A Ferrari nagy reményekkel vágott neki az Azeri Nagydíjnak, hiszen úgy számolt, feküdhet az SF-25-ösnak az utcai pálya, és akár esélye lehet megszerezni az idei első győzelmét is. Ráadásul monacói versenyzője, Charles Leclerc az elmúlt négy évben kivétel nélkül pole pozíciót szerzett a helyszínen, miközben Lewis Hamilton is előrelépésről számolt be az elmúlt versenyhétvégéken, így minden ok megvolt a bizakodásra. A nyitó nap jól is alakult a Scuderia számára, hiszen a kettős bizonyult a leggyorsabbnak, ám az időmérő már kiábrándítóan alakult...
Hamilton már a kvalifikáció második szakaszában búcsúzni kényszerült, és csak a 12. rajtkockát szerezte meg, míg Leclerc ugyan továbbjutott az utolsó szegmensbe, annak elején összetörte az autót, és a 10. helyről várhatja a piros lámpák kialvását a vasárnap 13 órakor rajtoló versenyen, így csekély esély mutatkozik arra, hogy a maranellóiak pont most tesznek pontot a nyeretlenségi sorozatuk végére.
„Nem a megfelelő gumi volt fent a végén – jelentette ki a hétszeres világbajnok, aki a Q2 végén a lágyon, míg a továbbjutó márkatársa a közepesen futotta az utolsó mért körét. – Őszintén szólva, nyilván eléggé csalódott vagyok. Pénteken nagyon jó érzés volt vezetni az autót. Ma olyan irányt vettünk, ami papíron a lehető legjobbnak tűnt. Végső soron jó volt a tempónk, javultunk, tényleg rajta voltunk, nem követtünk el hibát, és nem igazán lehetett a bukótérben sem látni engem. Egyszerűen nem a megfelelő keverék volt a kocsin a végén. Ez kemény.”
„Előttem szinte mindenki a közepes keveréken volt, én viszont elvesztettem egy közepes szettet a második szabadedzésen, valamint a menetrendünk miatt, és így hátrányba kerültem – magyarázta Hamilton, aki szíve szerint kereket cserélt volna az utolsó körére. – Szerettem volna, de azt mondták, hogy túl hosszú lenne a felmelegítés, aztán kifutottunk az időből, és elfogyott az üzemanyag is. Nem nagyszerű, de magunk között oldjuk meg. Mint ahogyan mondtam, sok pozitívum volt ezen a hétvégén, tényleg úgy éreztem, hogy rajta vagyok. Őszintén azt hittem, hogy lesz esélyem a pole pozícióra, szóval ez most kissé sokkoló, de lenyelem, és tovább próbálkozom.”
Leclerc szinte pályaspecialistának számít Azerbajdzsánban, azonban az idén egyáltalán nem érezte olyan magabiztosan magát a falak között, mint korábban. „Különösen nekem okozott nehézséget, hogy uraljam az autót. Úgy gondolom, Lewis valamivel jobban elkapta már a tempót az elején, és végig kiegyensúlyozottabb volt nálam a hétvégén. Nagyon szenvedek. Normális esetben megérkezem Bakuba, és minden természetesen jön, de az idén sajnos nem ez a helyzet.”
„Úgy éreztem, valamelyest sikerült megértenem, hogy miért alakult így, és a kvalifikációra elég sokat változtattunk az autón, ami által az érzés is más lett a volán mögött. Minden egyre jobb kezdett lenni egészen addig, amíg nem tettük fel a közepest. Attól a pillanattól fogva nagyon-nagyon nehéz volt. Valamilyen okból pénteken még ez érződött a jobb guminak az autónkon, ma viszont úgy tűnt, egyszerűen nem tudjuk megfelelő működési tartományba hozni, ami eléggé nehézzé tette.”
„Lesznek lehetőségeink a versenyen, de nehéz lesz visszazárkózni az elejébe. Ugyanakkor nyilvánvalóan azon leszek, hogy nagyszerű vasárnapom legyen a csalódást keltő szombat után. Általában ez pont fordítva szokott lenni, amikor itt versenyzek, szóval alig várom, hogy megfordítsam a helyzetet” – utalt arra, hogy a négy rajtelsősége mellett egyetlen győzelmet sem számlál még a helyszínen.
AZERI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:41.117 |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:41.595 |
3. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:41.707 |
4. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:41.717 |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 1:42.070 |
6. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:42.143 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:42.239 |
8. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:42.372 |
9. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | - |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | - |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:41.857 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:42.183 |
13. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:42.277 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:43.061 |
15. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | - |
16. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:42.779 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:42.916 |
18. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:43.139 |
19. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:43.778 |
Bokszutcai rajt: | Esteban Ocon* | francia | Haas-Ferrari | - |
*:utólag kizárták, miután a Haas hátsó szárnya túlságosan rugalmas volt, és nem ment át a hivatalos teszten. |
8. AZERI NAGYDÍJ | |
SZEPTEMBER 19., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:42.704 |
2. szabadedzés | 1. Hamilton 1:41.293 |
SZEPTEMBER 20., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:41.223 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:41.117 |
SZEPTEMBER 21., VASÁRNAP | |
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja | 13.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | október 5., 14.00 |
Amerikai Nagydíj, Austin | október 19., 21.00 |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | október 26., 21.00 |