Elmaradt az eső – Piastri vezérletével a McLaren erődemonstrációt tartott Miamiban

Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót a szombati időmérőn, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a miami verseny előtt. A címvédő mellől a helyszínen tavaly karrierje első győzelmét szerző Lando Norris rugaszkodhatott el, míg a második sorban Andrea Kimi Antonelli és a vb-éllovas Oscar Piastri foglalhatott helyet. Az ötödik helyről George Russell, míg mellőle és mögüle egy-egy Williams készülhetett az 57 körös versenyre, miközben a Ferrari-versenyzők a nyolcadik és a tizenkettedik rajtkockát sajátították ki.
Pierre Gasly eközben a bokszutcából indulhatott, miután csapata megsértette a parc fermé-szabályokat, a francia büntetése nyomán Lance Stroll és Oliver Bearman lépett előre egy-egy helyet a rajtrácson.
Ami az időjárást illeti, órákkal a verseny előtt leszakadt az ég Floridában, és noha a rajtra teljesen felszáradt a pálya, arra lehetett számítani, hogy a verseny folyamán újabb zivatarok érkeznek. Az eső azonban végül elkerülte a Hard Rock Stadiumot.
Ami a stratégiát illeti, Russell, Hamilton, Liam Lawson, Nico Hülkenberg, Fernando Alonso, Bearman és Gasly a kemény, míg a többiek a közepes gumin kezdték meg az idény hatodik versenyét.
Verstappen jól jött el, és sikerült megtartania a vezetést, de kissé elfékezte az 1-es kanyarba menet, így azonnal megérkezett mellé Norris, aki már nem fért el a holland mellett, s kissé kisodródott a bukótérbe. A brit egészen a hatodik helyre esett vissza, a második pozícióba Antonelli lépett előre, mögötte Piastri, Russell és Albon sorolt be az első ötösben, miközben Jack Doohan defektet kapott a Liam Lawsonnal történt incidens nyomán. Az ausztrál megpróbált visszatérni a garázsba, de nem tudta folytatni, ráadásul az eset miatt törmelék is maradt a pályán, aminek következtében virtuális biztonsági autós szakasz következett – a verseny későbbi szakaszában az új-zélandi is kénytlelen volt feladni, mivel az ő autója is sérült az első körös incidensben.
A korlátozás után a két McLaren-versenyző előzött: Piastri Antonellit, míg Norris Alexander Albont utasította maga mögé, utóbbi ráadásul a következő körökben Russellt és Antonellit is letudta, így feljött a harmadik helyre. Az élen közben fokozódott a helyzet Piastri a 8. körben már nyithatta a hátsó szárnyát Verstappen mögött. A csata hosszú körökön tartott, ami lehetőséget biztosított Norris számára, hogy felzárkózzon a kettősre, így mire az ausztrál a 13. körben átvette a vezetést, a brit is megérkezett a Red Bullra.
A kettős rendkívül kemény csatát vívott, össze is értek egymással, miközben több helycsere is történt, de Norris ténylegesen csak a 18. körben tudta megelőzni Verstappent. Piastri ezt köszönte szépen, és időközben több mint 8 másodperc felé növelte az előnyét az élen. A Ferrarik eközben nem igazán tudtak előrelépni, Leclerc változatlanul a nyolcadik helyen érkezett, míg Hamilton bár nagy csatározás után sikeres manővert mutatott be Esteban Ocon ellen, és ezzel előrelépett a top 10-be, az előtte haladó Cunoda Jukinál nem diktált jobb tempót.
Az élmezőnyből elsőként Antonelli ment ki kereket cserélni a 26. körben, akit a következő körben Verstappen is követett. A 29. körben aztán szinte mindenki kijött, aki korábban nem volt a bokszban, hiszen a Bearman alatt elfüstőlő Haas miatt virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe, aminek nyomán lerövidült a bokszlátogatás ideje.
A két McLaren változatlan sorrendben tért vissza az élre, míg a harmadik helyre Russell lépett előre, amivel Verstappen visszaszorult a negyedik pozícióba, miközben Albon tette teljessé az első ötöst. A thaiföldi Antonellit utasította maga mögé, míg a csapattársa, Sainz Leclerc-t előzte meg a kiállások után. A 34. körben újabb Ferrari-erőforrás adta meg magát, ezúttal Gabriel Bortoleto számára ért véget a verseny, s az eset nyomán rövid ideig újabb virtuális biztonsági autós szakasz volt érvénybe. A korlátozás után a Ferrarik lendültek csatába, és Leclerc, valamint Hamilton is maga mögé utasította Sainzot, majd elindult Antonellire.
