Sainz: Az zavart leginkább, hogy mindenki aggódni kezd

Nico Rosberg tavaly az idény utolsó öt versenyéből csak Szocsiban kapott ki Lewis Hamiltontól az időmérő edzésen. Az idén javított az Orosz Nagydíjon, jobban koncentrált és gyorsabban vezetett vb-éllovas csapattárásánál, így egymás után másodszor indulhat az élről.
„Örülök, mert nagyon kevés lehetőségünk volt a felkészülésre, alig köröztünk a hétvégén – mondta Rosberg. – A mérnökeink nagyon jó munkát végeztek az autó beállításakor, picit többet kellett találgatnunk, mint máskor, de bejött. Tavaly elszúrtam a rajtot, az ideiről viszont még nem is gondolkodtam, egyelőre a pole-t élvezem. Majd este vagy vasárnap reggel. Végül is azért vagyok itt, hogy csökkentsem a hátrányomat Lewiszal szemben.”
Rosberg azt is elmondta, hogy első a csapat, és fontos, hogy a tavalyi Orosz Nagydíj után az idein is bebiztosítsa a Mercedes a csapat-világbajnoki címét. Ehhez a két pilótának három ponttal kell többet szereznie a ferrarisoknál.
| OKTÓBER 9., PÉNTEK | 
| 1. szabadedzés: Maszatoltak az oroszok, Hülkenbergé a csonka edzés | 
| Itt a vége? A Ferrari sem ad motort a Red Bullnak – sajtóhír | 
| 2. szabadedzés: Massa aludt egyet, majd mindenkit megelőzött az esőben | 
| Visszasírják az exet – a Red Bull a Renault-val tárgyal | 
| OKTÓBER 10., SZOMBAT | 
| 3. szabadedzés: Sainz ijesztő balesete vetett véget a 3. edzésnek Szocsiban | 
| Sainz jól van, nem tört csontja, talán versenyezhet – fotó | 
| Időmérő: Rosberg Japán után Szocsiban is Hamilton elől indulhat | 
| OKTÓBER 11., VASÁRNAP | 
| 13.00: a verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja | 
| Magyar idő szerint. | 
| ELŐZMÉNYEK | 
| Minden idők legtestesebb gridlányai Szocsiban – fotó | 
| A Mercedes partnerei nem kapnak a legújabb motorból | 
Az idei első 12 futamból 11-et az élről kezdő Lewis Hamilton sorozatban harmadik időmérőjén maradt le az első helyről, s bár az időmérő utáni testbeszéde alapján mérges volt magára, a nyilatkozatában nem tűnt csalódottnak.
„Újabb gyors kört kezdtem meg, de nem fejeztem be, ennyi volt az időmérő. Nehéz ez a hétvége, nemcsak nekem, hanem a többieknek is – mondta Hamilton. – Nicót gratuláció illeti, hiszen ő végezte a legjobb munkát. Nem vagyok teljesen elégedett az autó egyensúlyával. A csapat nagyon jól áll, egyáltalán nincs okom panaszra a második rajtkocka miatt. Azt viszont nem mondom, hogy boldog vagyok. A rajtnál bármi megtörténhet, nagyon hosszú egyenes vezet az első féktávhoz, izgalmas lesz.”
A két Mercedes csatáját Valtteri Bottas figyelheti a legközelebbről, az első négy helyen ugyanaz a sorrend alakult ki, mint két hete Szuzukában.
„Mindenkinek nehéz volt kitalálni, hogyan lehet a legjobban használni a gumikat, de a délelőtti edzésen és az időmérő első szakaszában rájöttünk, mi a teendő, és sikerült a Ferrarit is felülmúlni. Elégedett vagyok, nagyon jó innen indulni” – mondta Bottas.
A negyedik helyezett Sebastian Vettel nem boldog, de bizakodik.
