzeti Sport hétfői számában olvashatják.
Legfrissebb hírek

Közös lista: minden idők tíz legjobb Formula–1-es pilótája
F1
2025.11.03. 17:55

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére
F1
2025.10.26. 22:50
Ezek is érdekelhetik





