F1: az aktív felfüggesztés visszahozásával spórolnának

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.04.15. 15:20
A Formula–1-es csapatok elkezdtek azon dolgozni, hogy az autók átépítésére vonatkozó szabályok megváltoztatásával csökkentsék a költségeket. Erre azért van szükség, mert a költségvetési plafon bevezetésére vonatkozó terveket elvetették. Az egyik lehetőség az aktív kerékfelfüggesztés engedélyezése.

Az F1-ből az 1993-as idény után kitiltott elektronikus vezérlésű aktív felfüggesztés visszatérése a csapatok szerint azért járna kisebb költséggel a jelenlegi mechanikus rendszerekhez képest, mert egyszerűbbé válna a rendszer, és könnyebb lenne beállítani az autót.

Az Autosport információi szerint legkorábban 2017-ben térhet vissza az aktív felfüggesztés, s ekkor nőhetnek a kerékfelnik 13 hüvelykről 19 hüvelykesre.

Ez a két módosítás a brit szaklap szerint csak két ötlet a sok közül, további tervek vannak a felesleges költekezés csökkentésére.

Legfrissebb hírek

Wéber Gábor: Felipe Massa pere nem a világbajnoki címről, hanem 80 millió dollárról szól

F1
20 órája

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45

F1: Norris csak morzsákat hagyott az ellenfeleinek – sajtóvisszhang

F1
2025.10.27. 16:18

„Gondolhatnak, amit akarnak” – a bajnokság élére álló Norrist nem hatotta meg a pfujolás, magára figyel

F1
2025.10.27. 12:40

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére

F1
2025.10.26. 22:50

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
2025.10.26. 11:01

Norris a pole-ban a két Ferrari előtt; Piastrié a hetedik rajtkocka Mexikóban

F1
2025.10.25. 22:44

Norris vette át a vezetést Hamilton és Russell előtt a mexikói utolsó edzésen

F1
2025.10.25. 19:11
Ezek is érdekelhetik