„Az első szakasz még jó volt, egy kör elég volt a továbbjutáshoz, de aztán egyre inkább elvesztettem a fonalat. A verseny más lesz, több kört kell megtenni egymás után. Nagyjából mindenki az alap beállításaival megy, nem volt lehetőség nagyon állítgatni az autókat. A Williams erős, a Mercedes fölénye a versenyen eltűnhet, a stratégiáról fogalmunk sincs. A mai nap legfontosabb híre, hogy Carlos jól van” – mondta Vettel, aki szerint az F1-ben alapos vizsgálatnak kell alávetni a védőkorlátokat.

A másik Ferrarival Kimi Räikkönen az ötödik rajtkockát szerezte meg.
„Volt már könnyebb időmérőnk is. Nem tudtuk, mennyi időbe telik a gumik felmelegítése, abban bíztunk, egy kör is elég lesz, de a végén már kettő kellett. A legutolsó menetben azonban nem volt lehetőség plusz egy körre, de így is jól kezdődött a köröm, csak a végén hibáztam, ezért nem tudtam előrébb lépni. Remélem, a versenyünk jobb lesz, és a dobogóért csatázhatok” – mondta a finn.
Az Orosz Nagydíj sportfelügyelő testülete hivatalosan engedélyt adott a harmadik szabadedzésen nagy balesetet szenvedő Carlos Sainz Jr.-nak a vasárnapi verseny rajtjára, ami önmagában nem meglepő. A sportfelügyelők ugyanis csak az alapján ítélkeztek, hogy a spanyol nem tudott részt venni az időmérőn, de a harmadik szabadedzésen elég gyors kört ment ahhoz, hogy jogosult legyen a rajtra.
Sainznak vasárnap még az FIA főorvosánál is lesz jelenése, bizonyítania kell, hogy jól van, illetve a csapat vezetőségének is rá kell bólintania a rajtjára. Sainz az éjszakát az ilyen esetekben alkalmazott gyakorlatnak megfelelően a kórházban tölti megfigyelés alatt.

A spanyol videoüzenetben jelentkezett.
„Ahogy látják, jól vagyok. Tulajdonképpen semmiség volt, csak riadalom. Persze abból jó nagy. Végig magamnál voltam, próbáltam is tájékoztatni a csapatot a rádión, de nem hallottam, így az zavart leginkább, hogy mindenki aggódni kezd – mondta Sainz. – Mindenféle vizsgálatot végeztek, semmit sem találtak. A nyakam és a derekam fáj egy picit, de semmi több. Remélem, ezeket reggelre kipihenem, és versenyezhetek. Mindent megteszek, hogy rajthoz állhassak, de nincs garancia erre. Ha nem, akkor a következő futamra összpontosítok. Köszönöm a sok üzenetet, sokat segítettek.”
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Nico Hülkenberg (6.): – Ha megnézzük, kik indulnak előlünk, ez a hatodik helyezés még jobb is, mint amiben reménykedhettünk. Nagyon jó helyről indulunk, de érdekes verseny lesz, mert senki sem tudja, milyenek lesznek a gumik versenytávon.
Sergio Pérez (7.): – Sohasem könnyű ennyire kevés edzéssel jól beállítani az autót, nekünk sikerült a lehető legjobb munkát végeznünk. Használt gumikon tettem meg a legjobb körömet, ami azt jelzi, hogy a szuperlágy gumik sokáig bírják. 
Romain Grosjean (8.): – Jó időmérőnk volt, tudtam, hogy bekerülhetek az első tízbe. Szerintem ezt a versenyen is megismételhetjük. Örülök, hogy Carlos jól van.
Max Verstappen (9.): – Nem tudom, mi történhetett Carlosszal, de a pálya egyes pontjai nagyon nehezek, főleg féktáv előtt, nyitott DRS-sel. Meg kell vizsgálnunk, mi történt. Én nem éreztem semmi furcsát, ami megnyugtató a versenyre nézve. Könnyű nekimenni a falnak, úgy pedig nem lehet fékezni, hogy leszakad a kereked.
