Norris nyert, és növelte az előnyét a kieső Piastri előtt a brazíliai sprintversenyen

Az előző verenyhétvégén a bajnokság élére álló Lando Norris szerezte meg a pol pozíciót az idény utolsó előtti sprintidőmérőjén, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a péntekhez képest teljesen más arcát mutató Sao Paulóban. A sötét fellegek ugyanis az előzetes várakozásoknak megfelelően ellepték a térséget szombatra virradóan, és noha az esőzés közel két órával a rajt előtt elállt, és eléggé felerősödött a szél, az aszfalt így sem száradt fel teljesen, ami nagy kihívás elé állította a száraz pályára alkalmas gumikat választó mezőnyt az első körökben, ráadásul nem volt kizárható, hogy még az esemény alatt érkezik utánpótlás.
Norris mellől Andrea Kimi Antonelli rugaszkodhatott el, míg a második soron Oscar Piastri és George Russell osztozott. Az első ötöst Fernando Alonso egészítette ki, míg a címvédő Max Verstappen a hatodik pozícióból kívánt előre törni. A csalódást keltően kezdő Ferrari eközben a nyolcadik és a tizenegyedik helyről igyekezett javítani, míg Carlos Sainz Jr. és Cunoda Juki a bokszutcából vágott neki a minifutmanak.
Ami a gumistratégiát illeti, a versenyzők nagy része a közepes gumik mellett döntött, de az első tízesben eléggé megoszlott a választás. Antonelli, Russell, Verstappen, Leclerc, illetve Isack Hadjar is a piros festésű Pirellin rajtolt, míg a mezőny második feléből csak Alexander Albon szavazott a lágyra. A többi versenyző a közepes keveréken kezdte a 24 kört felölelő versenyt.
Norris jól jött el, és sikerült megtartani a vezetést, mögötte Antonellinek kellett védekeznie Piastrival szemben, de az ausztrál nem talált fogást a Mercedesen, és Russell sem tudott előrébb jönni, így az első négyes változatlan sorrendben fordult el. Verstappen egy helyet javítva ötödikként fejezte be az első kört, mögötte Alonso, Leclerc, valamint a remek rajtot vevő Hamilton sorakozott a top 8-ban, míg hátrébb Liam Lawson és Oliver Bearman akadt össze egymással, utóbbi meg is pördült, de mindketten folytatni tudták.
Noha Antonelli eleinte szorosan tapadt Norrisra, a brit hamarosan el tudott lépni az élen, míg az olasznak inkább hátrafelé kellett néznie, miután Piastri nemcsak felzárkózott rá, hanem nyithatta is a hátsó szárnyát. Az ausztrál többször is megmutatta magát a Mercedes mögött, de nem tudott előzni, ráadásul a 6. körben a vizes rázókörre hajtva elvesztette az irányítást a McLarenje felett, és a falba szállt!
Mögötte nem sokkal Nico Hülkenberg és az Alpine-nal hosszabbító Franco Colapinto is a pálya ugyanazon részén hibázott, aminek következtében először biztonsági autós szakaszt léptettek érvénybe, majd piros zászlóval megszakították a sprintfutamot, hiszen javításra szorult a fal is. A kényszerszünet alatt nagy volt a kapkodás a Saubernél, hiszen Hülkenberg vissza tudta hozni a sérült autóját a bokszutcába, miközben mindenki frissebb abroncsokat kapott a folytatásra.
A Saubernek végül sikerült elkészülnie Hülkenberg autójával, miközben az első nyolcasból Norris, Alonso és Stroll a lágyra, míg a Mercedes kettőse, Verstappen, illetve Leclerc a közepesre váltott. Hamilton kitartott a sárga festésű gumik mellett. A mezőny a kisebb megszakítás után a biztonsági autó mögött indult el felvezető körre, majd gördülő rajttal folytatódott a sprintverseny.
Norris jól kapta el az újraindítást, és sikerült megtartania a vezetést, mögötte viszont nagy volt a mozgolódás, hiszen a két Mercedes, Verstappen és Alonso, valamint a Ferrari duója is összecsapott egymással, de végül nem történt pozíciócsere. Míg Norris nem igazán lépett el Antonellitől, az olasznak sikerült leráznia magáról Russellt. Hátrébb a Verstappenről leszakadó Alonsónak kellett védekeznie, a spanyolra ugyanis mindkét Ferrari megérkezett az utolsó tíz körre.
Míg a maranellóiak fennakadni látszottak a kétszeres bajnok mögött, a 20. körben újabb lendületet kapott a sprintverseny: Antonelli teljesen megérkezett a vezető Norrisra, mint ahogyan Leclerc is újabb offenzívát indított Alonso ellen, ráadásul hátrébb Stroll és Gasly küzdött az utolsó pontszerző helyért. Leclerc a 22. körben végül maga mögé utasította Alonsót, miközben Gasly megelőzte Strollt, Antonelli ugyanakkor már nem tudott előrébb törni, ráadásul az utolsó körre dupla sárgás zászlós jelzést is érvénybe kellett léptetni.
