
Fotó: Mirkó István
Új sikerek előtt? Mario Theissen szerint szerint a BMW már teljesítette idei terveit

Fotó: Mirkó István
Új sikerek előtt? Mario Theissen szerint szerint a BMW már teljesítette idei terveit
                                        Ön szerint ki nyeri meg 2008-ban a Formula-1-es világbajnokságot?
                Szavazatok száma: 3323
                                                    | Kimi Räikkönen | 
                                    |  | 47 % | (1547) | 
                                    | Felipe Massa | 
                                    |  | 19 % | (631) | 
                                    | Lewis Hamilton | 
                                    |  | 29 % | (970) | 
                                    | Heikki Kovalainen | 
                                    |  | 1 % | (28) | 
                                    | Robert Kubica | 
                                    |  | 4 % | (121) | 
                                    | Nick Heidfeld | 
                                    |  | 1 % | (26) | 
	           
       Először az istálló vezetője ült le közénk, s egy percig sem tagadta elégedettségét, csapata ugyanis már teljesítette a 2008-as szezonra tervezett célját. Kubica Kanadai Nagydíjon aratott győzelme – főleg úgy, hogy Heidfeld második lett – tökéletesen illik a BMW Sauber fejlődési folyamatába. A szakember, mérnök lévén, élharcosa az új technológiák (például a fékezéskor keletkező energiát eltároló és újrahasznosító KERS) bevezetésének, amelyből nagy autógyár lévén az egész vállalat hasznot húzhat.
„Nem túl komolyak a nehézségek, amelyeket nagyon felfújt a sajtó – mondta Theissen. – A KERS a jövő technológiája, mindent megteszünk azért, hogy mihamarabb a Formula–1-be kerüljön. A vállalat vezetősége nyomás alatt tart minket, amint elkészülünk az eszközzel, és kiderül, hogy megbízhatóan tudjuk használni, azonnal átültetjük a technológiát az utcai autóba.”
Theissen elmondta, a csapatok sokat várnak az új Concorde-szerződés megalapítása céljából létrehozott FOTA-tól (Formula One Teams Association), fontosnak tartja, hogy az FIA-val és Bernie Ecclestone-nal folytatott tárgyalások során szervezetten tudjanak fellépni, és közös nézetet alakítsanak ki.
Robert Kubica következett, a lengyel pilóta fáradtságra panaszkodott, csütörtökön ugyanis bejárta a pályát. Tagadta, hogy montreali győzelme megváltoztatta volna hozzáállását, s elmondta, várja már a Magyar Nagydíj rajtját.
„Jó volt az eddigi két versenyem itt, tavaly az időmérő nem sikerült valami fényesen, de így is csak három másodperc választott el a verseny végén a dobogótól. Ha nagyobb szerencsém lesz az idén, megörvendeztethetem honfitársaimat, akik nagy létszámban lesznek jelen” – mondta Kubica.
Nick Heidfelden tisztán látszott, hogy a Formula–1-ről szóló kérdésekre már rutinszerűen válaszol, amikor viszont szóba került a művészet, teljesen megváltozott.
„Imádom a festészetet, ha van lehetőségem, vásárolok képeket, amelyek megtetszenek – árulta el. – A fotózás a másik szerelmem, a gyerekeimről szinte folyamatosan készítek képeket. Jó esélyt látok rá, hogy ha egyszer abbahagyom a versenyzést, fotósként fogom járni a világot.”