Daniel Ricciardo (10.): – A harmadik szakaszra kicsit módosítottunk az autón, ezért lassabb lett, de legalább tudjuk, mi kell a versenyen. A legjobb esetben is a kilencedik helyre lett volna esélyem, nem sokat vesztettünk. De jó hallani, hogy Carlos jobban van.
Danyiil Kvjat (11.): – Úgy érzem, mindent megtettem, amit lehetett. Sajnos a szakasz végén csak egy körre maradt idő, így nem volt elég idő felkészíteni a gumikat, ha lett volna második kísérlet, továbbjutottam volna. Nem olyan veszélyes a tizenegyedik rajthely, örülnék a pontszerzésnek. Carlos megijesztett minket, de szerencsére erős srác.
Felipe Nasr (12.): – Jó időmérőm volt, szoros csatával a legjobb tízbe jutásért. A szabadedzésen nem tudtuk kipróbálni a szuperlágy gumikat, de szerencsére gyors volt rajtuk az autó az időmérőn.
 Jenson Button (13.): – Tudtuk, hogy ez a pálya nem kedvez nekünk, ezért nem is számítottam a tizenharmadik rajthelyre. Jó munkát végeztünk, de az első és a második szakasz között hirtelen lehűlt a levegő és az aszfalt is.
Pastor Maldonado (14.): – A harmadik szabadedzésen jobb volt az autó, mint az időmérőn, ki kell derítenünk, mi ennek az oka. A lényeg az, hogy Carlos rendben van.
Felipe Massa (15.): – Hibáztam is, de a fő gond a forgalom volt. Az első két körömben feltartottak, a harmadikban hibáztam, a negyedikre elkoptak a gumik, és kisodródtam. Minden adott volt a második sorhoz, nagy kár ezért. Remélem, a versenyre ki tudunk találni valami jó stratégiát. 
Marcus Ericsson (16.): – Az első gyors körömben sárga zászló miatt kellett lassítanom, a másodikban a kerekeken lévő érzékelők nem működtek, így nem tudtuk, milyen melegek a gumik, ez viszont itt kritikus információ.
Will Stevens (17.): – Elégedett vagyok, a második menetemben sikerült elég gyors kört futnom. A szabadedzésen volt egy hosszabb menetem, jó volt a kocsi. Minden jót Carlosnak!
Fernando Alonso (18. – büntetés után): – Meglátjuk, milyen versenyünk lesz, elsősorban tesztelés szempontjából lesz fontos, mert vannak alkatrészek, amelyek már a 2016-os autó szempontjából lehetnek sokatmondóak. 
Roberto Merhi (19. – büntetés után): – A legjobb körömben volt egy hibám, ez három tizedbe került. Így is jó előérzetem van a verseny előtt. A legfontosabb, hogy jó barátom, Carlos jól van. Akkor térjen vissza, ha tényleg jól van!
| 1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:37.113 | átlag: 216.786 km/ó | 
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.433 | 0.320 mp h. | 
| 3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:37.912 | 0.799 | 
| 4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:37.965 | 0.852 | 
| 5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:38.348 | 1.235 | 
| 6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.659 | 1.546 | 
| 7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:38.691 | 1.578 | 
| 8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:38.787 | 1.674 | 
| 9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:38.924 | 1.811 | 
| 10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.728 | 2.615 | 
| 11. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:39.214 | 1.714 | 
| 12. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:39.323 | 1.823 | 
| 13. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:39.763 | 2.263 | 
| 14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:39.811 | 2.311 | 
| 15. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:39.895 | 2.395 | 
| 16. | Fernando Alonso* | spanyol | McLaren-Honda | 1:40.144 | 1.801 | 
| 17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:40.660 | 2.317 | 
| 18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:43.693 | 5.350 | 
| 19. | Roberto Merhi* | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:43.804 | 5.461 | 
| Sainz nem vett részt az időmérőn | |||||
| *motorcsere miatt az utolsó sorba sorolják | |||||








