| Giancarlo Fisichella | Adrian Sutil | 
| olasz, 35 éves | német, 25 éves | 
| 0 pont, 19. a vb-n | 0 pont, 20. a vb-n | 
A Nemzeti Sport Online új sorozatában a következő hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. Elsőként az évet pont nélkül záró Force Indiáról emlékezünk meg.

Fotó: Imago
A Force Indiából Adrian Sutil került a legközelebb 2008-ban a pontszerzéshez

Fotó: Imago
A Force Indiából Adrian Sutil került a legközelebb 2008-ban a pontszerzéshez
A silverstone-i kiscsapat egymás után a negyedik idényét kezdte meg különböző néven, a Jordanből kialakuló orosz Midland, majd a holland Spyker után azonban a Force India valóban komoly befektetőnek tűnt. Vijay Mallya India egyik legtehetősebb vállalkozójaként új színt hozott a Formula–1-be, amelynek minden pillanatát élvezte, még ebben az első idényben is, amely pedig nem sok sikert hozott csapata számára.
Az esztendő elején a team legfontosabb célja az volt, hogy a Super Agurit rendszeresen legyőzze és elkerüljön az utolsó helyről, de miután a japán kiscsapat a negyedik verseny után visszalépett, a feladat egyik része semmissé, a másik pedig sokkal nehezebbé vált.
Többször is alapvető módosításokat hajtottak végre az autó szerkezetén és aerodinamikáján, idény közben pedig bevetették azt a váltórendszert (a motornyomaték a váltásokkor nem változott, így a kigyorsítás tökéletesen ment), amellyel a többi csapat már eleve rendelkezett, ám a riválisok így is folyamatosan a Force India előtt maradtak, és a gárda egyetlen pontot sem szerzett a 2008-as szezonban.
Kevés megvillanás akadt, amelyre büszkék lehettek Indiában (már amennyire az ottaniak azonosulni tudtak egy Nagy-Britanniában futó projekttel, amely egyelőre csupán nevében és tulajdonosában hordozza magában az ország jegyeit), de az egyik ilyen a Monacói Nagydíj volt.
Adrian Sutil előbb a szombati, vizes pályás szabadedzés legjobb köridejével villant, majd a szintén esős versenyen zárkózott fel a negyedik helyre, és még tíz körrel a leintés előtt is ebben a pozícióban haladt. A monte-carlói pálya adottságait ismerve még a teljesen felszáradt aszfalton is jó esélye lett volna a jó helyezés megtartására, de Kimi Räikkönen megcsúszott mögötte, és kilökte a németet.
Öt pont úszott el abban a pillanatban, Sutil előtt azonban sokan fejet hajtottak, és a csapat vezetőit is megnyugtatta: jó döntés volt megtartani a 2008-as idényre.
Giancarlo Fisichellának efféle nagy pillanata nem akadt. Szingapúrban ugyan 11 kört töltött a harmadik helyen, de csak egy jó időben bekövetkező biztonsági időszaknak köszönhette, hogy odakerült, és a végén utolsóként is ért célba. Brazíliában korán végrehajtott kerékcseréje miatt került kis időre a vb-címért hajtó Lewis Hamilton elé, ám a csapat elszúrta a későbbi boxkiállásait, így ezúttal is utolsó lett.
Amire az olasz a legbüszkébb lehet, az a monzai időmérő: a szakadó esőben Fisico a 12. rajtkockát szerezte meg, és nem sokon múlt, hogy bejusson a legjobb tíz közé.
Mallya az idény során rájött, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben istállója halálos ítéletével egyenlő, ha továbbra is kitart amellett, hogy a Force India független kiscsapatként folytassa. Tárgyalásokat kezdett a McLarennel és a Mercedesszel, és meg is állapodott velük a széleskörű együttműködésről.
A gárda vezetőségéből Colin Kolles csapatfőnök és Mike Gascoyne technikai igazgató munkáját is megköszönte. Az indiai üzletember a saját kezébe vette a napi ügyek intézését, és hisz benne, hogy a Force India ezzel a középcsapatok szintjére emelkedik majd.
2009-ben még az ideivel is összehasonlíthatatlan, nagy csalódás lenne, ha nem szerezne pontot a Force India-Mercedesek valamelyike.
A KÉT PILÓTA
A 2008-as versenyek
| Fisichella | Sutil | |
| Ausztrál GP | ütközés (16.) | hidraulika (22.) | 
| Malajziai GP | 12. (17.) | hidraulika (20.) | 
| Bahreini GP | 12. (18.) | 19. (20.) | 
| Spanyol GP | 10. (19.) | ütközés (20.) | 
| Török GP | ütközés (20.) | 16. (19.) | 
| Monacói GP | váltóhiba (20.) | ütközés (18.) | 
| Kanadai GP | kicsúszás (17.) | váltóhiba (16.) | 
| Francia GP | 18. (17.) | 19. (18.) | 
| Brit GP | kicsúszás (19.) | kicsúszás (18.) | 
| Német GP | 16. (20.) | 15. (19.) | 
| Magyar GP | 15. (18.) | defekt (20.) | 
| Európai GP | 14. (18.) | kicsúszás (20.) | 
| Belga GP | 17. (20.) | 13. (18.) | 
| Olasz GP | ütközés (12.) | 19. (20.) | 
| Szingapúri GP | 14. (20.) | kicsúszás (19.) | 
| Japán GP | váltóhiba (20.) | defekt (19.) | 
| Kínai GP | 17. (20.) | váltóhiba (19.) | 
| Brazil GP | 18. (19.) | 16. (20.) | 
- Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.
Megtett körök pozíciónként
| Helyezés | Fisichella | Sutil | 
| 810 kör | 687 kör | |
| 1. | – | – | 
| 2. | – | – | 
| 3. | 11 | – | 
| 4. | 1 | 17 | 
| 5. | 6 | 23 | 
| 6. | 1 | 11 | 
| 7. | 12 | 3 | 
| 8. | 23 | – | 
| 9. | 6 | – | 
| 10. | 22 | 6 | 
| 11. | 39 | 12 | 
| 12. | 41 | 11 | 
| 13. | 58 | 19 | 
| 14. | 91 | 19 | 
| 15. | 116 | 37 | 
| 16. | 116 | 162 | 
| 17. | 64 | 70 | 
| 18. | 104 | 104 | 
| 19. | 54 | 121 | 
| 20. | 48 | 54 | 
| 21. | – | 18 | 
Legfrissebb hírek

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére
F1
2025.10.26. 22:50
Ezek is érdekelhetik






