Pérez nyert a kaotikus szingapúri versenyen; elmaradt a bajnokavatás

Charles Leclerc idénybeli kilencedik pole pozícióját szerezte, aminek révén ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a Marina-öbölben. A monacói mellől Sergio Pérez rugaszkodhatott el, míg az utcai pályán eddig remeklő Lewis Hamilton, valamint Carlos Sainz Jr. a második sorban foglalhatott helyet.
| SZEPTEMBER 30., PÉNTEK | |||||
| 1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:43.033 | |||||
| 2. szabadedzés: 1. Sainz 1:42.587 | |||||
| OKTÓBER 1., SZOMBAT | |||||
| 3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:57.782 | |||||
| Időmérő: 1. Leclerc 1:49.412 | |||||
| OKTÓBER 2., VASÁRNAP | |||||
| A verseny: 1. Pérez, 2. Leclerc, 3. Sainz | |||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
| Október 9., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | ||||
| Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | ||||
| Október 30., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | ||||
Noha a vb-éllovas Max Verstappen remek részidőket ért el, autójában nem lett volna elegendő üzemanyag, így el kellett vennie a körét, aminek következményeként a 8. helyre kvalifikálta magát, míg a 11. helyen záró George Russell a motorcsere után a bokszutcából volt kénytelen várni a verseny rajtját, amit több mint egy órával eltoltak.
A várt eső ugyanis megérkezett Szingapúrba, és a Nemzetközi Automobil-szövetség a teljes rajtprocedúra eltolása mellett határozott – a verseny végül 15 óra 5 perckor vehette kezdetét, aminek a legnagyobb kérdése az volt, Verstappenek sikerül-e már most bebiztosítania a második címét.
Az élmezőnyből Pérez kapta el legjobban a rajtot, és azonnal átvette az első helyet Leclerc-től. Mögöttük az egymással is összeérő Sainz és Hamilton csatázott nagyot, a párharcból a spanyol került ki győztesen, míg az ötödik helyen Lando Norris fordult el. Hátrébb Verstappen vesztett több pozíciót a rossz elrugaszkodását követően, de a harmadik kört már a 10., vagyis az utolsó pontszerző helyen kezdte meg.
Míg Leclerc nem szakadt le Pérezről, a harmadik Sainz lemaradása több mint 5 másodperc volt az ötödik körben, a különbségek azonban hamarosan teljesen eltűntek, miután Csou Kuan-jü a falba vezette Nicholas Latifit. Előbbi versenye még a pályán véget ért, és az autómentés idejére beküldték a biztonsági autót is.
Pérez jól jött el az újraindításnál és megtartotta a vezetést, mögötte Leclerc, Sainz, Hamilton és Norris alkotta az első ötöst, míg Verstappen rövid időn belül két helyet javított – először Sebastian Vettel, majd Pierre Gasly mellett ment el. Noha a holland gyors léptékben felzárkózott a hatodik Alonsóra is, a 350. rajtjával rekordtartó spanyol már nem bizonyult könnyű falatnak, hiszen a címvédő beragadt mögé, és az Alpine meghibásodásáig nem is tudott előzni.
A kétszeres világbajnok alatt a 22. körben ment tönkre a motor, ami a versenye végét jelentette. Az autómentés idejére virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe, amit kihasználva Russell a mezőnyből elsőként száraz pályára alkalmas gumikat kapott. A brit eleinte bajlódott a közepes keverék munkára bírásával, azonban néhány körön belül elkezdtek működni a Pirellik, ami jelezte, közel lehet a váltópont.
A virtuális biztonsági autós szakaszt rövidesen kettő újabb követte: először Albon találta el a falat, és hagyta a pályán az első szárnyát, majd Ocon alatt adta meg magát az Alpine, mindkettejük versenye véget ért.
Épphogy véget ért a korlátozás, újabb hibák következtek. Először Hamilton találta el a falat a Mercedesszel, s noha sérült a Mercedes első szárnya, sikerült visszajönnie az egymással küzdő Norris és Verstappen közé. Cunoda Juki azonban már nem volt ilyen szerencsés, az ő falazása a versenye végét jelentette, az autómentés idejére ráadásul a biztonsági autót is pályára kellett küldeni.