A hazai pályán versenyző Gabriel Bortoleto Albon mögül bújt ki nyitott DRS-sel az első kanyarba menet, de a belső íven nem volt tapadás, a Sauber keresztbe csúszott, fel is emelkedett a levegőbe, majd óriási tempóval szállt bele a falba, és tört ezernyi darabra. A pilóta a rádión azt jelentette, hogy rendben van, és a saját lábán hagyta el a baleset helyszínét, de nagy valószínűség szerint nem tud részt venni az időmérőn.
Norris megnyerte az utolsó előtti sprintversenyt, és 9 pontra növelte az előnyét az egyéni összetettben, miközben a második-harmadik helyen befutó Mercedes a konstruktőri tabellán előzte meg a Ferrarit. A negyedikként célba érő Verstappen lemaradása 39 pontra nőtt, de a kieső Piastrihoz így is tudott közeledni. Az ötödik Leclerc lett, majd Alonso, Hamilton és Gasly zárta a pontszerzők sorát.
Folytatás 19 órakor az időmérővel.
SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ, A SPRINTVERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | |
| 2. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 0.845 mp h. | |
| 3. | George Russell | brit | Mercedes | 2.318 mp h. | |
| 4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 4.423 mp h. | |
| 5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 16.483 mp h. | |
| 6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 18.306 mp h. | |
| 7. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 18.603 mp h. | |
| 8. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 19.366 mp h. | |
| 9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 23.933 mp h. | |
| 10. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 29.548 mp h. | |
| 11. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 31 mp h. | |
| 12. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 31.334 mp h. | |
| 13. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 38.09 mp h. | |
| 14. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 38.462 mp h. | |
| 15. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 38.951 mp h. | |
| 16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 42.349 mp h. | |
| 17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 55.456 mp h. | |
| 18. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | baleset |
| FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
| Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 5 | baleset | |
| Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 5 | baleset | |
| A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
| 1. | Lando Norris | 6 | 16 | 22 | 365 |
| 2. | Oscar Piastri | 7 | 14 | 22 | 356 |
| 3. | Max Verstappen | 5 | 11 | 23 | 326 |
| 4. | George Russell | 2 | 8 | 22 | 264 |
| 5. | Charles Leclerc | – | 7 | 20 | 214 |
| 6. | Lewis Hamilton | – | – | 20 | 148 |
| 7. | Andrea Kimi Antonelli | – | 1 | 15 | 104 |
| 8. | Alexander Albon | – | – | 12 | 73 |
| 9. | Nico Hülkenberg | – | 1 | 6 | 41 |
| 10. | Isack Hadjar | – | 1 | 9 | 39 |
| 11. | Carlos Sainz | – | 1 | 10 | 38 |
| 12. | Fernando Alonso | – | – | 8 | 37 |
| 13. | Lance Stroll | – | – | 7 | 35 |
| 14. | Oliver Bearman | – | – | 8 | 32 |
| 15. | Liam Lawson | – | – | 5 | 30 |
| 16. | Esteban Ocon | – | – | 8 | 30 |
| 17. | Cunoda Juki | – | – | 9 | 28 |
| 18. | Pierre Gasly | – | – | 6 | 21 |
| 19. | Gabriel Bortoleto | – | – | 5 | 19 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | McLaren-Mercedes | 721 (már bajnok) |
| 2. | Mercedes | 368 |
| 3. | Ferrari | 362 |
| 4. | Red Bull-Honda | 351 |
| 5. | Williams-Mercedes | 111 |
| 6. | Racing Bulls-Honda | 72 |
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 72 |
| 8. | Haas-Ferrari | 62 |
| 9. | Sauber-Ferrari | 60 |
| 10. | Alpine-Renault | 21 |
| 5. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ | |
| NOVEMBER 7., PÉNTEK | |
| Szabadedzés | 1. Norris 1:09.975 |
| Sprintidőmérő | 1. Norris 1.09.243 |
| NOVEMBER 8., SZOMBAT | |
| Sprintverseny | 1. Norris, 2. Antonelli, 3. Russell |
| Időmérő | 19.00–20.00 |
| NOVEMBER 9., VASÁRNAP | |
| A verseny (71 kör, 305.939 km) rajtja | 18.00 |
| KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
| Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | november 22., 5.00 |
| Katari Nagydíj, Loszaíl | november 30., 17.00 |
| Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | december 7., 14.00 |

A Professzor először oktatta a mezőnyt







