F1: Monaco után nagy csapás ez a Ferrarinak – Hamilton

A statisztikák elvakult szerelmesei törhetik a fejüket – jó az Lewis Hamiltonnak, hogy megnyerte a Kanadai Nagydíjat?
| futam | grand slam | vb-1. |
| 2011, Indiai GP | Vettel | Vettel |
| 2012, Japán GP | Vettel | Vettel |
| 2013, Szingapúri GP | Vettel | Vettel |
| 2013, Dél-koreai GP | Vettel | Vettel |
| 2014, Malajziai GP | Hamilton | Hamilton |
| 2015, Olasz GP | Hamilton | Hamilton |
| 2016, Orosz GP | Rosberg | Rosberg |
| 2016, Európai GP | Rosberg | Rosberg |
| 2017, Kínai GP | Hamilton | ? |
| 2017, Kanadai GP | Hamilton | ? |
Az elmúlt kilenc montréali győztes közül csak kettő nyerte meg abban az évben a világbajnoki címet is (2013-ban Vettel, 2015-ben Hamilton), viszont 2010 óta csak olyan pilóta ért el grand slamet (pole, rajt–cél győzelem, leggyorsabb kör), aki abban az évben a világbajnokságot is megnyerte.
Persze a Mercedes pilótájának csak egy számít most, hogy 25 szerzett pontjával 25-ről 12-re faragta a hátrányát Sebastian Vettellel szemben.
„Nagyszerű hétvége volt, nem is lehetnék boldogabb – mondta Hamilton. – Ez az ötödik idényem a Mercedesnél, de még sohasem láttam, hogy ennyire összetartott volna egy rossz eredmény után, mint most Monacót követően. A két héttel ezelőtti verseny után ez nagy csapás a Ferrarinak. Az autó olyan, amilyennek lennie kell, de ez nem jelenti azt, hogy mostantól mindenhol így lesz."
Valtteri Bottas elismerte, többet várt a lágy gumiktól, mint amit a versenyen kihozott belőlük – a kerékcserét követően lassabb volt csapattársánál.
Sebastian Vettel szerint a Ferrari nagyot hibázott azzal, hogy nem szúrta ki az első körökben az első légterelő meghibásodását. Vettel vezetőszárnya akkor sérült meg, amikor Max Verstappen Red Bullja az első kanyarba érve összeért a Ferrarival. Carlos Sainz Jr. és Felipe Massa első körös kiesése után a biztonsági autó is a pályára hajtott, de Vettel csak azt követően állt a bokszba, hogy újraindult a verseny és az autójáról lerepült a légterelő sérült eleme.
„A verseny elején nem volt ideális a helyzetem, rossz, hogy nem szúrtuk ki azonnal a légterelő hibáját. Az első körben a hatos kanyarban éreztem, hogy furcsa valami, de utána a safety car miatt lassítottunk, így nem voltam biztos benne, hogy baj van, azt hittem, csak egy széllökés érte az autót" – mondta Vettel, aki azzal, hogy az újraindulás után állt ki, több kört veszített a felzárkózásból. Ez a végén kulcsfontosságú volt, hiszen Daniel Ricciardót későn érte utol, és nem állhatott fel a dobogóra.
| JÚNIUS 9., PÉNTEK |
| 1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.809 |
| 2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:12.935 |
| JÚNIUS 10., SZOMBAT |
| 3. szabadedzés: 1. Vettel 1:12.572 |
| pole: Hamilton 1:11.459, 2. Vettel 1:11.789 |
| JÚNIUS 11., VASÁRNAP |
| futam: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Ricciardo |
| KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
| Június 25., 15.00: Azeri Nagydíj |
| Július 9., 14.00: Osztrák Nagydíj |
| Július 16., 14.00: Brit Nagydíj |
„Ha még egy kör van, megelőzöm Danielt. Ennél többet érdemeltünk. Az autó elég jó volt ahhoz, hogy a győzelemért csatázzunk, de másképp alakult" – mondta Vettel, aki nagyon nehezen előzte meg a Force India párosát a 4. hely megszerzéséért.
A Force India a monacói fiaskót követően újra mindkét autójával pontot szerzett, de a verseny hajrájában nőtt a feszültség az istállónál, hiszen Esteban Ocon úgy érezte, frissebb gumijaival akár a harmadik helyet is megszerezhette volna, de Sergio Pérez a csapat utasítása ellenére sem engedte el. Ocon a verseny végén becsapva érezte magát.
„Jó verseny volt, nagy kár, hogy nem kaptam lehetőséget Ricciardo megelőzésére. Simán megvolt hozzá a sebességem. A dobogó lehetséges volt, meg kell beszélnünk a csapatértekezleten" – mondta Ocon.
„Negyvennél is több kört tettem meg Ricciardo mögött, egyetlen hibára vártam, hogy megelőzzem, de hibátlanul vezetett. Estebannak is ugyanennyi ideje volt arra, hogy megelőzzön, de a sokkal frissebb gumikon sem tudott valamirevaló támadást indítani. Először kerültem ilyen helyzetbe karrierem során, az egész a nem ideális stratégiám miatt történt" – mondta Sergio Pérez, aki élvezte a csapat vezetőségének támogatását, azaz Oconnak kell feldolgoznia a történteket.
A Ferrarihoz vágyó mexikói ugyanakkor nem szerzett jó pontot Maranellóban, ahol mindent alá kell rendelni a csapat érdekének.
| 1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33:05.153 |
| 2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 19.783 mp h. |
| 3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 35.297 mp h. |
| 4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 35.907 mp h. |
| 5. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 40.476 mp h. |
| 6. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 40.716 mp h. |
| 7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 58.632 mp h. |
| 8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:00.374 p h. |
| 9. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
| 10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
| 11. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1 kör h. |
| 12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
| 13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
| 14. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1 kör h. |
| 15. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
| 16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 4 kör h.* |
| *nem ért célba | ||||
| FELADTÁK | megtett körök | |||
| Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 54 | |
| Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 10 | |
| Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 0 | |
| Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 0 | |
| GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
| 1. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 7 | 141 |
| 2. | Lewis Hamilton | 3 | 5 | 7 | 129 |
| 3. | Valtteri Bottas | 1 | 4 | 6 | 93 |
| 4. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 6 | 73 |
| 5. | Daniel Ricciardo | – | 3 | 5 | 67 |
| 6. | Max Verstappen | – | 1 | 4 | 45 |
| 7. | Sergio Pérez | – | – | 6 | 44 |
| 8. | Esteban Ocon | – | – | 6 | 27 |
| 9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 5 | 25 |
| 10. | Felipe Massa | – | – | 4 | 20 |
| 11. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 18 |
| 12. | Romain Grosjean | – | – | 4 | 10 |
| 13. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 5 |
| 14. | Pascal Wehrlein | – | – | 1 | 4 |
| 15. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
| 16. | Lance Stroll | – | – | 1 | 2 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Mercedes | 222 |
| 2. | Ferrari | 214 |
| 3. | Red Bull-TAG Heuer | 112 |
| 4. | Force India-Mercedes | 71 |
| 5. | Toro Rosso-Renault | 29 |
| 6. | Williams-Mercedes | 22 |
| 7. | Renault | 18 |
| 8. | Haas-Ferrari | 15 |
| 9. | Sauber-Ferrari | 4 |








