F1: többen is kiállnak a rajtbüntetések megtartása mellett

Vágólapra másolva!
2017.09.06. 11:16
Úgy tűnik, nem mindenki tetszését nyerte el Ross Brawn törekvése arra, hogy egyes elemek cseréje az autóban ne járjon majd a rajtrácson való hátrasorolással.

Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.

„Jó oka volt annak, hogy bevezették a büntetéseket: a cél a költségcsökkentés volt – vélekedett Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Ha alig, vagy egyáltalán nem sorolnak hátra a rajtrácson, a nagyobb csapatok túl messzire mennek, és minden verseny előtt kicserélnék az összes alkatrészt az autóikban. Arra használnák a rajtbüntetéseket, hogy még gyorsabbak lehessenek. Ott van Verstappen és Ricciardo monzai esete. Utóbbi huszonöt helyes rajtbüntetést kapott, mégis a negyedik helyen ért célba.”

„A nagycsapatok már így is túlzottan kihasználják a szabályok adta lehetőségeket, és ha csökkentenénk a rajtbüntetéseket, kétségtelen, hogy még inkább így tennének. Ezzel csak még több pénzt költenének, hiszen nem kellene a hátrasorolástól tartaniuk.”

Otmar Szafnauer, a Force India sportigazgatója egyetért az olasz csapatvezetővel, és nem hiszi, hogy van jobb módja a túlköltekezés meggátolásának.

„Ha végtelen mennyiségű pénz állna a rendelkezésünkre, támogatnám Ross ötletét – mondta Szafnauer. – Mindenkinek hagynám, hogy annyit költsön, amennyit akar, ám a jelenlegi helyzet teljesen más. Nem mondhatjuk azt, hogy kordában kell tartani a csapatok kiadásait, de ne legyenek rajtbüntetések, hiszen ez a két tényező egyáltalán nem egyeztethető össze. Az egyik módja annak, hogy elvegyük a csapatok szándékát a folyamatos motorfejlesztésre, a hátrasorolás a rajtrácson. Ha erre valakinek van jobb ötlete, benne vagyok a változtatásban.”

Legfrissebb hírek

Villamossal viszik körbe Budapesten a Red Bull Showrunra érkezett versenyautókat

F1
2025.09.11. 11:28

F1: az Adidas lesz az Audi istálló ruházati partnere

F1
2025.09.10. 11:41

A McLarennek nem volt a meg a tempója a szárnyaló Red Bull ellen Monzában

F1
2025.09.07. 17:13

Verstappen magabiztos győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon

F1
2025.09.07. 16:25

„Soha ne mondd, hogy soha” – Leclerc még nem mondott le a győzelemről a Ferrari hazai pályáján

F1
2025.09.06. 18:40

Verstappené a pole pozíció a két McLaren előtt a monzai időmérőn

F1
2025.09.06. 15:32

Norris maradt az élen, de Leclerc ott lohol a nyakában a monzai időmérő előtt

F1
2025.09.06. 13:36

F1: Gasly 2028-ig szerződést hosszabbított az Alpine-nal – hivatalos

F1
2025.09.06. 11:57
Ezek is érdekelhetik