F1: már 2019-ben érkezhet a négyszakaszos időmérő

Vágólapra másolva!
2018.10.03. 11:02
Újabb ötlet merült fel a Formula–1 időmérőjének megreformálására. A tervek szerint 2019-ben a három szakasz helyett már négyet fog felölelni a kvalifikáció, miközben a pole pozíció sorsáról a tízperces Q4 fog dönteni.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója támogatja az új kvalifikáció bevezetését, amely bár további egy etappal bővülne, az egyes szakaszok között mégis kevesebb lenne szünet, miközben négy-négy versenyző esne ki az első három szekció végén. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója támogatja az új kvalifikáció bevezetését, amely bár további egy etappal bővülne, az egyes szakaszok között mégis kevesebb lenne szünet, miközben négy-négy versenyző esne ki az első három szekció végén.

Ennek eredményeként a tízperces Q4-ben már csak 8 autó venne részt, így nem az első tíz pilótának, hanem az első nyolcnak kellene majd az előző etapban használt gumin rajtolnia a futamon, vagyis a középmezőny a 11–12. pozíció helyett a 9–10-et célozná be, ezzel elkerülve a szingapúri időmérő második szakaszában tapasztalt érdektelenséget.

Ugyanis a középmezőny a szabad gumiválasztás miatt jelenleg nem kíván bejutni a Q3-ba, hiszen a top10-es rajtolók hátrányba kerülnek a másnapi versenyen, így egy tizenegyedik hely sokkal többet ér, mint egy tizedik.

„Múlt héten már szót ejtettünk az új javaslatról a Stratégiai Csoport ülésén, és személy szerint nekem tetszik az ötlet, igaz, nem rajtam fog múlni” – mondta Whiting, ám nem mindenki ért egyet az FIA versenyigazgatójával, a McLaren sportigazgatója, Gil de Ferran úgy véli, a négyszakaszos időmérő torzítaná az erősorrendet.

„Azt akarom látni, hogy a leggyorsabb versenyző szerez pole pozíciót. Ilyen szempontból a jelenlegi változatnál nem is lehetne jobb” – jelentette ki, arra utalva, hogy az élcsapatok versenyzőinek az új kvalifikációs formátum értelmében már három jó kört kell teljesítenie ahhoz, hogy egyáltalán megküzdhessen a rajtelsőségért. Tehát nagyobb esély nyílna arra, hogy egyes pilóták hibáznak, vagy egy topgárda rosszul időzít, így pedig a vártnál korábban búcsúzik az időmérőn.

Legfrissebb hírek

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45

F1: Norris csak morzsákat hagyott az ellenfeleinek – sajtóvisszhang

F1
2025.10.27. 16:18

„Gondolhatnak, amit akarnak” – a bajnokság élére álló Norrist nem hatotta meg a pfujolás, magára figyel

F1
2025.10.27. 12:40

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére

F1
2025.10.26. 22:50

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
2025.10.26. 11:01

Norris a pole-ban a két Ferrari előtt; Piastrié a hetedik rajtkocka Mexikóban

F1
2025.10.25. 22:44

Norris vette át a vezetést Hamilton és Russell előtt a mexikói utolsó edzésen

F1
2025.10.25. 19:11

A McLaren csakis arra összpontosít, hogy megtörje Verstappen lendületét

F1
2025.10.25. 17:48
Ezek is érdekelhetik