F1: költségvetési sapka; olcsóbb motorok – ez várható 2021-től

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.04.06. 14:29
null
A Liberty Media felvázolta a 2021-es szabálytervezetét a csapatok előtt (Fotó: AFP)
A Liberty Media felvázolta a 2021-es szabálytervezetét a csapatok előtt, amelyben többek között szerepel a költségvetési sapka bevezetése is.

 

Az amerikai vezetőség a Formula–1 jövőjével kapcsolatban Bahreinben tartott, 75 perces találkozón prezentálta az alakulatok és az FIA képviselői előtt a 2021-es terveket.

Chase Carey, a Formula–1 elnöke kiemelte, hogy a legfontosabb a királykategóriában rejlő potenciál kiaknázása, hogy az F1 a világ vezető sportmárkájává válhasson.

„Az F1 nagyon gazdag történelmi múltra tekint vissza. Ezt meg kell őriznünk és védenünk, miközben kiaknázzuk a kategóriában rejlő potenciált, hogy a rajongók egy sokkal versenyképesebb és izgalmasabb sport középpontjában állhassanak. Ugyanarra vágyunk mindannyian: létrehozni a világ vezető sportmárkáját. Egy szurkolóközpontú, kereskedelmi szempontból sikeres, a csapatok számára jövedelmező, és technológiai innovációkat felvonultató sportágat."

A MOTOROK:

Az erőforrásnak olcsóbbnak, hangosabbnak (a motor fordulatszámát megnövelnék), erősebbnek és megbízhatóbbnak kell lennie, hogy minimalizálják a kiosztandó rajtbüntetések számát, mialatt a gyártóknak azonos motorral kell kiszolgálnia partnercsapatokat.

A Liberty Media az üzemanyag-használat jelenlegi korlátozásán is változtatna.

KÖLTSÉGVETÉSI SAPKA:

A német Auto Motor und Sport információi szerint a Formula–1-es istállók évi 150 millió dollárt költethetnek majd 2021-től, ami nem foglalja magába a versenyzők és a fontosabb vezetők fizetését, illetve a csapat marketingköltségeit sem. A sportág bevételeit eközben kiegyenlítettebben osztanák el a gárdák között, „bónusz juttatás” azonban az autóbeszállítóknak és a motorgyártóknak továbbra is járna.

IZGALMASABB VERSENYEK:

Növelni kell az előzések számát, és a pilóták teljesítményének kell előtérbe kerülnie. A Liberty Media a szurkolók számára „jelentéktelenebb” elemeket mindenképp egységesítené, de például az aerodinamikát, a felfüggesztést és a motorteljesítményt megtartaná, ezek azok a tényezők ugyanis, amelyek a kocsik teljesítménye közti különbségeket adják.

Legfrissebb hírek

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45

F1: Norris csak morzsákat hagyott az ellenfeleinek – sajtóvisszhang

F1
2025.10.27. 16:18

„Gondolhatnak, amit akarnak” – a bajnokság élére álló Norrist nem hatotta meg a pfujolás, magára figyel

F1
2025.10.27. 12:40

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére

F1
2025.10.26. 22:50

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
2025.10.26. 11:01

Norris a pole-ban a két Ferrari előtt; Piastrié a hetedik rajtkocka Mexikóban

F1
2025.10.25. 22:44

Norris vette át a vezetést Hamilton és Russell előtt a mexikói utolsó edzésen

F1
2025.10.25. 19:11

A McLaren csakis arra összpontosít, hogy megtörje Verstappen lendületét

F1
2025.10.25. 17:48
Ezek is érdekelhetik