Formula–1-es teszt, szerda
Valencia: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:11.300 (34 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.377 (92), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:11.478 (45), 4. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:12.002 (56), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.444 (33), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.563 (58), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.810 (61), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.988 (96)
Paul Ricard: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:06.425 (78), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:07.103 (89), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.142 (51), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:07.625 (53), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:09.370 (67)
Fiorano: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 58.126 (8)
Alonso meglepte az ellenfeleket
Megállt az új Ferrari motorja. A fioranói teszt szerdai napján, amelyen Michael Schumacher másodszor ült az F2003GA típusjelzésű autóban (egy nappal korábban megdöntötte vele a pályacsúcsot) nyolc kör megtétele után furcsa hangokat adott ki az erőforrás. Az ötszörös világbajnok a pálya szélére húzódott, és estig már ki sem gurult újra a pályára.
Formula–1-es teszt, szerda
Valencia: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:11.300 (34 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.377 (92), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:11.478 (45), 4. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:12.002 (56), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.444 (33), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.563 (58), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.810 (61), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.988 (96)
Paul Ricard: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:06.425 (78), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:07.103 (89), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.142 (51), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:07.625 (53), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:09.370 (67)
Fiorano: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 58.126 (8)
Valencia: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:11.300 (34 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.377 (92), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:11.478 (45), 4. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:12.002 (56), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.444 (33), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.563 (58), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.810 (61), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.988 (96)
Paul Ricard: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:06.425 (78), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:07.103 (89), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.142 (51), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:07.625 (53), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:09.370 (67)
Fiorano: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 58.126 (8)
Miközben a csapatok többsége tesztel, az anyagi gondokkal küszködő Minardi a január közepén megszavazott 20 millió fontos támogatás "kézzelfogható” megvalósítását kéri. A csapat két pilótája ugyanis csak akkor tudja végigversenyezni a március 9-én kezdődő szezont, ha ez az összeg a rendelkezésükre áll. "Szép dolog, hogy néhány hete segítséget ígértek, de hol a pénz?” – tette fel a kérdést Paul Stoddart. Bernie Ecclestone, a Formula–1 első számú irányítója határozott úgy – egyetértésben a másik nyolc csapat vezetőivel –, hogy az anyagi gondokkal küszködő Minardi és a Jordan segélyt kapjon a televíziós közvetítések jogdíjából. Enélkül ugyanis nem lennének képesek végigversenyezni az évet, s könnyen csődbe jutnának, mint korábban a Prost és az Arrows.
A csapatok gondjai ellenére a Formula–1 népszerűsége folyamatosan nő. Ezt bizonyítja, hogy India is szívesen rendezne futamot, s már keresik a létesítmény számára megfelelő terepet. A szándék komolyságát jelzi, hogy nemrég a 2012-es olimpia lebonyolítására is pályázó országban járt Hermann Tilke, a malajziai Sepangban található versenypálya főtervezője.
A jelenlegi tervek szerint 150 millió dollárba kerülne a pályaépítés, ötcsillagos szállodával, kongresszusi központtal és golfozási lehetőséggel együtt. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke már egy évvel ezelőtt leszögezte: a Formula–1-nek méginkább nyitnia kell Ázsia felé. Jelenleg a szuzukai és a sepangi futam, a Toyota-csapat, motorszállítóként pedig a Honda képviseli a földrészt az autós gyorsasági világbajnokságon, valamint számos kisebb-nagyobb támogatást nyújtó szponzor is jelen van a világ egyik legnépszerűbb versengésén.
Lapzártánkkor érkezett a hír, hogy az ötszörös világbajnok Schumacher új autójával csütörtökön már semmi baj sem volt, sőt, a német sztár ismét megjavította vele a fioranói pályacsúcsot. Az F2003-GA tehát gyorsnak gyors, csak még nem elég megbízható.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





