Vettel vette át a vezetést Bahreinben, a Ferrari előnye ismét nagy

Az első szabadedzést még nappali viszonyok között teljesítette a mezőny, a második tréning azonban a lemenő nap fényében vette kezdetét. Az elején ismét kivártak kicsit a versenyzők, mielőtt jelentősebben megkezdték volna a munkát a pályán.
Kimi Räikkönen számára azonban izgalmas pillanatokkal indult a második gyakorlás, ugyanis a bokszutcából kijövet (a hideg gumikon) rögtön egy megpördüléssel kezdte az installációs körét, ami miatt néhány másodpercre a sárga zászlót is lengetni kellett az első szektorban.
| MÁRCIUS 29., PÉNTEK | |
| 1. szabadedzés:1. Leclerc 1:30.354 | |
| 2. szabadedzés:1. Vettel 1:28.846 | |
| MÁRCIUS 30., SZOMBAT | |
| 3. szabadedzés:13.00–14.00 | |
| Időmérő:16.00–17.00 | |
| MÁRCIUS 31., VASÁRNAP | |
| Futam:17.10–19.10 | |
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |
| Április 14., 8.10 | Kínai Nagydíj, Sanghaj | 
| Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki | 
| Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | 
Ezúttal is erősen kezdett a Ferrari, és különösen az első szabadedzés leggyorsabbja, Charles Leclerc. A fiatal versenyző negyedóra elteltével úgy állt az élen, hogy máris jobb kört autózott annál, amivel az élen tudott végezni az első tréningen. Pár perccel később Valtteri Bottas vette át a vezetést a Mercedesszel, az élen azonban nem sok időt tölthetett, mert a Ferrari párosa ismét elé került – ezúttal Sebastian Vettel vezetésével, aki elsőként ment be 1:29 alá pénteken.
A tréning első fele alapján nehéz kezdeten van túl a Racing Point Bahreinben, ugyanis Sergio Pérez autóját az elején, Lance Strollét pedig kicsivel később kellett szerelni. A kanadai ráhajtott az egyik rázókőre, gépének padlólemeze pedig megsérült. Így Stroll az első edzés után a másodikon is értékes időt veszített.
A Racing Pointhoz hasonlóan az Alfa Romeónál is gond adódott mindkét négykerekűvel, de a Ferrarinál is akadt egy-két izgalmasabb pillanat – például amikor Vettel a kettes kanyarból kijövet látványosan megpördült.
Több izgalom azonban látszólag nem érte az olasz istállót, amely az első után a második szabadedzést is behúzta Bahreinben. Ezúttal azonban nem Leclerc, hanem Vettel volt a gyorsabb, 1:28.846-os körénél senki nem tudott jobbat autózni a második gyakorláson.
A harmadik és a negyedik pozíció most is a Mercedes versenyzőivé lett – Hamilton és Bottas hátránya azonban megint nem mondható kicsinek. Az első tízben végzett még Hülkenberg, Verstappen, Magnussen, Norris, Grosjean és Kvjat.
Folytatás szombaton (magyar idő szerint) 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.
| 1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:28.846 | átlag: 219.291 km/ó | 32 kör | 
| 2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:28.881 | 0.035 mp h. | 32 | 
| 3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.449 | 0.603 | 33 | 
| 4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:29.557 | 0.711 | 36 | 
| 5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:29.669 | 0.823 | 32 | 
| 6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:29.725 | 0.879 | 34 | 
| 7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.000 | 1.154 | 33 | 
| 8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:30.017 | 1.171 | 25 | 
| 9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:30.068 | 1.222 | 34 | 
| 10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:30.093 | 1.247 | 36 | 
| 11. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:30.192 | 1.346 | 33 | 
| 12. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:30.429 | 1.583 | 31 | 
| 13. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:30.458 | 1.612 | 36 | 
| 14. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:30.716 | 1.870 | 32 | 
| 15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:30.848 | 2.002 | 30 | 
| 16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.088 | 2.242 | 6 | 
| 17. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:31.129 | 2.283 | 31 | 
| 18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.144 | 2.298 | 10 | 
| 19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:31.904 | 3.058 | 32 | 
| 20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:32.932 | 4.086 | 37 | 








