F1: így könnyítette meg a Mercedes a Ferrari feladatát

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.03.26. 11:54
null
Vettel Verstappen elé jött ki a bokszból, ezzel el is dőlt a verseny
A Ferrari szerint nem azért nyerte meg Sebastian Vettel az Ausztrál Nagydíjat, mert gyorsabb az autója a Mercedeseknél. Jock Clear főmérnök szerint legalábbis Melbourne-ben nem derült ki, melyik autó a gyorsabb.

„Ahhoz, hogy lássuk, melyik autó a gyorsabb, szoros csata kellett volna. Erre nem került sor, egyik pilóta sem került olyan helyzetbe, hogy igazán a gázra kellett volna lépnie” – mondta Clear.

A verseny elején Lewis Hamilton vezetett Vettel előtt, majd miután az angol korán a bokszba állt, majd beragadt Max Verstappen mögé, Vettel a saját kiállása után Hamilton elé jött vissza, és el tudott húzni a Red Bull mögött ragadt Mercedestől.

„Az elején Hamilton diktálta a tempót, nem nyomta nagyon a gázt, nem is volt rá szüksége. Ugyanez volt a helyzet, amikor Seb került előre. Nem tudjuk, melyik autó a gyorsabb, csak azt, hogy most mi nyertünk” – folytatta Clear, aki abba is betekintést engedett, hogy alakult Vettel stratégiája.

„A verseny elején bíztunk benne, hogy közel tudunk maradni, és lehetséges a Hamilton elé vágás egy korai kerékcserével. Ezért fokozta Seb a tempót, de Hamilton gyorsan reagált, ő ment ki előbb.”

„Ekkor gondoltuk azt, hogy rendben, kint maradunk, ameddig lehet, később cserélünk kereket, így a végén frissebb gumikon esélyünk lehet támadni. Csakhogy mielőtt ezt átgondolhattuk volna, Hamilton forgalomba került, és a dolog magától megoldódott.”

„Őszintén, az ölünkbe hullott a lehetőség, de erre felkészültünk, minden ilyen esetre készen kell állni.”

„Seb a gázra lépett, amikor Lewis a bokszba állt, mert ilyenkor azzal is számolunk, hogy esetleg lassan melegszik fel a gumi a Mercedesen. Ám azzal, hogy Verstappen mögött ragadt, minden megoldódott” – mondta Clear.

Kérdés, ki hogyan taktikázik a jövőben? Antonio Giovinazzi a 15. körben állt ki kereket cserélni, szuperlágy gumikat kapott, amelyekkel a célig ment, azaz 42 kört tett meg velük. Kevin Magnussen 43, Felipe Massa 37, Max Verstappen 32 kört ment a szuperlágy gumikon a célig, Danyiil Kvjat a rajttól 34 kört tett meg az időmérőn is használt ultralágyakon.

 



 

 

 

Legfrissebb hírek

„Az egész idényben nem voltunk elég jók” – Verstappen a bokszutcából a dobogóig tört előre, de nem igazán lát esélyt a vb-címre

F1
10 órája

Norris az újabb győzelemmel elhúzott a bajnokság élén; Antonelli és Verstappen is dobogón Brazíliában

F1
12 órája

Verstappen a bokszutcából rajtol a Sao Pauló-i Nagydíjon

F1
17 órája

„Elfelejthetem a bajnokságot” – Verstappen lemondóan nyilatkozott a Q1-es kiesése után

F1
2025.11.08. 21:54

Norris újra a pole-ban; Piastri „csak” negyedik; hullottak a világbajnokok az interlagosi időmérőn

F1
2025.11.08. 20:18

Norris nyert, és növelte az előnyét a kieső Piastri előtt a brazíliai sprintversenyen

F1
2025.11.08. 16:07

Piastri a vereség ellenére is elégedett; Verstappen szerint a Red Bull egyszerűen gyenge Brazíliában

F1
2025.11.07. 22:30

Norrisé a rajtelsőség Antonelli és Piastri előtt; Verstappen hatodik a brazíliai sprintidőmérőn

F1
2025.11.07. 20:20
Ezek is érdekelhetik