
Azok után, hogy a Red Bull nulla ponttal kezdte a szezont Bahreinben, Max Verstappen megszerezte idei első győzelmét Szaúd-Arábiában. Bár a futamot akár a címvédő csapattársa is megnyerhette volna, sőt, a leghosszabb ideig Charles Leclerc vezette a versenyt, Verstappen a virtuális biztonsági autós korlátozás után rákapcsolt, s kemény csatában átvette a vezetést Leclerc-től.
| MÁRCIUS 25., PÉNTEK | ||||
| 1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.772 | ||||
| 2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.074 | ||||
| MÁRCIUS 26., SZOMBAT | ||||
| 3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:29.735 | ||||
| Időmérő: 1. Pérez 1:28.200 | ||||
| MÁRCIUS 27., VASÁRNAP | ||||
| A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Sainz | ||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
| Április 10., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
| Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
| Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami | |||
„Nem volt könnyű kijátszani az okos trükköket az utolsó kanyarban, de végül sikerült az élre állnom – emlékezett vissza a holland. – Ez egy nagyon kemény, de nagyon jó verseny volt. Keményen csatázunk a mezőny legelején, és megkezdődött a hosszú játszma. A Ferrari ma nagyon gyors volt a kanyarokban, mi pedig az egyenesben, de a gumik elég gyorsan elkoptak ezen a pályán. A végén volt némi plusz tempónk, így megpróbálkoztam az előzéssel. Nehéz volt, de nagyon örülök, amiért végre mi is elkezdtük a szezont.”
Bár Charles Leclerc-nek le kellett mondania a Szaúd-arábiai győzelemről, a monacói versenyző továbbra is vezeti a világbajnoki tabellát. Verstappenhez hasonlóan a Ferrari versenyzője is úgy véli, hogy a Red Bull az egyenesbéli tempójával tudta legyőzni őket, s bár a végső diadal nem sokkal a leintés előtt elúszott, Leclerc sok ilyen versenyben reménykedik még.
„Jók voltunk, de ez sem volt elég ma – mondta a monacói. – Istenem, mennyire élveztem ezt a versenyt! Az egymás elleni csatánk kemény, de fair volt, minden futamnak ilyennek kellene lennie. Jól szórakoztunk, de persze csalódott vagyok, hiszen nyerni akartam ma. Nagyon gyorsak voltunk a kanyarokban, az egyenesekben viszont lassúak voltunk, mert nagyobb leszorítóerővel mentünk. Emiatt volt iszonyú nehéz a számomra, hogy Max közelében maradjak az egyenesekben. Remek munkát végzett, és ez egy szórakoztató verseny volt.”
Bahreinben dobogóra állhatott, a következő versenyen azonban csak egy pontot szerzett Lewis Hamilton. Két futam alatt így már 29 pontos a hátránya a vb-tabella élén álló Leclerc-rel szemben. A hétszeres világbajnok küzdött egy-két problémával a dzsiddai versenyen, és elmondása szerint a futam alakulása sem éppen a Mercedesnek kedvezett.
| Több versenyzőt, köztük Carlos Sainz Jr.-t, Sergio Pérezt és Kevin Magnussent is vizsgálták a futamot követően, ugyanis felmerült annak a gyanúja, hogy a futam hajrájában – amikor Alexander Albon miatt lengették a sárga zászló az utolsó szektorban – nem lassítottak le kellően. A vizsgálatok során azonban egyik pilótát sem találták vétkesnek, így őket nem sújtották büntetéssel. Nem úszta meg viszont Albon, akit a balesetéért három rajthelyes büntetéssel és két büntetőponttal sújtották. Albon Lance Stroll-lal akadt össze dzsiddai a futam utolsó köreiben. | 
„A verseny elején a gumik megfelelő hőmérsékletére hozatalával szenvedtem, de aztán jobb lett a helyzet, amikor a közepes abroncsok lekerültek az autóról, és a következő etapom elég jól sikerült – mondta Hamilton. – Sok munka vár még ránk, több tapadásra és több motorerőre van szükségünk. Az egyensúlyt tekintve jónak éreztem az autót, de egyszerűen nem volt elég gyors. A végeredmény nem túl fényes, de legalább relatív jól mentem a futamon. Balszerencsésen jöttünk ki a virtuális biztonsági autós szituációból, pedig én mindent beleadtam.”
Szombaton megszerezte pályafutása első pole pozícióját, míg vasárnap a harmadik győzelmére is esélyes volt Sergio Pérez, akinek azonban nagyon nem jött jól, hogy a futam 16. körében Nicholas Latifi összetörte az autóját, és a pályára kellett küldeni a biztonsági autót. A mexikói versenyzőt aztán a Sainzcal szembeni manőveréért a sportfelügyelők is vizsgálták – végül a negyedik helyen intette le a kockás zászló Dzsiddában.
„Jól mentek a dolgok, de aztán Latifi sajnos a falnak ment számomra egy elég rossz időpontban – emlékezett vissza Pérez. – Ilyen a versenyzés, egyszer majd a mi javunkra jönnek ki jól a dolgok, de a mai fáj, mert mindent megtettem, és valószínűleg megnyertem volna a versenyt a pole-ból indulva. A Sainzcal szembeni esetnél szóltak, hogy adjam vissza a pozíciót, és én meg is tettem, szerintem így volt helyes. A virtuális biztonsági autós fázis után nyertem egy kis tempót, felzárkóztam az előttem lévőkre, de aztán az utolsó körökben jöttek a sárga zászlók, így le kellett lassítanom, és nem tehettem többet.”
| 1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:24.19.293 | 
| 2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0.549 mp h. | 
| 3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 8.097 mp h. | 
| 4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 10.800 mp h. | 
| 5. | George Russell | brit | Mercedes | 32.732 mp h. | 
| 6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 56.017 mp h. | 
| 7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 56.124 mp h. | 
| 8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:02.946 p h. | 
| 9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:04.308 p h. | 
| 10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:13.948 p h. | 
| 11. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.215 p h. | 
| 12. | Nico Hülkenberg | német | Aston Martin-Mercedes | 1:31.742 p h. | 
| 13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | 
| 14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | nem ért célba | 
| KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
| Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 36 | |
| Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 35 | |
| Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 35 | |
| Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 14 | 
| PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
| 1. | Charles Leclerc | 1 | 2 | 2 | 2 | 45 | 
| 2. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 2 | - | 33 | 
| 3. | Max Verstappen | 1 | 1 | 1 | - | 25 | 
| 4. | George Russell | - | - | 2 | - | 22 | 
| 5. | Lewis Hamilton | - | 1 | 2 | - | 16 | 
| 6. | Esteban Ocon | - | - | 2 | - | 14 | 
| 7. | Sergio Pérez | - | - | 1 | - | 12 | 
| 8. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 12 | 
| 9. | Valtteri Bottas | - | - | 1 | - | 8 | 
| 10. | Lando Norris | - | - | 1 | - | 6 | 
| 11. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 4 | 
| 11. | Pierre Gasly | - | - | 1 | - | 4 | 
| 13. | Fernando Alonso | - | - | 1 | - | 2 | 
| 14. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 1 | 
| 1. | Ferrari | 78 | 
| 2. | Mercedes | 38 | 
| 3. | Red Bull | 37 | 
| 4. | Alpine-Renault | 16 | 
| 5. | Haas-Ferrari | 12 | 
| 6. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 | 
| 7. | AlphaTauri-Red Bull | 8 | 
| 8. | McLaren-Mercedes | 6 | 
| 9. | Aston Martin-Mercedes | 0 | 
| 10. | Williams-Mercedes | 0 | 







