F1: A Red Bull túl gyors volt, és talán jobban is taktikázott – Hamilton

Max Verstappen történelmi sikert aratott Mexikóban, hiszen a 14. idei győzelmével megdöntötte Michael Schumacher és Sebastian Vettel egy adott idényben megszerzett győzelmi rekordját úgy, hogy még két verseny hátra van 2022-es bajnokságból. A hollandnál ráadásul még egyetlen pilóta sem tudott több pontot szerezni egy évben.
„Természetesen a rajt sokat segített a verseny egészét nézve.Tudtuk, hogy az első etap meghatározó lesz, hiszen elég sokáig kellett életben tartanunk a lágy gumit. Noha a végén kissé szenvedtem, elég nagy volt a különbség ahhoz, hogy néhány körrel meghosszabbítsuk az etapot, aztán amint felkerült a közepes, minden jól működött. Egészen hamar világossá vált a számunkra, hogy el tudunk menni a végéig. Nagyszerű versenyünk és csodálatos évünk van. Sosem gondoltam volna, hogy sikerül tizennégy győzelmet szereznem egy idényben, hihetetlenül büszke vagyok! Az a célunk, hogy még több sikert érjünk el.”
A kétszeres világbajnok a leintést követően arról is beszélt, miért nem ad ő és a csapata sem interjút a brit Sky Sports-nak, valamint a testvércsatornáknak, az olasz és a német Sky tévének.
„Idén folyamatosan ment a szurkálódás, a tiszteletlenség, különösképpen egy konkrét személy részéről – utalt Ted Kravitzra, aki az austini levezető műsorában többször is megjegyezte, hogy Hamiltont meglopták tavaly Abu-Dzabiban. – Egy ponton túl elég, nem elfogadható.”
„Nem élhetsz a múltban, egyszerűen tovább kell lépned. Manapság a közösségi média eléggé mérgezett hely, és ha folyamatosan ott vagy élőben a tévében, csak rontasz a helyzeten ahelyett, hogy megpróbálnál javítani rajta. Folyamatosan tiszteletlen volt velem, és egy ponton túl már nem tolerálom ezt. Ezért döntöttem úgy, hogy nem válaszolok többet.”
| OKTÓBER 28., PÉNTEK | |||||
| 1. szabadedzés: 1. Sainz 1:20.707 | |||||
| 2. szabadedzés: 1. Russell 1:19.970 | |||||
| OKTÓBER 29., SZOMBAT | |||||
| 3. szabadedzés: 1. Russell 1:18.399 | |||||
| Időmérő: 1. Verstappen 1:17.775 | |||||
| OKTÓBER 30., VASÁRNAP | |||||
| A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez | |||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
| November 13., 19.00 | Brazil Nagydíj, Sao Paulo | ||||
| November 20., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | ||||
Lewis Hamilton jól helyezkedett a rajtot követően, és hamar felzárkózott Verstappen mögé, azonban a hollandon már a pályán és stratégiailag sem talált fogást, és végül meg kellett elégednie a második pozícióval, aminek révén Carlos Sainz Jr.-t megelőzve előrelépett az egyéni bajnokság ötödik helyére.
„Az első etapban nagyon közel voltam, de végső soron a Red Bull túl gyors volt, és talán jobban is taktikázott. Nem vagyok biztos benne, hogy a kemény volt a jó választás a végén. Úgy vélem, kezdhettünk volna lágyon is, de másik gumit tettünk fel. A közepes gumin semmilyen kopás sem volt, amikor kihívtak, szóval alapvetően a lágyon kellett volna rajtolnunk. Ezt a kérdést fel is tettem a csapatnak. Szerintem legalább az egyik Mercedesnek a lágyon kellett volna indulnia, hogy támadhasson.”
