Az időmérő edzés eredménye
125 kcm: 1. Jenkner (német, Aprilia) 1:59.636, 2. Poggiali (San Marino-i, Gilera) 1:59.657, 3. Vincent (francia, Aprilia) 1:59.714, 4. Borsoi (olasz, Aprilia) 2:00.137, 5. Ballerini (olasz, Honda) 2:00.285, 6. Giansanti (olasz, Honda) 2:00.312, …27. Talmácsi Gábor (magyar, Italjet) 2:02.473, …33. Tóth Imre (magyar, Honda) 2:04.136. 250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 1:55.212, 2. Porto (argentin, Yamaha) 1:55.404, 3. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:55.407, 4. Battaini (olasz, Aprilia) 1:55.539, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:55.960, 6. De Puniet (francia, Aprilia) 1:56.210. MotoGP: 1. Checa (spanyol, Yamaha) 1:52.086, 2. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:52.197, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:52.201, 4. Capirossi (olasz, Honda) 1:52.592, 5. Ukava (japán, Honda) 1:52.768, 6. Roberts (amerikai, Suzuki) 1:52.974
Valentino Rossi csak harmadik
Csütörtökön még nagyon büszkék voltak magukra az olaszok, a pénteki első időmérő edzéseken azonban csak az utolsó pillanatokban menekültek meg a szégyentől. A MotoGP-ben a spanyol Carlos Checa egy szédületes idővel (a yamahás majdnem négy tizeddel (!) tudott jobbat a japán apriliás, Harada Tecuja 1999-es idejénél) megelőzte az összes olasz menőt.

Checa alaposan megtréfált mindenkit

Checa alaposan megtréfált mindenkit
A csütörtöki varázs azonban péntekre majdnem teljesen elmúlt. A MotoGP-ben a spanyol Carlos Checa egy szédületes idővel – a yamahás majdnem négy tizeddel (!) tudott jobbat a japán apriliás, Harada Tecuja 1999-es idejénél – megelőzte az összes olasz menőt. A 125-ösök között a német Steve Jenkner – aki pénteken ünnepelte a 26. születésnapját – ugyan nem ért el rekordot, ám ő is megelőzte az összes helyi menőt. Különösen az elmúlt két vb-futam győztese, Lucio Cecchinello szomorkodott, neki átmenetileg meg kellett elégednie a hetedik helyezéssel. A 250-ben is nagyon sokáig bizonytalan volt az olasz siker, ám Marco Melandri 15 másodperccel az edzés leintése előtt végül megszerezte az ideiglenes pole pozíciót.
A Yamaha feltámadt. Méghozzá valószínűleg nem csak átmenetileg. A két héttel ezelőtti Francia Nagydíjra új motort kapott a négyütemű YZR-M1-es motor – 990 köbcentis lett az erőforrás; hengerenként már nem öt, hanem négy szelep végzi az üzemanyagcserét; a hengerekben új, a Formula–1-ből ismert dugattyúk dolgoznak; a motorfék csökkentéséről pedig szintén egy vadonatúj elektromos rendszer gondoskodik –, az Olasz GP-re pedig a Yamaha egy teljesen új vázat, illetve az ehhez tartozó új futóművet adott Checának és Max Biagginak.
A fejlesztések jónak tűnnek, hiszen miután Biaggi begyűjtötte az első idei érmét Le Mans-ban, az Olasz GP pénteki edzésnapján hengereltek a gyári yamahások. Az idén még egyetlen egyszer sem fordult elő, hogy egy tréningen két Yamaha is megelőzze az eddig verhetetlennek tartott gyári hondásokat, azaz Valentino Rossit és Ukava Torut. Most azonban pontosan ez történt. Rossinak tehát egyelőre nem hozott szerencsét az új sisakja, amely ugyanolyan festésű, mint édesapjának, az egykori vb-menő Graziano Rossinak az 1979-es bukója. "Megmondtam előre, hogy nem lesz könnyű dolgom. Nagyon meglátszik ugyanis, hogy a Yamaha nemrég tesztelt Mugellóban, míg mi, hondások egyszer sem próbálhattunk az olasz pályán” – mondta Rossi, aki szerint sokkal szorosabb lesz az olasz viadal, mint a francia verseny volt. (Le Mans-ban az első három között mindössze 0.604 másodperc volt a különbség.)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








