F1: a Hungaroring szeptemberben is sorsfordító helyszín lehet

Miután a szerződésekkel kapcsolatos hosszas huzavonát követően az Alpine  mind Fernando Alonso, mind Oscar Piastri jövő évi szolgálatairól  kénytelen lemondani, a csapat rendkívül fontos döntés előtt áll a  pilótaválasztással kapcsolatban. Jelentkezőből természetesen nincs  hiány, és az istállót irányító Otmar Szafnauer nemrég elárulta, 14 név  szerepel a listájukon, közülük néhányan privát teszten is részt  vehetnek.
 Nemzetközi sajtóértesülések szerint ezt a Hungaroringen bonyolítják le  szeptember végén a csapat tavalyi autójával, amellyel az eredeti tervek  szerint Piastri tett volna meg összesen ötezer kilométert 2022-ben. Az  ausztrál tehetség azonban átfogó tesztprogramja kellős közepén aláírt a  McLarenhez, így a továbbiakban mások veszik át a volánt, és közülük  kerülhet ki a befutó, aki a 2023-ban megkapja a pilótafülkét.
 Potenciális versenyzői elvesztése után az Alpine első számú jelöltje az  AlphaTaurinál szereplő Pierre Gasly lett, aki tökéletesen illeszkedne a  csapat „büszke francia” koncepciójába, őt azonban jelenlegi istállója  kizárólag akkor hajlandó elengedni, ha beültetheti helyére az IndyCarban  szereplő Colton Hertát. Az amerikai tehetség alkalmazása azonban  egyelőre akadályokba ütközik, mert nincs meg a szuperlicenchez szükséges  40 pontja, és nem is látszik, ilyen rövid idő alatt miként tudná  megkaparintani a hiányzó nyolcat.
 Ennek ellenére az érintett felek még bíznak az FIA különengedélyében,  ezért Herta is azok közé tartozik, akik volán mögé ülhetnek a  Hungaroringen, annak érdekében, hogy ha jövőre megkapja a lehetőséget az  AlphaTauriban, legyenek friss F1-es élményei. Az Alpine azonban  felkészült arra is, hogy a Gasly–Herta- ügylet kútba esik, így a többi  jelöltjéről is szeretne közvetlen benyomásokat szerezni.
 Sajtóhírek szerint hazánkban köröz majd a holland Nyck de Vries, aki a  hétvégén Monzában a Williams beugrójaként nyújtott parádés  teljesítményt, egyértelműen igazolva, hogy helye lenne a mezőnyben. Ha  Mogyoródon is képes lesz bizonyítani az Alpine 2021-es autójával, tovább  javíthat esélyein, mindazonáltal meggyőzőbben kell majd szerepelnie a  másik két jelenlévőnél, Jack Doohannél és Antonio Giovinazzinál.
 Noha az olasz versenyző az Alfa Romeo színeiben 2019 és 2021 között  három feledhető idényt teljesített, stabilitása és tapasztalata egyaránt  mellette szól, ráadásul az olasz média szerint kifejezetten jó viszonyt  ápol a Renault-csoport vezérigazgatójával, Luca de Meóval, akivel  Monzában is kedélyesen csevegett. Noha az Esteban Ocon, Antonio  Giovinazzi felállás finoman szólva sem hangzik felvillanyozóan, átmeneti  megoldásnak megfelelő lehet.
 Az Alpine juniorprogramjában pallérozódó ausztrál Doohan pedig idei  három győzelmével várakozáson felül szerepel a Formula–2-ben, így  csapata neki is lehetőséget ad, hogy belekóstoljon az F1-es száguldásba,  vele ugyanakkor inkább 2024-ben számolnának először a vb-sorozatban.  Mindenesetre minden megtett tesztkilométer hasznára válik, és még az is  lehet, hogy annyira mély benyomást tesz a csapatra, amivel végül  kiérdemli a jövő évi szerződést.
 Kifejezetten izgalmas, hogy a nagy „pilótacastingnak” a Hungaroring lesz  a(z egyik) helyszíne, ahol ugyanakkor a teszt privát jellege miatt zárt  kapuk mögött köröznek majd az érintettek. Közülük valaki kiérdemelheti,  hogy jövőre már a nagydíjhétvége apropóján érkezzen Mogyoródra.		            		            

F1: Austin 2034-ig biztosan a versenynaptárban marad

Új motorsport-akadémia alakul a Hungaroringen

Montezemolo azonnal leigazolná Verstappent a Ferrarihoz

F1: az Adidas lesz az Audi istálló ruházati partnere




