F1: „Nem vezetek túl jól” – Norris csalódott az újabb elszalasztott lehetőség miatt

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella katari nyitó napon leszögezte, ők képviselik a második erőt, így a wokingiak bíztak benne, hogy szombaton sikerül pontot menteniük a csalódáskeltő pénteki időmérő után. A napsütéses időben megrendezett sprintkvalifikáción is rengeteg köridőt töröltek pályakiszélesítés okán, Oscar Piastri és Lando Norris azonban ezúttal nem hibázott döntő pillanatban, és a csapat idei legjobb eredményét szállította.
| OKTÓBER 6., PÉNTEK | ||||||
| Szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.428 | ||||||
| Időmérő: 1. Verstappen 1:23.778 | ||||||
| OKTÓBER 7., SZOMBAT | ||||||
| Sprintidőmérő: 1. Piastri 1:24.454 | ||||||
| Sprint: 19.30–20.30 | ||||||
| OKTÓBER 8., VASÁRNAP | ||||||
| A verseny (57 kör, 308.611 km) rajtja: 19.00 | ||||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
| Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
| Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||||
| November 5., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | |||||
Az újonc ausztrál az utolsó pillanatokban utasította maga mögé a második gyors körén hibázó csapattársát, így ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását a 19 óra 30 perckor kezdődő sprinten. „Nagyon-nagyon boldog vagyok. Egészen jó kört futottam. A kivetítőn láttam, hogy Lando hibázott az utolsó kanyarban. Én az első két szakaszban még eléggé szenvedtem, de az utolsó szakaszra mindent összeállt. Nagyon örülök, nagyszerű munkát végzett a csapat. Max a harmadik rajtkockából indul, szóval nincs túl messze tőlünk. Mindent bele fogunk adni. Kérdéses, mi lesz a gumikkal, de a lehető legjobbunkat fogjuk nyújtani, meglátjuk, mire lesz elég."
Norris sokáig vezetett az utolsó szakaszban, ám a mindent eldöntő köre végén hibázott, így végül a második pozíciót szerezte meg. A brit egyáltalán nem elégedett az eddig mutatott teljesítményével Loszaílban, úgy érzi, újabb rajtelsőséget szalasztott el. „Nagyon örülök a csapatnak és Oscarnak, de én most sem végeztem jó munkát. Nem vagyok elégedett, nem vezetek túl jól. Pénteken és ma is nekem kellett volna megszereznem a pole pozíciót, de nem sikerült. Hibákat vétettem, nem tettem össze a kört, amikor kellett volna. Megvolt a tempón az elsőséghez, de nem sikerült összerakni a kört."
„Frusztráló, az autó elég gyors, és a csapat is kivételes munkát végez, de én nem hozom azt az eredményt, amit kellene. Nem vagyok elégedett magammal" – értékelt önkritikusan a márkatársától 82 ezredre elmaradó brit.
Verstappen pénteken nagy fölénnyel szerezte meg a pole pozíciót, és abban a tudatban vághatott neki a szombati sprintnapnak, hogy esélye nyílhat bebiztosítani a világbajnoki címet. sprintkvalifikáción a harmadik helyet megszerző hollandnak az első hatos hely valamelyikén kell átszelnie a célvonalat, és akkor Sergio Pérez helyezésétől függetlenül harmadszor is felülhet a sportág trónjára.
„Elég nehéz volt. Az autók valamivel jobban mozogtak a szél miatt, mint tegnap, és nem is a mostani volt az életem legjobb köre. De rendben van, a harmadik helyről indulok, és egész sok kör áll a rendelkezésünkre, szóval érdekes lesz. Nehéz előzni, de sok minden függ a gumiktól is. Nagy lesz a kopás, meglátjuk, hogy versenytávon jobb lesz-e a tempónk."
| …az első hatosban zár. |
| …hetedik és Pérez nem végez előrébb a második helynél. |
| …nyolcadik és Pérez nem végez előrébb a harmadik helynél. |
| …nem szerez pontot, és Pérez nem végez előrébb a negyedik helynél. |
Lewis Hamilton kisebb meglepetésre már a második szakaszban kiesett, miután több hibát is vétett, és nemegyszer elvették a körét pályakiszélesítés okán. „Nagyon más volta ma, mint pénteken. Akkor elég jó érzés volt. Nem tudom, hogy szél vagy a magasabb hőmérséklet okozta-e, de egyáltalán nem volt meg az egyensúly. Ami a pályahatárokat illeti, legtöbbször a 13-as kanyarnál szélesítettem ki, ahol módosítottak a határokon. De mindannyian egy hajóban evezünk. Meglehetősen küszködtem az egyensúllyal és az alulkormányzottsággal is, nem tudom megmondani, hogy miért. Az autó egyszerűen ilyen volt."