Akik még nem jártak kint slickekért, elözönlötték a bokszutcát, így az újraindítás után teljesen új futam vette kezdetét – a Red Bull számára eléggé balszerencsésen…
Bár Pérez megtartotta a vezetést, a gyanú szerint 10 autóhossznál jobban leszakadt a safety carról, aminek okán azonnal vizsgálni kezdték, míg a csapattárs sok helyet vesztett, miután kifutott a bukótérbe a Norris elleni csata közben. Verstappen teljesen lenullázta a közepeseit, így újra meg kellett látogatnia bokszot is, s végül a 12. helyen tért vissza a pályára.
Az élen eközben egyre fokozódott a helyzet, hiszen Leclerc szorosan tapadt Pérezre, igaz, hiába nyithatta többször is a hátsó szárnyát, nem igazán került előzési helyzetbe. A több körön tartó küzdelem után a mexikói ráadásul el is tudott húzni a ferraris előtt, amit követően már nem engedte ki a kezei közül a győzelmet.
A pályafutása negyedik sikerét ünneplő Pérezt leintést követően végül megbüntették (5 másodperces időbüntetés, megrovás és két büntetőpont), azonban így is megtarthatta az első helyét. A mexikói mögött Leclerc látta meg a kockás zászlót, míg a dobogó alsó fokára Sainz állhatott fel. Negyedikként Norris szelte át a célvonalat, majd Ricciardo, Stroll, Verstappen, Vettel, Hamilton és Gasly egészítette ki az első tízest.
Verstappen előnye 104 pontra csökkent az élen, de így is remek esélye lehet rá, hogy a soron következő versenyen megvédje a címét.
Folytatás jövő hétvégén a Japán Nagydíjjal.
| 1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 2:02:15.238 | |
| 2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.595 mp h.* | |
| 3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 15.305 mp h. | |
| 4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 26.133 mp h. | |
| 5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 58.282 mp h. | |
| 6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:01.330 p h. | |
| 7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:03.825 p h. | |
| 8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:05.032 p h. | |
| 9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:06.515 p h. | |
| 10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:14.576 p h. | |
| 11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.844 p h. | |
| 12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:37.610 p h. | |
| 13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
| 14. | George Russell | brit | Mercedes | 2 kör h. | |
| FELADTÁK | Megtett körök | Kiesés oka | |||
| Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 34 | feladta | |
| Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 26 | feladta | |
| Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 25 | feladta | |
| Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 20 | feladta | |
| Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 7 | feladta | |
| Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 6 | feladta | |
| *: 5 másodperc időbüntetés | |||||
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen | 11 | 13 | 15 | 5 | 341 |
| 2. | Charles Leclerc | 3 | 8 | 14 | 3 | 237 |
| 3. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 15 | 3 | 235 |
| 4. | George Russell | – | 7 | 15 | – | 203 |
| 5. | Carlos Sainz | 1 | 8 | 15 | 2 | 202 |
| 6. | Lewis Hamilton | – | 6 | 15 | 2 | 170 |
| 7. | Lando Norris | – | 1 | 13 | 1 | 100 |
| 8. | Esteban Ocon | – | – | 12 | – | 66 |
| 9. | Fernando Alonso | – | – | 11 | – | 59 |
| 10. | Valtteri Bottas | – | – | 7 | – | 46 |
| 11. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | – | 29 |
| 12. | Sebastian Vettel | – | – | 7 | – | 24 |
| 13. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 23 |
| 14. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | – | 22 |
| 15. | Lance Stroll | – | – | 6 | – | 13 |
| 16. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
| 17. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
| 18. | Csou Kuan-jü | – | – | 3 | – | 6 |
| 19. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 4 |
| 20. | Nyck de Vries | – | – | 1 | – | 2 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Red Bull-Honda | 576 |
| 2. | Ferrari | 439 |
| 3. | Mercedes | 373 |
| 4. | McLaren-Mercedes | 129 |
| 5. | Alpine-Renault | 125 |
| 6. | Alfa Romeo-Ferrari | 52 |
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 37 |
| 8. | Haas-Ferrari | 34 |
| 9. | AlphaTauri-Honda | 34 |
| 10. | Williams-Mercedes | 6 |