„Összességében sok a pozitívum. A fejlesztések nagyon jól működtek az előző versenyen. Még mindig kell, és talán erre az idény hátralévő részében már nem kerül sor, de tudjuk, milyen irányba kell elmennünk a következő évet tekintve. Gratulálok Maxnak, jó érzés, hogy legalább a két Red Bullt elválaszthattam egymástól.”
A stratégiával kapcsolatban a csapatfőnök, Toto Wolff elmondta, a Red Bull által választott taktikát már a verseny előtt elvetették, és a lágy-kemény variációban sem bíztak. Az osztrák elismerte, hogy elszúrták a stratégiát.
A hazai pályán versenyző Sergio Pérez többször is közel férkőzött Hamiltonhoz, azonban nem igazán tudta 1 másodpercen belülre verekedni magát, így előzési pozícióba sem került. A mexikói a harmadik helyen szelte át a célvonalat, és 2021 után az idén is felállhatott a dobogóra Mexikóvárosban.
„A legjobbamat nyújtottam ma, tényleg nagyon keményen nyomtam. Sajnos nem sikerült olyan jól a kerékcserénk, ami meghiúsította, hogy Lewis elé vágjak. Egyáltalán nem könnyű itt előzni, és amint közel férkőztem hozzá, nagyon nehézzé vált a helyzet. Jó, hogy meglett a dobogó, de ennél jobb eredményt szerettem volna szállítani hazai pályán.”
| 1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | ||
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 15.186 mp h. | |
| 3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 18.097 mp h. | |
| 4. | George Russell | brit | Mercedes | 49.431 mp h. | |
| 5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 58.123 mp h. | |
| 6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:08.774 p h. | |
| 7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
| 8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
| 9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
| 10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
| 11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
| 12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
| 13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
| 14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
| 15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
| 16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
| 17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
| 18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
| 19. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 8 kör h. | áramellátás |
| FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
| Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 50 | baleset |
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen* | 14 | 16 | 18 | 5 | 416 |
| 2. | Sergio Pérez | 2 | 10 | 18 | 3 | 280 |
| 3. | Charles Leclerc | 3 | 10 | 17 | 3 | 275 |
| 4. | George Russell | – | 7 | 18 | 2 | 231 |
| 5. | Lewis Hamilton | – | 8 | 18 | 2 | 216 |
| 6. | Carlos Sainz | 1 | 8 | 16 | 2 | 212 |
| 7. | Lando Norris | – | 1 | 16 | 1 | 111 |
| 8. | Esteban Ocon | – | – | 14 | – | 82 |
| 9. | Fernando Alonso | – | – | 13 | – | 71 |
| 10. | Valtteri Bottas | – | – | 8 | – | 47 |
| 11. | Sebastian Vettel | – | – | 9 | – | 36 |
| 12. | Daniel Ricciardo | – | – | 7 | – | 35 |
| 13. | Kevin Magnussen | – | – | 6 | – | 24 |
| 14. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 23 |
| 15. | Lance Stroll | – | – | 6 | – | 13 |
| 16. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
| 17. | Cunoda Juki | – | – | 4 | – | 12 |
| 18. | Csou Kuan-jü | – | – | 3 | – | 6 |
| 19. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 4 |
| 20. | Nicholas Latifi | – | – | 1 | – | 2 |
| 20. | Nyck de Vries | – | – | 1 | – | 2 |
| *: A Japán Nagydíjon bebiztosította a címet. | ||||||
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Red Bull-Honda* | 696 |
| 2. | Ferrari | 487 |
| 3. | Mercedes | 447 |
| 4. | Alpine-Renault | 153 |
| 5. | McLaren-Mercedes | 146 |
| 6. | Alfa Romeo-Ferrari | 53 |
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 49 |
| 8. | Haas-Ferrari | 36 |
| 9. | AlphaTauri-Honda | 35 |
| 10. | Williams-Mercedes | 8 |
| *: Az Amerikai Nagydíjon bebiztosította a konstruktőri címet. | ||








