F1: így hajt végre évente 30 ezer fejlesztést a Red Bull

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.07.20. 16:56
A Red Bull-istálló egy idény alatt 30 ezer apró fejlesztést hajt végre az F1-es autóján, aminek köszönhetően a teljes szezon alatt nagyjából egy másodperces javulást ér el körönként. Ez is kiderült szerdán a négyszeres világbajnok istálló Magyar Nagydíj előtti sajtótájékoztatóján.

A Red Bull 2005, vagyis a csapat F1-es debütálása óta áll együttműködésben a Siemensszel, autói tervezésekor a Product Lifecycle Management (termékéletciklus-kezelő) szoftvert használja. Ennek a szoftvercsomagnak a része az NX, ezen keresztül történik az autó teljes megtervezése, amelyhez utána új alkatrészeket terveznek, végül „össze is szerelik" a járművet a virtuális világban.

Zoe Chilton, a Red Bull Racing műszaki partnerségért felelős vezető menedzsere többek között azt is elmagyarázta, milyen folyamatokon megy keresztül a versenyautó a virtuális térben, mire olyan állapotba kerül, hogy megépíthetik a szerelők, majd kigördülhet a pályára a szezont megelőző teszteken.

„Minden szezon úgy kezdődik, hogy egy versenyképes autót tervezünk és építünk az első versenyre, amelyet aztán továbbfejlesztünk, ahogy a szezon halad előre, hogy versenyről versenyre egyre jobb legyen – mondta Zoe Chilton. – Az autóversenyzés a világ egyik legidőkritikusabb eseménye, amelyben a pályán elért siker egy komplex és megbízható, napi, de akár óránkénti határidőkkel is dolgozó fejlesztési folyamaton múlik."

Az autón az idény során körülbelül 30 000 fejlesztést hajtanak végre, ezzel nagyjából egy másodperces gyorsulást érnek el. A szoftver segítségével a Red Bull csökkentette a prototípus-készítés szükségét és az anyagveszteséget is.

Legfrissebb hírek

Piastri a vereség ellenére is elégedett; Verstappen szerint a Red Bull egyszerűen gyenge Brazíliában

F1
6 órája

Norrisé a rajtelsőség Antonelli és Piastri előtt; Verstappen hatodik a brazíliai sprintidőmérőn

F1
8 órája

A McLaren az élen, a Red Bull és a Ferrari a mezőny végén a brazíliai nyitányon

F1
13 órája

Colapinto megmenekült – 2026-ban is az Alpine versenyzője lesz

F1
13 órája

Eső, sprint... káosz? Hogyan alakítja át a bajnoki küzdelmet a Sao Pauló-i Nagydíj?

F1
2025.11.06. 17:06

Közös lista: minden idők tíz legjobb Formula–1-es pilótája

F1
2025.11.03. 17:55

Wéber Gábor: Felipe Massa pere nem a világbajnoki címről, hanem 80 millió dollárról szól

F1
2025.11.02. 10:28

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45
Ezek is érdekelhetik