
A Mercedes az Eifel Nagydíjra is kisajátította az első rajtsort, ám ezúttal Valtteri Bottas várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle a világbajnoki éllovas Lewis Hamilton, a második sorból pedig Max Verstappen és Charles Leclerc kezdhette meg a 60 körös viadalt.
A rajtnál Bottas kissé beragadt, amely következtében Hamilton majdnem át tudta venni a vezetést. Bottas végül maradt az élen, Verstappen pedig a harmadik helyen. Daniel Ricciardo elment Alexander Albon mellett, és feljött az ötödik pozícióba. Az ausztrál ezután hamar üldözőbe vette Leclerc-t is.
Az első körökben Bottas és Hamilton „lopogatta el” egymástól az aktuális leggyorsabb köröket, s a Mercedes párosa között nem is volt túl nagy különbség a verseny elején. Viszont ekkor még Verstappen sem szakadt le túlzottan Hamiltontól.
A kilencedik körben Ricciardo végül elment Leclerc mellett, de a nagyobb izgalmak a következő körökben jöttek. Előbb Sebastian Vettel mutatott me egy látványos megpördülést a célegyenes végén, amivel több pozíciót bukott. A 13. körben helycsere történt az élen, miután Bottas elfékezte a jobb első gumiját, és Hamilton nemcsak megérkezett rá, de hamar át is tudta venni az első helyet.
| OKTÓBER 9., PÉNTEK | |||
| 1. szabadedzés: törölve | |||
| 2. szabadedzés: törölve | |||
| OKTÓBER 10., SZOMBAT | |||
| 3. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.225 | |||
| Időmérő: 1. Bottas 1:25.269 | |||
| OKTÓBER 11., VASÁRNAP | |||
| A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Ricciardo | |||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
| Október 25., 14.10 | Portugál Nagydíj, Portimao | ||
| November 1., 13.10 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | ||
| November 15., 11.10 | Török Nagydíj, Isztambul | ||
Bottas kiment friss gumikért, a következő körben azonban sokan ezt kevesebb veszteséggel tehették meg, hiszen virtuális biztonsági autós korlátozás lépett érvénybe. Ennek a kiváltó oka George Russell kiesése volt – a brit versenyzőt Kimi Räikkönen repítette a levegőbe, amiért később tíz másodperces időbüntetéssel sújtották a finn versenyzőt.
Bottas szempontjából a dráma akkor jött igazán, amikor a 18. körben elkezdett lelassulni az autója. Hiába próbáltak más motorbeállításokat javasolni neki, a következő körben Bottas behajtott a bokszba, és feladta a versenyt. A 24. körben Albon is hasonlóan járt, bár a tahiföldi versenyzőnek előtte kiosztottak egy öt másodperces időbüntetést a Kvjattal való ütközésért.
Ez azonban nem volt különösebb hatással Hamiltonra, aki magabiztosan vezette a versenyt. A kiesések után, egészen a kerékcseréjéig Lando Norris autózott a harmadik helyen, majd Ricciardo örökölte meg tőle ezt a pozíciót. A 33. és a 36. kör között Leclerc és Pérez szolgáltatta az izgalmakat először egy oda-vissza előzéssel, majd a mexikói második, ezúttal sikeresebben végződő előzésével.
A 44. körben jött az újabb izgalom, amikor a pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Norris alatt ugyanis technikai probléma miatt megállt a McLaren, az autó mentése miatt pedig mindenki, köztük az élen álló Hamilton előnye is eltűnt. A safety car négy kört töltött a pályán, az újraindítás pedig jól sikerült Hamilton számára, hiszen Verstappennek nem sikerült előznie. Sőt, Ricciardo is támadni kezdte a volt csapattársát, aki viszont megúszta pozícióvesztés nélkül, és Ricciardónak ezután már Pérez ellen kellett védekeznie.
Az ausztrál azonban kiállta a próbát az utolsó körökben, ahogyan Hamilton is csak növelni tudta az előnyét Verstappennel szemben, így a holland nem volt veszélyes a címvédő újabb győzelmével. Hamilton tehát megnyerte az F1 történelmének első Eifel Nagydíját Verstappen előtt. A dobogóra még a Renault versenyzőjeként először Ricciardo állhatott. Pontot szerzett továbbá Pérez, Sainz, Gasly, Leclerc, Hülkenberg, Grosjean és Giovinazzi.
Bár a leggyorsabb körért járó pluszpontot a legvégén elhalászta előle Verstappen, Hamilton pályafutása 91. győzelmével beérte az örökranglista élén a hétszeres világbajnok Michael Schumachert. Újabb diadalával és Bottas nullázásával a brit versenyző előnye 69 pontra nőtt a bajnoki pontversenyben.
Folytatás két hét múlva a Portugál Nagydíjjal!
| 1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | |
| 2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 4.470 mp h. |
| 3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 14.613 mp h. |
| 4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 16.070 mp h. |
| 5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 21.905 mp h. |
| 6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 22.766 mp h. |
| 7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 30.814 mp h. |
| 8. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 32.596 mp h. |
| 9. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 39.081 mp h. |
| 10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 40.035 mp h. |
| 11. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 40.810 mp h. |
| 12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 41.476 mp h. |
| 13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 49.585 mp h. |
| 14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 54.449 mp h. |
| 15. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 55.588 mp h. |
| FELADTÁK | megtett körök | |||
| Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 42 | |
| Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 23 | |
| Esteban Ocon | francia | Renault | 22 | |
| Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 18 | |
| George Russell | brit | Williams-Mercedes | 12 | |
| Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 0 |
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
| 1. | Lewis Hamilton | 7 | 9 | 11 | 4 | 231 |
| 2. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 9 | 2 | 161 |
| 3. | Max Verstappen | 1 | 8 | 8 | 2 | 147 |
| 4. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 8 | 1 | 78 |
| 5. | Sergio Pérez | – | – | 9 | – | 68 |
| 6. | Lando Norris | – | 1 | 8 | 1 | 65 |
| 7. | Alexander Albon | – | 1 | 8 | – | 64 |
| 8. | Charles Leclerc | – | 2 | 6 | – | 63 |
| 9. | Lance Stroll | – | 1 | 7 | – | 57 |
| 10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 7 | – | 53 |
| 11. | Carlos Sainz Jr. | – | 1 | 6 | 1 | 51 |
| 12. | Esteban Ocon | – | – | 6 | – | 36 |
| 13. | Sebastian Vettel | – | – | 5 | – | 17 |
| 14. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | – | 14 |
| 15. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 10 |
| 16. | Antonio Giovinazzi | – | – | 2 | – | 3 |
| 17. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | – | 2 |
| 18. | Romain Grosjean | – | – | 1 | – | 2 |
| 19. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Mercedes | 391 |
| 2. | Red Bull-Honda | 211 |
| 3. | Racing Point-Mercedes* | 120 |
| 4. | McLaren-Renault | 116 |
| 5. | Renault | 114 |
| 6. | Ferrari | 80 |
| 7. | AlphaTauri-Honda | 67 |
| 8. | Alfa Romeo-Ferrari | 5 |
| 9. | Haas-Ferrari | 3 |
| 10. | Williams-Mercedes | 0 |
| * A Racing Pointtól 15 büntetőpont levonva. | ||