A versenyzők által sokat emlegetett gumikérdés kulcstényezőt játszhat a vasárnapi futam alakulásában, hiszen az esti 19 körös verseny során fog kiderülni, mennyire hatásosak a kizárólagos beszállító, a Pirelli által bevezetett óvintézkedéseket.
Mint ismert, az olaszok a pénteki szabadedzés használt gumik szokásos ellenőrzésénél észleltek gondot, és megállapították, hogy a körülbelül húsz kört teljesítő abroncsoknál számos esetben megfigyelhető volt a részleges leválás az oldalfalnál, ami nagyobb táv megtétele után nyomásvesztéshez és defekthez vezethet.
A Pirelli úgy véli, a probléma hátterében az 50 milliméter magas úgynevezett „piramis kerékvetők" állnak, ezért a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) úgy határozott, megváltoztatja a pályahatárokat a 12-es és a 13-as kanyarnál, és 80 centiméterrel beljebb festette fel a fehér vonalat. A mezőny a sprintidőmérő előtt egy rögtönzött, 10 perces gyakorláson már tesztelhette az új feltételeket, az igazi próbát azonban a sprintfutam jelenti.
Ha a 19 körös miniverseny végén is fennáll az abroncsokkal kapcsolatos probléma, a szövetség kilátásba helyezte, hogy valamennyi keveréken maximálisan 20 körös etap lesz teljesíthető vasárnap, és a versenyzőknek legalább háromszor kell kiállniuk kerékcserére.
| 1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:24.454 | |
| 2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.536 | 0.082 mp h. |
| 3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:24.646 | 0.192 |
| 4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:24.841 | 0.387 |
| 5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:25.155 | 0.701 |
| 6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:25.247 | 0.793 |
| 7. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:25.320 | 0.866 |
| 8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:25.382 | 0.928 |
| 9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | - | |
| 10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | - | |
| 11. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:25.686 | 0.739 |
| 12. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.962 | 1.015 |
| 13. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:26.236 | 1.289 |
| 14. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:26.584 | 1.637 |
| 15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:54.546 | 29.599 |
| 16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.849 | 1.436 |
| 17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:26.862 | 1.449 |
| 18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:26.926 | 1.513 |
| 19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:27.438 | 2.025 |
| 20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 2:05.741 | 40.328 |
| 1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
| 1. | Russell | 1:25.413 | 1. | Norris | 1:24.947 |
| 2. | Verstappen | 1:25.510 | 2. | Russell | 1:25.027 |
| 3. | Norris | 1:25.672 | 3. | Pérez | 1:25.143 |
| 4. | Gasly | 1:25.829 | 4. | Verstappen | 1:25.199 |
| 5. | Sainz | 1:25.872 | 5. | Alonso | 1:25.344 |
| 6. | Alonso | 1:25.936 | 6. | Leclerc | 1:25.367 |
| 7. | Piastri | 1:25.979 | 7. | Sainz | 1:25.433 |
| 8. | Ocon | 1:26.072 | 8. | Piastri | 1:25.496 |
| 9. | Pérez | 1:26.123 | 9. | Hülkenberg | 1:25.499 |
| 10. | Lawson | 1:26.202 | 10. | Ocon | 1:25.510 |
| 11. | Leclerc | 1:26.266 | 11. | Gasly | 1:25.686 |
| 12. | Hamilton | 1:26.424 | 12. | Hamilton | 1:25.962 |
| 13. | Bottas | 1:26.449 | 13. | Bottas | 1:26.236 |
| 14. | Hülkenberg | 1:26.450 | 14. | Lawson | 1:26.584 |
| 15. | Csou | 1:26.669 | 15. | Csou | 1:54.546 |
| 16. | Stroll | 1:26.849 | |||
| 17. | Albon | 1:26.862 | |||
| 18. | Cunoda | 1:26.926 | |||
| 19. | Magnussen | 1:27.438 | |||
| 20. | Sargeant | 2:05.741 | |||








