George Russell önmagát is meglepte azzal, hogy sikerült megszereznie a pole pozíciót a szingapúri időmérőn, így az idén másodszor várhatta az élről a piros lámpák kialvását. A következő évre továbbra is szerződés nélkül álló brit mellől a címvédő Max Verstappen rajtolt, aki az elmúlt két versenyhétvégén egyaránt győzelmet aratott, de Szingapúrban még nem állhatott fel a dobogó felső fokára.
A második sorban az egyéni vb-összetettet 25 pont előnnyel vezető Oscar Piastri, valamint Andrea Kimi Antonelli foglalhatott helyet, míg a harmadik soron a helyszínen egy évvel ezelőtt diadalmaskodó Lando Norris, valamint Lewis Hamilton osztozhatott.
A McLaren abban a tudatban vágott neki az év 18. futamának, hogy ha sikerül 13 pontot szereznie, akkor megvédi a konstruktőri címét.
A Williamst utólag kizárták az időmérőről technikai szabálysértés okán, és noha eredetileg az utolsó sorba sorolták vissza Carlos Sainz Jr-t. és Alexander Albont, előbbi a 18. helyről, míg utóbbi a bokszutcából volt kénytelen rajtolni. A thaiföldi a parc fermé-szabályok ellen vétett, mint ahogyan Pierre Gasly is, így a kettős a bokszutcából iramodhatott a mezőny után.
Bő egy órával a hivatalos rajt előtt érkezett eső Szingapúrba, és bár a kezdéshez közeledve nagy mértékben felszáradt a nyomvonal, továbbra is voltak nedves foltok az aszfalton, ami tovább fokozta az izgalmakat. Ráadásul nem volt kizárható, hogy még a verseny ideje alatt lesz utánpótlás.
Ami a stratégiákat illeti, már a rajtot megfűszerezte a gumiválasztás, hiszen míg Russell a közepes, Verstappen a lágy keverék mellett tette le a voksát. A címvédőn kívül további öt pilóta, Isack Hadjar, Fernando Alonso, Cunoda Juki, Lance Stroll és Franco Colapinto indult a piros oldalfalú Pirellin, Albon a keményet választotta, míg a többiek a közepesen kezdtek.
Russellnek sikerült megtartania a vezetést a rajtnál, másodikként Verstappen fordult el, míg a kettős mögött a két McLaren vívott egymással végletekig kiélezett csatát, a két autü össze is ért egymással. A párharcból győztesen kikerülő Norris első szárnya kissé sérült, de remek tempót diktált, míg Piastrinak Leclerc ellen kellett védekeznie, mielőtt a rádión kifejezhette volna a nemtetszését az eset kapcsán. Bár a sportfelügyelők is vették az esetet, nem láttak okot arra, hogy vizsgálatot indítsanak az ügyben.
Ami a többieket illeti, Antonelli a hatodik pozícióba szorult vissza, majd Hamilton, Hadjar, Fernando Alonso, Oliver Bearman és Nico Hülkenberg zárta az első tízes sorát az első kör végén. Russellnek viszonylag hamar sikerült ellépnie az élen, a brit 5 kör után már több mint 3 másodperccel előzte meg Verstappent, akit további másfél szekundumra követett Norris.
Míg Russell senkitől sem zavartatva növelte az előnyét az élen, Norris folyamatosan lopta a távolságot Verstappen mögött, miközben teljesen leszakította magáról Piastrit. Elsőként a Red Bull lépett, és a 20. körben kihívta Verstappent kerékcserére, a holland friss keményt kapott, és Hamilton mögött tért vissza a nyomvonalra, miközben Norris inkább igyekezett kihasználni a tiszta levegőt.
Az élmezőnyből a Ferrari párosa volt a következő, amelyik cserélt, s Leclerc kiállása után a McLarennél az jelentette a kérdést, melyik versenyzőjét hozza ki előbb. Miközben Russell is megjárta a bokszutcát, Norrist a rádión faggatta a csapat, ám a brit most nem ment bele abba, hogy a hátrébb álló csapattársa mehessen ki előtte, így a brit volt az, aki hamarabb kapott új gumikat.
Míg Norris cseréje rendben zajlott le, Piastri vesztett időt a bokszban, mint ahogyan Alonso is, aki frusztráltságának adott hangot a rádión az esetet követően. A kerékcserés hullám után Russell visszafoglalta az első helyet, mögötte Verstappen érkezett bő 3 másodperc hátránnyal, míg Norris 5 szekundumról kezdte meg a felzárkózást. Ugyan eleinte a holland is közeledni tudott az előtte haladóhoz képest, rontott, amit követően inkább hátrafelé kellett figyelnie.
Noha egy időre fellélgezhetett a Red Bull-os, a 47. körben Norris először nyithatta a hátsó szárnyát, miután a lekörözendők esélyt kínáltak neki, hogy teljesen ráessen a vetélytársra. A mclarenes innentől kezdve folyamatosan DRS-távolságon belül autózott Verstappenhez képest, de egészen az 52. körig nem került előzési helyzetbe. A kettős ráadásul elkezdte magára húzni Piastrit is, ami érdekes végjátékot ígért.
Az ötödik helyre Antonelli lépett előre, miután sikerült maga mögé utasítani Leclerc-t, de az utolsó körökben hátrafelé kellett figyelnie, hiszen a Ferrari előre engedte a lágy abroncsokat kapó Hamiltont. A hétszeres világbajnok felzárkózását ugyanakkor fékgond akasztotta meg, és hamarosan visszaesett a csapattársa mögé, és épphogy meg tudta őrizni a hetedik helyet Alonso előtt.
Az élen közben már nem történt változás: Russell magabiztos sikert aratott, s több mint 5 másodperc előnnyel szelte át a célvonalat Verstappen előtt. A brit az idei második, míg pályafutása ötödik győzelmét aratta, és sorozatban a hatodik különböző versenyző, aki nyer Szingapúrban.
Norris hiába helyezett szinte végig nagy nyomást a Red Bull-os vetélytársra, meg kellett elégednie a harmadik hellyel. A brit hátránya 22, míg az előtte befutó Verstappené 63 pontra csökkent a negyedikként célba érő Piastrival szemben. Az első ötös sorát Antonelli tette teljessé, majd Leclerc, Hamilton, Alonso, Bearman és Sainz egészítette ki a pontszerzők sorát.
A McLaren bebiztosította a konstruktőri címet, a wokingiak fennállásuk tizedik csapatbajnoki címét ünnepelhették.
Folytatás két hét múlva az Amerikai Nagydíjjal.
SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | ||||
---|---|---|---|---|
1. | George Russell | brit | Mercedes | - |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 5.43 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 6.066 mp h. |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 8.146 mp h. |
5. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 33.681 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 45.996 mp h. |
7. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:20.251 p h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:20.667 p h. |
9. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:33.527 p h. |
10. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. |
12. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. |
16. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1 kör h. |
17. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
20. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ | |
OKTÓBER 3., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Alonso 1:31.116 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:30.714 |
OKTÓBER 4., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Verstappen 1:30.148 |
Időmérő | 1. Russell 1:29.158 |
OKTÓBER 5., VASÁRNAP | |
A verseny (62 kör, 306.28 km) rajtja | 14.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Amerikai Nagydíj, Austin | október 19., 21.00 |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | október 26., 21.00 |
Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | november 9., 18.00 |