Norris nyert, és növelte az előnyét a kieső Piastri előtt a brazíliai sprintversenyen

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.11.08. 16:07
null
Fotó: AFP
Lando Norris (McLaren) aratott győzelmet a Formula–1-es Sao Pauló-i Nagydíj piros zászlót is hozó sprintversenyén, aminek köszönhetően 9 pontra növelte az előnyét a kieső csapattársa, Oscar Piastri előtt. A britet Andrea Kimi Antonelli, George Russell sorrendben a két Mercedes zárt, míg az első ötöst Max Verstappen (Red Bull) és Charles Leclerc (Ferrari) tette teljessé. Gabriel Bortoleto (Sauber) a ripityára törte a Saubert.

Az előző verenyhétvégén a bajnokság élére álló Lando Norris szerezte meg a pol pozíciót az idény utolsó előtti sprintidőmérőjén, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a péntekhez képest teljesen más arcát mutató Sao Paulóban. A sötét fellegek ugyanis az előzetes várakozásoknak megfelelően ellepték a térséget szombatra virradóan, és noha az esőzés közel két órával a rajt előtt elállt, és eléggé felerősödött a szél, az aszfalt így sem száradt fel teljesen, ami nagy kihívás elé állította a száraz pályára alkalmas gumikat választó mezőnyt az első körökben, ráadásul nem volt kizárható, hogy még az esemény alatt érkezik utánpótlás.

Norris mellől Andrea Kimi Antonelli rugaszkodhatott el, míg a második soron Oscar Piastri és George Russell osztozott. Az első ötöst Fernando Alonso egészítette ki, míg a címvédő Max Verstappen a hatodik pozícióból kívánt előre törni. A csalódást keltően kezdő Ferrari eközben a nyolcadik és a tizenegyedik helyről igyekezett javítani, míg Carlos Sainz Jr. és Cunoda Juki a bokszutcából vágott neki a minifutmanak. 

Ami a gumistratégiát illeti, a versenyzők nagy része a közepes gumik mellett döntött, de az első tízesben eléggé megoszlott a választás. Antonelli, Russell, Verstappen, Leclerc, illetve Isack Hadjar is a piros festésű Pirellin rajtolt, míg a mezőny második feléből csak Alexander Albon szavazott a lágyra. A többi versenyző a közepes keveréken kezdte a 24 kört felölelő versenyt. 

Norris jól jött el, és sikerült megtartani a vezetést, mögötte Antonellinek kellett védekeznie Piastrival szemben, de az ausztrál nem talált fogást a Mercedesen, és Russell sem tudott előrébb jönni, így az első négyes változatlan sorrendben fordult el. Verstappen egy helyet javítva ötödikként fejezte be az első kört, mögötte Alonso, Leclerc, valamint a remek rajtot vevő Hamilton sorakozott a top 8-ban, míg hátrébb Liam Lawson és Oliver Bearman akadt össze egymással, utóbbi meg is pördült, de mindketten folytatni tudták. 

Noha Antonelli eleinte szorosan tapadt Norrisra, a brit hamarosan el tudott lépni az élen, míg az olasznak inkább hátrafelé kellett néznie, miután Piastri nemcsak felzárkózott rá, hanem nyithatta is a hátsó szárnyát. Az ausztrál többször is megmutatta magát a Mercedes mögött, de nem tudott előzni, ráadásul a 6. körben a vizes rázókörre hajtva elvesztette az irányítást a McLarenje felett, és a falba szállt! 

Mögötte nem sokkal Nico Hülkenberg és az Alpine-nal hosszabbító Franco Colapinto is a pálya ugyanazon részén hibázott, aminek következtében először biztonsági autós szakaszt léptettek érvénybe, majd piros zászlóval megszakították a sprintfutamot, hiszen javításra szorult a fal is. A kényszerszünet alatt nagy volt a kapkodás a Saubernél, hiszen Hülkenberg vissza tudta hozni a sérült autóját a bokszutcába, miközben mindenki frissebb abroncsokat kapott a folytatásra.

A Saubernek végül sikerült elkészülnie Hülkenberg autójával, miközben az első nyolcasból Norris, Alonso és Stroll a lágyra, míg a Mercedes kettőse, Verstappen, illetve Leclerc a közepesre váltott. Hamilton kitartott a sárga festésű gumik mellett. A mezőny a kisebb megszakítás után a biztonsági autó mögött indult el felvezető körre, majd gördülő rajttal folytatódott a sprintverseny. 

Norris jól kapta el az újraindítást, és sikerült megtartania a vezetést, mögötte viszont nagy volt a mozgolódás, hiszen a két Mercedes, Verstappen és Alonso, valamint a Ferrari duója is összecsapott egymással, de végül nem történt pozíciócsere. Míg Norris nem igazán lépett el Antonellitől, az olasznak sikerült leráznia magáról Russellt. Hátrébb a Verstappenről leszakadó Alonsónak kellett védekeznie, a spanyolra ugyanis mindkét Ferrari megérkezett az utolsó tíz körre. 

