F1: a Mercedes is motorcserére kényszerült az első teszten

Vágólapra másolva!
2020.02.23. 14:23
null
A címvédő alakulat nem technikai probléma miatt fejezte be hamarabb a második tesztnapot (Fotó: AFP)
A Mercedes minden tekintetben az élen zárt az első barcelonai teszten, ám mint utóbb kiderült, a németeknél sem ment minden simán, motorcserére kényszerültek.

 

Az „ezüstnyilak" a szerdai tesztnapot voltak kénytelenek előbb befejezni, miután a W11-esnél technikai probléma lépett fel – legalábbis a csapat akkori közlése szerint. Az Autosport azonban később arról értesült, ennél nagyobb volt a gond a címvédő gárdánál, az autóban motort kellett cserélni. Ráadásul egy nappal később egy ugyancsak Mercedes-erőforrással hajtott kocsinál léptek fel problémák, amit követően Nicholas Latifi hosszú órákra el is tűnt a Williams garázsában – a grove-iak is a hajtóegységek cseréjére kényszerültek.

A német gárda első teszthete tehát nem volt olyan sima, mint amilyennek tűnt, és az erőforrással kapcsolatos aggályokat tovább erősítik a motorfőnök, Andy Cowell szavai, aki még télen elárulta, nem zajlott minden zökkenőmentesen a felkészülési időben.

„Nagy munka folyik Brixworthban, számos fejlesztést hajtottunk végre az erőforrás egészén, különösen az ERS-en, illetve a belső égésű motoron. Mint mindig, most is akadnak gondjaink azzal, hogy minden összeálljon, de keményen dolgozunk azon, hogy a megfelelő specifikációt építsük meg, amelynek hosszú az élettartama" – magyarázta a szakember.

A német erőforrással hajtott gépek (a Mercedes, a Racing Point és a Williams) összesen 3439 kilométert teljesítettek, míg a második legnagyobb távot megtevő motorgyártó a Ferrari volt. A maranellóiak a Haasszal és az Alfa Romeóval együttesen 3164 kilométert tettek meg, igaz, nagyobb időveszteség náluk is volt. Sebastian Vettel alatt a pénteki tesztnap második órájában adta meg magát az SF1000-es. A kocsiban motort kellett cserélni, és a meghibásodott elemet vissza is szállították Maranellóba, hogy tüzetesebben átvizsgálják.

Azonban nem csak a Mercedesnél és a Ferrarinál volt csere, a másik élcsapat, a Red Bull is kénytelen volt új hajtóegységeket szerelni az autójába. Igaz, a „vörös bikák” elővigyázatosságból cseréltek, és utóbb kiderült, vaklárma volt az egész, így másnapra visszatették a Hondát Alexander Albon kocsijába.

Nem mellesleg a japán gyártó gyűjtötte átlagosan a legtöbb kört, hiszen két gárdával (Red Bull, Alpha Tauri) futottak 2473 kilométert. A vonatkozó lista végén a Renault zárt, a francia hajtóegységeket használó két alakulat együttesen 2322 kilométert teljesített.

Legfrissebb hírek

Wéber Gábor: Felipe Massa pere nem a világbajnoki címről, hanem 80 millió dollárról szól

F1
5 órája

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45

F1: Norris csak morzsákat hagyott az ellenfeleinek – sajtóvisszhang

F1
2025.10.27. 16:18

„Gondolhatnak, amit akarnak” – a bajnokság élére álló Norrist nem hatotta meg a pfujolás, magára figyel

F1
2025.10.27. 12:40

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére

F1
2025.10.26. 22:50

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
2025.10.26. 11:01

Norris a pole-ban a két Ferrari előtt; Piastrié a hetedik rajtkocka Mexikóban

F1
2025.10.25. 22:44

Norris vette át a vezetést Hamilton és Russell előtt a mexikói utolsó edzésen

F1
2025.10.25. 19:11
Ezek is érdekelhetik