Hamilton azonban úgy érezte, hogy gyorsabb tudna lenni a csapattársánál, hiszen nála volt a gumielőny, és ezt többször jelezte is a rádión, amit végül meghallgatott a Ferrari is. Ám mire a csapat reagált, a hétszeres bajnok már nem igazán tudta kihasználni a közepeseket, és csak néhány körön keresztül volt gyorsabb, majd Leclerc teljesen visszazárkózott rá a keményen. A kettős ugyanakkor így is jobb tempót diktált Antonellinél, és kis léptekben közeledett rá. 
Záródott az olló az élen is: Norris hátránya tíz körrel a vége előtt már csak négy másodperc az élen álló Piastri mögött, miközben Verstappen lendülete elfogyni látszott Russell mögött.  
A Ferrari az 52. körben szólt Hamiltonnak, hogy adja vissza a helyet Leclerc-nek, és a pozíciócsere meg is történt a következő körben, a kettős azonban így sem tudott jelentős mértékben közeledni Antonellire, sőt, megérkezett rájuk Sainz is a Williamsszel. A spanyol az utolsó körben meg is próbált elmenni a ferraris utódja előtt, a kettős össze is ért, de végül nem történt változás, az esetet ugyanakkor a sportfelügyelők megvizsgálják a leintés után.
Az élen eközben hiába csökkent egy ideig Piastri előnye, Norris megtorpant, és az ausztrál végül 4.6 másodperccel szelte át a célvonalat a csapattársa előtt. Piastri pályafutása hatodik, míg idénybeli negyedik sikerét könyvelhette el, amivel tovább növelte az előnyét az egyéni összetettben. Harmadikként Russell ért célba, így a Mercedes visszatért a dobogóra, míg Verstappennek meg kellett elégednie a negyedik hellyel. Az ötödik Albon lett a Williamsszel, majd Antonelli, Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse, Sainz és Cunoda Juki zárta a top 10-et.
Folytatás két hét múlva az Emilia-romagnai Nagydíjjal.
| MIAMI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | - | |
| 2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 4.630 mp h. | |
| 3. | George Russell | brit | Mercedes | 37.644 mp h. | |
| 4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 39.956 mp h. | |
| 5. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 48.067 mp h. | |
| 6. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 55.502 mp h. | |
| 7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 57.036 mp h. | |
| 8. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:00.186 p h. | |
| 9. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:00.577 p h. | |
| 10. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:14.434 p h. | |
| 11. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:14.602 p h. | |
| 12. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:22.006 p h. | |
| 13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:30.445 p h. | |
| 14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
| 15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
| 16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
| FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
| Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 36 | feladta | |
| Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 30 | feladta | |
| Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 27 | feladta | |
| Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 0 | feladta | |
| A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
| 1. | Oscar Piastri | 4 | 5 | 8 | 131 | 
| 2. | Lando Norris | 1 | 5 | 8 | 115 | 
| 3. | Max Verstappen | 1 | 3 | 7 | 99 | 
| 4. | George Russell | – | 4 | 8 | 93 | 
| 5. | Charles Leclerc | – | 1 | 6 | 53 | 
| 6. | Andrea Kimi Antonelli | – | – | 7 | 48 | 
| 7. | Lewis Hamilton | – | – | 7 | 41 | 
| 8. | Alexander Albon | – | – | 5 | 30 | 
| 9. | Esteban Ocon | – | – | 2 | 14 | 
| 10. | Lance Stroll | – | – | 3 | 14 | 
| 11. | Cunoda Juki | – | – | 4 | 9 | 
| 12. | Pierre Gasly | – | – | 2 | 7 | 
| 13. | Carlos Sainz | – | – | 3 | 7 | 
| 14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 | 
| 15. | Oliver Bearman | – | – | 3 | 6 | 
| 16. | Isack Hadjar | – | – | 2 | 5 | 
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | McLaren-Mercedes | 246 | 
| 2. | Mercedes | 141 | 
| 3. | Red Bull-Honda | 105 | 
| 4. | Ferrari | 94 | 
| 5. | Williams-Mercedes | 37 | 
| 6. | Haas-Ferrari | 20 | 
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 14 | 
| 8. | Racing Bulls-Honda | 8 | 
| 9. | Alpine-Renault | 7 | 
| 10. | Sauber-Ferrari | 6 | 
| 4. MIAMI NAGYDÍJ | |
| MÁJUS 2., PÉNTEK | |
| Szabadedzés | 1. Piastri 1:27.128 | 
| Sprintidőmérő | 1. Antonelli 1:26.482 | 
| MÁJUS 3., SZOMBAT | |
| Sprintverseny | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Hamilton | 
| Időmérő | 1. Verstappen 1:26.204 | 
| MÁJUS 4., VASÁRNAP | |
| A verseny | 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell | 
| KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
| Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 | 
| Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 | 
| Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 | 