Míg a maranellóiak fennakadni látszottak a kétszeres bajnok mögött, a 20. körben újabb lendületet kapott a sprintverseny: Antonelli teljesen megérkezett a vezető Norrisra, mint ahogyan Leclerc is újabb offenzívát indított Alonso ellen, ráadásul hátrébb Stroll és Gasly küzdött az utolsó pontszerző helyért. Leclerc a 22. körben végül maga mögé utasította Alonsót, miközben Gasly megelőzte Strollt, Antonelli ugyanakkor már nem tudott előrébb törni, ráadásul az utolsó körre dupla sárgás zászlós jelzést is érvénybe kellett léptetni. 

A hazai pályán versenyző Gabriel Bortoleto Albon mögül bújt ki nyitott DRS-sel az első kanyarba menet, de a belső íven nem volt tapadás, a Sauber keresztbe csúszott, fel is emelkedett a levegőbe, majd óriási tempóval szállt bele a falba, és tört ezernyi darabra. A pilóta a rádión azt jelentette, hogy rendben van, és a saját lábán hagyta el a baleset helyszínét, de nagy valószínűség szerint nem tud részt venni az időmérőn. 

Norris megnyerte az utolsó előtti sprintversenyt, és 9 pontra növelte az előnyét az egyéni összetettben, miközben a második-harmadik helyen befutó Mercedes a konstruktőri tabellán előzte meg a Ferrarit. A negyedikként célba érő Verstappen lemaradása 39 pontra nőtt, de a kieső Piastrihoz így is tudott közeledni. Az ötödik Leclerc lett, majd Alonso, Hamilton és Gasly zárta a pontszerzők sorát. 

Folytatás 19 órakor az időmérővel. 
 

SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ, A SPRINTVERSENY VÉGEREDMÉNYE

1.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes- 
2.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes

0.845 mp h.

 
3.George RussellbritMercedes

2.318 mp h.

 
4.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda

4.423 mp h.

 
5.Charles LeclercmonacóiFerrari

16.483 mp h.

 
6.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes

18.306 mp h.

 
7.Lewis HamiltonbritFerrari

18.603 mp h.

 
8.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault

19.366 mp h.

 
9.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes

23.933 mp h.

 
10.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda

29.548 mp h.

 
11.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari

31 mp h.

 
12.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari

31.334 mp h.

 
13.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda

38.09 mp h.

 
14.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda

38.462 mp h.

 
15.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes

38.951 mp h.

 
16.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari

42.349 mp h.

 
17.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes

55.456 mp h.

 
18.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1 kör h.baleset
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes5baleset
 Franco ColapintoargentinAlpine-Renault5baleset
A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Lando Norris61622365
2. Oscar Piastri71422356
3. Max Verstappen51123326
4. George Russell2822264
5. Charles Leclerc720214
6. Lewis Hamilton20148
7. Andrea Kimi Antonelli115104
8. Alexander Albon1273
9. Nico Hülkenberg1641
10. Isack Hadjar1939
11. Carlos Sainz11038
12. Fernando Alonso837
13. Lance Stroll735
14. Oliver Bearman832
15. Liam Lawson530
16. Esteban Ocon830
17. Cunoda Juki928
18. Pierre Gasly621
19. Gabriel Bortoleto519
KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes721 (már bajnok)
2. Mercedes368
3. Ferrari362
4. Red Bull-Honda351
5. Williams-Mercedes111
6. Racing Bulls-Honda72
7. Aston Martin-Mercedes72
8. Haas-Ferrari62
9. Sauber-Ferrari60
10. Alpine-Renault21

 

5. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ
NOVEMBER 7., PÉNTEK
Szabadedzés1. Norris 1:09.975
Sprintidőmérő1. Norris 1.09.243
NOVEMBER 8., SZOMBAT
Sprintverseny1. Norris, 2. Antonelli, 3. Russell
Időmérő19.00–20.00
NOVEMBER 9., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 305.939 km) rajtja18.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegasnovember 22., 5.00
Katari Nagydíj, Loszaílnovember 30., 17.00
Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabidecember 7., 14.00

 

 

Legfrissebb hírek

Piastri a vereség ellenére is elégedett; Verstappen szerint a Red Bull egyszerűen gyenge Brazíliában

F1
18 órája

Norrisé a rajtelsőség Antonelli és Piastri előtt; Verstappen hatodik a brazíliai sprintidőmérőn

F1
20 órája

A McLaren az élen, a Red Bull és a Ferrari a mezőny végén a brazíliai nyitányon

F1
Tegnap, 15:15

Colapinto megmenekült – 2026-ban is az Alpine versenyzője lesz

F1
Tegnap, 15:02

Eső, sprint... káosz? Hogyan alakítja át a bajnoki küzdelmet a Sao Pauló-i Nagydíj?

F1
2025.11.06. 17:06

A Professzor először oktatta a mezőnyt

Népsport
2025.11.06. 09:55

Közös lista: minden idők tíz legjobb Formula–1-es pilótája

F1
2025.11.03. 17:55

Wéber Gábor: Felipe Massa pere nem a világbajnoki címről, hanem 80 millió dollárról szól

F1
2025.11.02. 10:28
Ezek is érdekelhetik