Régi ismerősök jöhetnek: a March után a Brabham is jelentkezett

Vágólapra másolva!
2009.06.03. 12:10
Beadta hivatalosan is a jelentkezését a 2010-es Formula–1-es világbajnokságra a nagy múltú March és – a Motorsport Aktuell információi szerint – a Brabham istálló. A két csapat mellett a Prodrive, a Lola, a Team Superfund, az USF1, a Litespeed, az Epsilon Euskadi és a Campos Meta1 jelezte részvételi szándékát, de olasz sajtóértesülések szerint még egy itáliai befektetőcsoport által létesített csapat is nevezett. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) június 12-én dönt, a jelentkezők közül melyik három istálló vághat neki a jövő évi világbajnokságnak.
Egy Brabham a Brabhamben: David, az alapító Jack legfiatalabb fia az 1990-es  San Marinói Nagydíjon
Fotó: Action Images (archív)
Egy Brabham a Brabhamben: David, az alapító Jack legfiatalabb fia az 1990-es San Marinói Nagydíjon
Egy Brabham a Brabhamben: David, az alapító Jack legfiatalabb fia az 1990-es  San Marinói Nagydíjon
Fotó: Action Images (archív)
Egy Brabham a Brabhamben: David, az alapító Jack legfiatalabb fia az 1990-es San Marinói Nagydíjon

A KÉT CSAPAT

BRABHAM
  • Első verseny: 1962, Német Nagydíj
  • Utolsó verseny: 1992, Magyar Nagydíj
  • Versenyek: 402
  • Egyéni vb-címek: 4
  • Konstruktőri vb-címek: 2
  • Győzelmek: 35


MARCH
  • Első verseny: 1970, Dél-Afrikai Nagydíj
  • Utolsó verseny: 1992, Ausztrál Nagydíj
  • Versenyek: 207
  • Győzelmek: 3
Sok a (viszonylag) ismeretlen jelentkező a 2010-es Formula–1-es világbajnokságra: az FIA-nek nem lesz könnyű dolga június 12-i döntése előtt. Két, a száguldó cirkuszban nagyon jól hangzó név azonban van a listán: a March és a – svájci sajtóértesülések szerint jelentkezését német licenccel beadó – Brabham.

A két istálló közül a Marchnak kevésbé patinás a múltja: a csapatot 1969-ben többek között Max Mosley pénzügyi segítségével alapították. Az istálló a Tyrrell-lel együttműködve Jackie Stewart alá adta az autót 1970-ben, majd nagy nevek sora versenyzett Marchban: Ronnie Peterson, Niki Lauda vagy Vittorio Brambilla is a volán mögé ült.

Több megszakítás után a nyolcvanas évek végén indított új Formula–1-es projektet a csapat, Ivan Capelli és Mauricio Gugelmin pedig több jó eredményt is elért az égszínkék autókkal. A turbókorszak végén a March volt az egyetlen autó, mely szívómotorral vezetni tudott egy versenyben – Adrian Newey szenzációs munkát végzett. A csapat később Leyton House néven futott, majd 1993-ra elfogyott a pénz – most jöhet a következő próbálkozás.

Hivatalos megerősítés még nem érkezett, de a svájci Motorsport Aktuell szaklap úgy tudja, a Brabham istálló – Bernie Ecclestone egykori csapata – is beadta jelentkezését.

A legendás hírnevű csapat 1962 és 1992 között versenyzett a Formula–1-ben, versenyzői négy egyéni világbajnoki (az alapító Jack Brabham, Denis Hulme és kétszer Nelson Piquet révén) és két konstruktőri világbajnoki címet szereztek. A név tulajdonosa jelenleg a német Franz Hilmer, akinek van mire építkeznie – ő vásárolta fel ugyanis a Super Aguri istálló felszerelésének jó részét annak megszűnése után, ráadásul a japán csapat több munkatársát is „szerződtette”.
Legfrissebb hírek

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45

F1: Norris csak morzsákat hagyott az ellenfeleinek – sajtóvisszhang

F1
2025.10.27. 16:18

„Gondolhatnak, amit akarnak” – a bajnokság élére álló Norrist nem hatotta meg a pfujolás, magára figyel

F1
2025.10.27. 12:40

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére

F1
2025.10.26. 22:50

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
2025.10.26. 11:01

Norris a pole-ban a két Ferrari előtt; Piastrié a hetedik rajtkocka Mexikóban

F1
2025.10.25. 22:44

Norris vette át a vezetést Hamilton és Russell előtt a mexikói utolsó edzésen

F1
2025.10.25. 19:11

A McLaren csakis arra összpontosít, hogy megtörje Verstappen lendületét

F1
2025.10.25. 17:48
Ezek is érdekelhetik