Ki hitte volna? Vettel először nyert a Hungaroringen

Sebastian Vettel 2009 óta négy világbajnoki címet nyert, minden évben az első háromból rajtolt a Hungaroringen, kétszer az élről, mégsem tudta megnyerni a Magyar Nagydíjat. Most, első ferraris évében a nagy hőséget és a Mercedesek rossz rajtját kihasználva megtörte magyarországi átkát.
41. győzelmével utolérte az örökranglistán Ayrton Sennát, s talán kijelenthetjük, négy világbajnoki címe ellenére, az utóbbi évek füttyszavait követően most lett sztár. Még nem akkora, mint Michael Schumacher, talán nem is lesz akkora, de az eredményhirdetés hangulata már a régi időket idézte…
A rajt után elhúzott a célegyenesben Lewis Hamilton és Nico Rosberg mellett, az élre állt, s a mögé felzárkózó Kimi Räikkönent körről körre lerázva magabiztos győzelmet aratott. A nyár elején kissé visszaeső, ezért lesajnált Ferrari idei második győzelmét aratta Vettellel, ezzel teljesítette 2015-ös célkitűzését.
A verseny végén még izgulhatott.
A 43. kör elején Nico Hülkenberg Force India-Mercedesének orráról a célegyenesben leszakadt az első légterelő, az autó áthajtott rajta, majd egyenesen a gumifalba csúszott. A biztonsági autót a pályára küldték, a mezőny ismét összeállt, elfogyott Vettel előnye, sőt, a műszaki hibás autóval visszaeső Räikkönen helyett ismét ott termett mögötte Rosberg.
A Mercedes-pilóta keveset támadta, de aztán inkább maga mögé nézelődött, mert Daniel Ricciardo ott termett, és a semmiből esélyt kapott a győzelemre. Lágy gumikon körözött a keményebb abroncsokon a cél felé közeledő Vettel, Rosberg páros mögött.
A helyzet kísértetiesen hasonlított a tavalyihoz, amikor Ricciardo a hajrában gyorsabb gumikon „levadászta” Hamiltont és Alonsót. Most is ezt próbálta, de amikor Rosberget támadta, a két autó összeért. Ricciardo első légterelője eltörött, a Mercedes defektet kapott, Danyiil Kvjat találta magát a második helyen. Köszönte szépen, és Oroszország legjobb F1-es eredményét jegyezte az orrkúpcsere után a második helyre visszatérő Ricciardo előtt.
Rosberg a rajtnál elment ugyan Hamilton mellett, de szenvedett az autójával, így nem tudta tartani a lépést a két Ferrarival. A kerékcserekor a keményebb keverékű gumikat kapta meg, sőt, a biztonsági autós időszakban újabb készletet kapott, és amikor már úgy tűnt, hogy nagy előnyt szerez Hamiltonnal szemben a pontversenyben, jött a koccanás Ricciardóval, a defekt és a 8. hely.
Amennyire simán ment Lewis Hamilton eddigi hétvégéje, úgy rontotta el az első körét. Talán a versenyt megelőző, Jules Bianchi családjával közösen megtartott megható megemlékezés hagyott mély nyomokat benne.
A rajtnál, akárcsak Silverstone-ban, beragadt, s ezúttal a két Ferrari ment el mellette a külső íven. Sőt, ezúttal Rosberg is elé keveredett, s miközben csapattársát támadta, a sikánhoz érve nem maradt neki hely a bal oldalon, így le kellett hajtania az aszfaltról a kavicságyba. Mira visszakecmergett a pályára, már Felipe Massa mögött, a 10. helyen haladt.
A sebességéből nem veszített, némi küszködés után megelőzte Massát (össze is ért a két autó kereke az egyes kanyar kijáratánál), majd sokkal könnyebben átverekedte magát Sergio Pérezen. A kerékcserék első „fordulója” után pedig már az ötödik helyen találta magát, Daniel Ricciardo mögött.
Sokáig üldözte, aztán a 29. kör elején a célegyenes végén megelőzte – visszaadta a tavalyi verseny hajrájában történteket, akkor az ausztrál a frissebb gumikon autózta körbe a Mercedest. Csakhogy a biztonsági autós időszak után megint összekerült az ausztrállal, aki az újrainduláskor támadta. Koccantak, Hamilton húzta a rövidebbet. Előbb visszacsúszott, majd meg is büntették, mert ő okozta a koccanást.
A 13. helyre csúszott vissza, a pontszerzésért kellett kapaszkodnia. Végül feljött a 6. helyre, és növelte előnyét az összetettben Rosberggel szemben.
Ahhoz képest, hogy a Mercedes most sorozatban tizedszer mindkét pilótáját a dobogóra juttatta volna, és megdöntötte volna a McLaren rekordját, egyik autó sem került a pódiumra. Ez a Magyar Nagydíj sajátja, 2004 óta egyszer sem nyert az adott év világbajnoka.
A verseny legnagyobb vesztese talán Kimi Räikkönen volt. A finn a szombati időmérő után a jó rajtban bízott, s meg is tette, amit kellett: Vettel után ment a célegyenesben a külső íven, és az egyes kanyar után átverekedte magát a Mercedeseken. Vettellel nemigen tudta tartani a lépést, de Rosbergtől sem kellett tartania. Csakhogy a verseny derekán tönkrement a mozgásienergia-átalakítója, az egyenesekben rengeteg időt veszített. A lehető legrosszabbkor jött a biztonsági autós időszak, mert Rosberg felzárkózhatott rá, és az újrainduláskor simán megelőzte. Miután a többiek is könnyedén maguk mögött hagyták, kiállt a bokszba. Újra elindult, de aztán végleg feladta. Nagy lehetőség csúszott ki a kezéből, önhibáján kívül.
A McLaren-istálló a rémes időmérője után kiváló eredményt ért el önmagához képest, Fernando Alonso az 5., Jenson Button a 9. helyen ért célba, először szerzett pontot mindkét pilóta ebben az évben.
Max Verstappen a negyedik lett a Toro Rossóval, amely szintén idei legjobb eredményét érte el. Verstappen apja, Jos 1994-ben itt érte el első dobogós helyezését, a 3. lett.

