
Niki Lauda szerint csak idő kérdése volt, hogy a leggyorsabb autóval büszkélkedő Red Bull Racing mikor veszi át a pilóták és a konstruktőrök között a vezetést a világbajnoki pontversenyben. Ez a nyári szünet előtti utolsó viadalon, a Magyar Nagydíjon megtörtént. Lauda azonban úgy véli, nem csupán a technika, hanem a versenyzési filozófia is a Red Bull mellett szól.
„A Ferrarinál úgymond politikailag kezelik a csapaton belüli küzdelmet – utalt az osztrák sportember az idei hockenheimi futamon történtekre –, ám más csapatoknál egyenlő esélyt adnak a pilótáiknak. A Red Bull például szabadon engedi őket, ami nagyon jót tesz a sorozatnak, hiszen úgy természetes, hogy a legjobb autókban ülők megvívjanak egymással. Úgy vélik, győzzön a jobbik, és nem érdemes a nézőket becsapni kisakkozott eredménnyel. De tudom, hogy a versenyzési taktikákról megoszlanak a vélemények."
Ami a jelenlegi állást illeti, Lauda elismeri, hogy 12 GP után Mark Webber megérdemelten vezet a világbajnoki sorozatban.
„A legtöbb elsőséget szerző pilótának ott a helye a pontverseny élén, ez tiszta sor. Amíg Mark eddig négyszer nyert, üldözői, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Jenson Button és Fernando Alonso fejenként csupán kétszer. A győzelem egyértelmű jele annak, hogy futam közben minden kihívásra úgy tudtál reagálni, hogy abból előnyöd származott. Néha szerencsére is szükség van, de azt tartják, hogy a szerencse a jók kiváltsága."
És hogy a legenda mégis miért véli úgy, hogy a végén a jelenleg tíz pont lemaradással a harmadik helyen álló Vettel lesz a befutó?
„A Magyar Nagydíj edzésein ismét megmutatta, hogy gyorsulásban mindenkit lever, még a csapattársát, Mark Webbert is, akinek ugyanolyan erőforrás áll a rendelkezésére – indokolta tippjét Lauda, majd a mogyoródi tetemes előny balszerencsés elveszítéséről is szót ejtett. – Vettel elég fiatal ahhoz, hogy hamar túltegye magát az ilyesmin. Nem biztos, hogy vigasztalja, de a világbajnokság futamról futamra izgalmasabb lesz, és szerintem sok millió szurkoló lesi bizakodva, hogy a balszerencsés szituációkat leküzdve képes-e megszerezni a világbajnoki címet. Rajta kívül persze Webber és a szokásos pályázók, Hamilton, Alonso, valamint Button sem esélytelenek."
Lauda szót ejtett a Mercedes-csapatról is, amely a legutóbbi egyéni és konstruktőri vb-címet megszerző Brawn GP örököseként állt rajthoz az idén, ám messze elmarad elődje tavalyi teljesítményétől.
„Biztos vagyok benne, hogy sokkal többet vártak. Azt tanácsolnám nekik, hogy kezdjenek a jövő évi autójukra összpontosítani. Nem hiszem ugyanis, hogy a hátralévő hét futamra jelentős javulást lehetne elérni, az idő túl kevés az alapvető változtatásokhoz – mondta Lauda, akit természetesen az istálló színeiben újra versenyezni kezdő Michael Schumacherről is faggattak. – Eddig nagyon vegyesek a benyomásaim. Csapattársa, Nico Rosberg folyamatosan felülmúlja. Kíváncsi vagyok, milyen módon kezeli ezt a helyzetet, és milyen úton remél visszajutni a dobogóra."
A Formula–1-es vb következő állomását, a Belga Nagydíjat augusztus 29-én futják.
| PILÓTÁK | |
| 1. Mark Webber | 161 pont | 
| 2. Lewis Hamilton | 157 | 
| 3. Sebastian Vettel | 151 | 
| 4. Jenson Button | 147 | 
| 5. Fernando Alonso | 141 | 
| 6. Felipe Massa | 97 | 
| 7. Nico Rosberg | 94 | 
| 8. Robert Kubica | 89 | 
| 9. Michael Schumacher | 38 | 
| 10. Adrian Sutil | 35 | 
| 11. Rubens Barrichello | 30 | 
| 12. Vitalij Petrov | 17 | 
| 13. Kobajasi Kamui | 17 | 
| 14. Vitantonio Liuzzi | 12 | 
| 15. Nico Hülkenberg | 10 | 
| 16. Sébastien Buemi | 7 | 
| 17. Pedro de la Rosa | 6 | 
| 18. Jaime Alguersuari | 3 | 
| KONSTRUKTŐRÖK | |
| 1. Red Bull-Renault | 312 | 
| 2. McLaren-Mercedes | 304 | 
| 3. Ferrari | 238 | 
| 4. Mercedes | 132 | 
| 5. Renault | 106 | 
| 6. Force India-Mercedes | 47 | 
| 7. Williams-Cosworth | 40 | 
| 8. Sauber-Ferrari | 23 | 
| 9.  Toro Rosso-Ferrari | 10 | 







