- BMW: eredményes év volt, de Kubica szerint több volt benne
- Renault: két ellentétes arcot mutatott a francia csapat
- Toyota: a kölni istálló számára a Magyar Nagydíj volt a csúcs
- Toro Rosso: az idény meglepetéscsapata, a zseniális Vettellel
- Red Bull: jó kezdés és egy harmadik hely után erős visszaesés
- Williams: két dobogó a kirakatban, de a valóság ennél lehangolóbb
- Honda: ebben a szezonban Rubens Barrichello termelte a pontokat
- Force India: pont nélkül, csalódottan végzett a csapat
A Nemzeti Sport Online sorozatában a hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A McLaren ebben az évben amolyan egyszemélyes csapat volt, ami kulcsfontosságú volt Lewis Hamilton sikeres világbajnoki hadjáratában.

Fotó: Imago
Lewis Hamilton készül a startra: két órával később világbajnoki címet ünnepelhetett

Fotó: Imago
Lewis Hamilton készül a startra: két órával később világbajnoki címet ünnepelhetett
Fernando Alonsót a nála sokkal csendesebb, könnyebben kezelhető Heikki Kovalainen váltotta a McLarennél, amelynél ezzel a múlt homályába tűntek a csapaton belüli viták, harmonikusabb volt a gárda együttműködése.
SOROZATUNK TOVÁBBI RÉSZEI
Hamiltonnak így csak a rivális csapatok versenyzőire kellett figyelnie a világbajnoki címért folyó küzdelemben, amelyből végül győztesen jött ki. Öt futamot megnyert, ha jó napja volt, mint például Melbourne-ben, Silverstone-ban, Hockenheimben vagy Sanghajban, senki sem érhetett a nyomába. Monacóban a szerencse is mellé állt, ahol korai defektje után heroikus küzdelmet vívott Robert Kubicával és Felipe Massával, és a brazil vezetői hibájának is köszönhetően nyert.
Remekül vezetett, de nem nyert Törökországban és Belgiumban, ahol megfosztották a győzelemtől. Spában szabálytalanul előzte meg Kimi Räikkönent, nagy vihart is kavart az ügy, sokan máig Hamiltont tartják a viadal igazi győztesének.
Hamilton sem igen látta be, hogy hibázott, de volt rá bőven alkalom, hogy önkritikát gyakoroljon. Bahreinben elfelejtette rajt üzemmódra állítani az autóját, majd kétszer is nekiment Fernando Alonsónak; Kanadában a boxutca kijáratánál a piros lámpánál várakozó Räikkönenbe ment bele hátulról; egy futammal később, Franciaországba magával vitt egy rajtbüntetést, és hiába próbált meg felkapaszkodni a középmezőnyből, többször is hibázott, egy kanyar levágásáért meg is büntették; Olaszországban az időmérőn vállalt érthetetlen kockázatot a szakadó esőben az átmeneti abroncsokkal, és rajtolt csak a 15. helyről; Szingapúrban csak óriási mázlival jutott az edzés harmadik fordulójába; Japánban pedig a célegyenes végén fékezte el magát, amikor a remekül rajtoló Räikkönent próbálta meg visszaelőzni.
Ennyi hibával az elmúlt években nem lehetett volna világbajnokságot nyerni, a 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1-es pontozás bevezetése óta csak egyszer, 2003-ban lett valaki kevesebb ponttal bajnok, de Michael Schumacher az akkori 93 pontját kettővel kevesebb, 16 futamon gyűjtötte össze.
Hamiltonnak kellett Räikkönen gyenge formája, a Ferrari rengeteg hibája, amellyel Massát sújtotta, valamint a BMW kishitűsége, amely miatt a Kanadai Nagydíjat követően lemondott arról, hogy Kubica világbajnok legyen. Persze nem érdemtelen az elsőség, főleg úgy, hogy a konstruktőri világbajnokságot másik csapat nyerte meg. Csak hát hagyott kívánnivalót maga után ez az idény, Hamiltonnak lesz még ideje bizonyítani.
Kovalainennek pedig össze kell szednie magát, mert ő is kell a konstruktőri vb-elsőséghez, és ha jobban megy neki, az effajta idényösszefoglalókban is többet kaphat egy bekezdésnél.
A KÉT PILÓTA
| Lewis Hamilton | Heikki Kovalainen |
| brit, 23 éves | finn, 27 éves |
| 98 pont, világbajnok | 53 pont, 7. a vb-n |
A 2008-AS ÉV VERSENYEI
| Hamilton | Kovalainen | |
| Ausztrál GP | 1. (1.) | 5. (3.) |
| Malajziai GP | 5. (9.) | 3. (8.) |
| Bahreini GP | 13. (3.) | 5. (5.) |
| Spanyol GP | 3 (5.) | kerékhiba (6.) |
| Török GP | 2. (3.) | 12. (2.) |
| Monacói GP | 1. (3.) | 8. (4.) |
| Kanadai GP | ütközés (1.) | 9. (7.) |
| Francia GP | 10. (13.) | 4. (10.) |
| Brit GP | 1. (4.) | 5. (1.) |
| Német GP | 1. (1.) | 5. (3.) |
| Magyar GP | 5. (1.) | 1. (2.) |
| Európai GP | 2. (2.) | 4. (5.) |
| Belga GP | 3. (1.) | 10.* (3.) |
| Olasz GP | 7. (15.) | 2. (2.) |
| Szingapúri GP | 3. (2.) | 10. (5.) |
| Japán GP | 12. (1.) | motorhiba (3.) |
| Kínai GP | 1. (1.) | motorhiba (5.) |
| Brazil GP | 5. (4.) | 7. (5.) |
- Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.*A Belga Nagydíjon Kovalainen váltóhiba miatt nem ért célba.
MEGTETT KÖRÖK POZÍCIÓNKÉNT
| Helyezés | Hamilton | Kovalainen |
| 1061 kör | 1015 kör | |
| 1. | 294 | 31 |
| 2. | 210 | 96 |
| 3. | 97 | 150 |
| 4. | 84 | 109 |
| 5. | 68 | 126 |
| 6. | 40 | 78 |
| 7. | 34 | 106 |
| 8. | 17 | 31 |
| 9. | 15 | 49 |
| 10. | 29 | 44 |
| 11. | 9 | 33 |
| 12. | 34 | 49 |
| 13. | 32 | 36 |
| 14. | 38 | 20 |
| 15. | 9 | 17 |
| 16. | 20 | 9 |
| 17. | 9 | 15 |
| 18. | 25 | 10 |
| 19. | 1 | 2 |
Legfrissebb hírek

Verstappen először nyer Szingapúrban? Piastri visszavág?
F1
2025.10.02. 15:50
Ezek is érdekelhetik