| 1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:46:09.985 |
| 2. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 15.748 mp h. |
| 3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 25.084 mp h. |
| 4. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 44.251 mp h. |
| 5. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 49.079 mp h. |
| 6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 52.025 mp h. |
| 7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 58.578 mp h. |
| 8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 58.876 mp h. |
| 9. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:07.028 p h. |
| 10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:09.130 p h. |
| 11. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:13.458 p h. |
| 12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:14.278 p h. |
| 13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:20.228 p h. |
| 14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:25.142 p h. |
| 15. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
| 16. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 4 kör h. |
| FELADTA | megtett körök | |||
| Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 60 | |
| Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 55 | |
| Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 53 | |
| Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 41 |
| GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
| 1. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 10 | 202 |
| 2. | Nico Rosberg | 3 | 9 | 10 | 181 |
| 3. | Sebastian Vettel | 2 | 7 | 10 | 160 |
| 4. | Valtteri Bottas | – | 1 | 7 | 77 |
| 5. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 7 | 76 |
| 6. | Felipe Massa | – | 1 | 8 | 74 |
| 7. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 8 | 51 |
| 8. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 7 | 45 |
| 9. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 24 |
| 10. | Romain Grosjean | – | – | 5 | 23 |
| 11. | Max Verstappen | – | – | 3 | 22 |
| 12. | Felipe Nasr | – | – | 3 | 16 |
| 13. | Sergio Pérez | – | – | 5 | 15 |
| 14. | Pastor Maldonado | – | – | 2 | 12 |
| 15. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 11 |
| 16. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 4 | 9 |
| 17. | Jenson Button | – | – | 2 | 6 |
| 18. | Marcus Ericsson | – | – | 3 | 6 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Mercedes | 383 |
| 2. | Ferrari | 236 |
| 3. | Williams-Mercedes | 151 |
| 4. | Red Bull-Renault | 96 |
| 5. | Force India-Mercedes | 39 |
| 6. | Lotus-Mercedes | 35 |
| 7. | Toro Rosso-Renault | 31 |
| 8. | Sauber-Ferrari | 22 |
| 9. | McLaren-Honda | 17 |

Közös lista: minden idők tíz legjobb Formula–1-es pilótája







