A "Stick Hoops és "Stick Football két új tévéreklám, melynek középpontjában a "hétköznapi sportolók ügyessége, páratlan érzéke és képessége áll. Az elfeledett sporthősöké, akik kreativitásukkal és spontán megnyilvánulásaikkal felejthetetlen perceket szereznek.
S mégis, egy kis kihívás: az ismeretlenségből tűnik elő Stickman, aki L. A. arénáiban és Párizs utcáin hirdeti sajátos szabad stílusú szabályait az utcai játékosoknak és bárkinek, aki kiáll vele. A "Stick Football” reklámban Stickman egy csapat párizsi utcai játékos társaságában tart rögtönzött szabadstílusú bemutatót. Láthatjuk, amint a játékosok hihetetlen trükköket mutatnak be, s technikájukkal méltó vetélytársat jelentenek Stickman-nek is. Ahogy forrósodik a hangulat, egy új arc jelenik meg: Ronaldinho. Látva Stickman erőfeszítéseit, Ronaldinho csatlakozik az utcai játékosokhoz és mutat egy-két kunsztot a lelkes tömegnek – ezzel dobva kesztyűt Stickman-nek.
A "Stick Hoops” reklámban Stickman Los Angeles kosárlabdapályáin készül megmérkőzni néhány komoly utcai játékossal. Az elején Stickman-nek még sikerül térdre kényszeríteni ellenfeleit, akik aztán bevetnek néhány komoly labdatrükköt, hogy végül ők maradhassanak állva a pályán. De csak most következik az egy az egy elleni összecsapás, ahol a kreativitás számít.
A Nike EMEA marketingigazgatója, Phil McAveetey a következőket nyilatkozta: "A reklámok ihletői azok a »hétköznapi« játékosok, akik nap mint nap gyakorolnak, s mozdulataikkal néha a legnagyobb meglepetést okozzák.” Hozzátette: "Stickman feladata folyamatosan provokálni ezeket a játékosokat, hogy azok bemutassák, mit tudnak.”
A jelenetekhez a Neptunes funk-soul ritmusa adja a hátteret. A Neptunes a világ egyik vezető R&B/Hip-Hop szerzőpárosa, akik többek között együtt dolgoztak Britney Spearsszel, az NSYNC-kel, Jay-Z-vel és az Usherrel. A Neptunes most első alkalommal készített reklámzenét, amelyben a funky és soul ötvözése jó aláfestést biztosít a reklám gyors ritmusához.
Február 27-től mindkét film látható Európában, a Közel-Keleten és Afrikában is. Áprilistól a fiatalok több szabad stílusú megmérettetés alkalmával mutathatják be tudásukat. Ezeken a rendezvényeken a fiatalok lehetőséget kapnak arra, hogy kifejezzék saját kreativitásukat a sporton keresztül.
A két reklámfilm mellett a kampány az interneten is nyomon követhető a www.nikefreestyle.com oldalon.
Stickman Magyarországon:
A Nike Freestyle filmek március 2-től indultak a magyar televíziós csatornákon, és nálunk is lesz eseménysorozat.
A május eleji, Budapesten megrendezésre kerülő Nike Freestyle Arc Harc küzdelemre március közepén kezdődik a legjobbak kiválasztása. 20 budapesti helyszínen és 20 vidéki városban jelenik meg az Arc Harc gyűjtőpont, ahol a legügyesebb freestylerek meghívót kapnak a május eleji fő megmérettetésre. A filmekben látható futball és kosárlabda mellett a BMX kerékpáros, gördeszkás vagy görkorcsolyás, hacky sack-es arcokat is várjuk!
Az eseményekről magyar nyelvű információs oldal is készült, a www.vivatv.hu címen. Az eseményekről bővebb felvilágosítást az infovonalunk adunk: (30) 596 1844.
Az Arc Harc gyűjtőpontok helyszínei és időpontjai: