Keskeny hátsó szárnyak, radikálisan megváltozott kinézetű autók: a Williams már múlt héten megmutatta 2009-es aerodinamikai elemekkel felszerelt autóját, a barcelonai kollektív teszten pedig már több istálló is kipróbálta a jövő évi karosszériákat.

Volt mit nézni: Robert Kubica BMW Sauberje már a 2009-es aerodinamikai csomaggal

Volt mit nézni: Robert Kubica BMW Sauberje már a 2009-es aerodinamikai csomaggal
RÉSZLETESEBBEN A SZABÁLYVÁLTOZÁSOKRÓL
Meglehetősen sok változás lesz a 2009-es Formula–1-es idényben: olvassák el rövid ismertetőnket a jövő évi szabályokról!
A Williams „hibrid” autókkal tesztelt: az első szárny még 2008-as volt, a hátsó ellenben már a 2009-es. A Ferrari egyik autója az idei, a másik már a jövő évi aerodinamikai csomagot használta.
A változtatások teljesen új külsőt kölcsönöznek az autóknak (a hátsó szárny különösen „múltbéli” hatást kelt), de a McLaren rutinos tesztpilótája, Pedro de la Rosa szerint a módosítások nem okoznak földindulást.
„Könnyebb lesz az előzés, de ha a szurkolók azt hiszik, hogy nagy változásokra lehet számítani, akkor tévednek. Ettől még nem lesz a Formula–1-ből Moto GP…” – nyilatkozta De la Rosa, aki egyetért a szabálymódosításokkal.
„Jó irányba mutatnak a változások, de nehézségeket is okoznak: sok a módosítás, és kevesebb lesz a lehetőség a tesztelésre. Nem lesz idő minden új fejlesztést letesztelni, és ez nagyon érdekes lehet” – tette hozzá.
Az új fejlesztések közül az energia-újrahasznosító KERS (Kinetic Energy Recovery System) bevezetése De la Rosa szerint nem könnyű feladat.
„Még csak tanuljuk az új rendszert, nagyon sok beállítást kell módosítanunk a KERS miatt. Be kell illesztenünk a rendszerünkbe, és jól be kell állítanunk – pont ebben rejlik a legnagyobb nehézség” – mondta.
„Az új slick gumikkal a tapadás sokkal jobb, és ez kiegyenlíti a csökkentett leszorítóerőt. Valószínűleg a lassú kanyarokban jobb időket tudunk menni, de magas sebesség mellett a leszorítóerő csökkenése azt okozza, hogy lassabbak lesznek az autók.”

Kubica BMW-je hátulról
A BARCELONAI TESZT NEM HIVATALOS EREDMÉNYE
| 1. Szato | Toro Rosso-Ferrari | 1:20.763 | 121 |
| 2. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.071 | 117 |
| 3. Wurz | Honda | 1:21.198 | 77 |
| 4. de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:21.417 | 65 |
| 5. Badoer | Ferrari | 1:22.038 | 93 |
| 6. Paffett | McLaren-Mercedes | 1:22.235 | 47 |
| 7. Kubica | BMW-Sauber | 1:22.341 | 56 |
| 8. Loeb | Red Bull-Renault | 1:22.503 | 82 |
| 9. Piquet | Renault | 1:22.560 | 80 |
| 10. Klien | BMW-Sauber | 1:22.883 | 53 |
| 11. Hulkenberg | Williams-Toyota | 1:23.467 | 116 |
| 12. Liuzzi | Force India-Ferrari | 1:23.794 | 86 |
| 13. Sutil | Force India-Ferrari | 1:23.832 | 88 |
| 14. Gené | Ferrari | 1:24.117 | 32 |
| 15. Bruno Senna | Honda | 1:24.343 | 39 |
| 16. van der Garde | Renault | 1:24.908 | 27 |
| 17. di Grassi | Honda | 1:25.512 | 48 |
Legfrissebb hírek

Colapinto megmenekült – 2026-ban is az Alpine versenyzője lesz
F1
2025.11.07. 15:02
Ezek is érdekelhetik






