Folytatják-e a fordosok?

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.05.08. 20:38
Címkék
Rendkívül érdekesnek ígérkezik a világbajnokság ötödik futama, az Argentin Rali. A verseny poros, homokos utakon zajlik, ráadásul magaslaton, ami szintén nehezítő körülmény, hiszen a motorok ritkább levegőhöz jutnak, ezért erőtlenebbek. És akkor a szeszélyes időjárásról még nem is beszéltünk, ami ugyanúgy lehet napos, mint esős, ködös, vagy éppen szeles.
A Ford az utóbbi két évben gyôzött Argentínában, és szeretné folytatni a sorozatot
A Ford az utóbbi két évben gyôzött Argentínában, és szeretné folytatni a sorozatot
A Ford az utóbbi két évben gyôzött Argentínában, és szeretné folytatni a sorozatot
A Ford az utóbbi két évben gyôzött Argentínában, és szeretné folytatni a sorozatot
A Ford az utóbbi két évben gyôzött Argentínában, és szeretné folytatni a sorozatot
A Ford az utóbbi két évben gyôzött Argentínában, és szeretné folytatni a sorozatot
A gyönyörű tájak és a barátságos szurkolók teszik vonzóvá a futamot a versenyzők számára, talán ennek is szerepe van abban, hogy több mint 80 páros (az idén ez a nevező létszám rekordnak számít) vág neki az 1380 kilométeres össztávnak, amelyből 389 kilométer a gyorsasági szakaszok hoszsza. A tavalyihoz képest a legfőbb változás, hogy az idén csak egy szervizpark lesz, La Cumbréban.
Az utóbbi néhány év tapasztalatai, no meg az idei idénykezdet alapján remek küzdelemre van kilátás Argentínában. A két francia gyártó, a Peugeot és a Citroen valószínűleg mindent megtesz majd annak érdekében, hogy tovább növelje pontjai számát, ami nemcsak azért érdekes, mert az összetett verseny első helyéről van szó, hanem azért is, mert a franciáknak egyelőre nem sikerült nyerniük ezen a viadalon a WRC-kkel. (A Peugeot tavaly kettős győzelmet aratott, ám utóbb mindkét helyezést elvették a csapattól.)
Az utóbbi két évben a Ford volt a nyerő Argentínában, igaz, két olyan tapasztalt pilótával, mint Colin McRae és Carlos Sainz, akik az idén már a Citroent erősítik. Persze, Markko Martint és Francois Duvalt sem kell félteni, no meg az új Focus is remekül debütált Új-Zélandon, úgyhogy a Forddal mindenképp számolni kell.
A mezőny tagjai közül Tommi Mäkinen számlálja a legtöbb futamgyőzelmet (szám szerint hármat) az argentin viadalon, és a Subaru is elég jó ezen a nehéz terepen, ezt tavaly Solberg második helye bizonyította.
Túlélőverseny lesz, az szinte biztos, amelyen nemcsak a gyorsaság, hanem a megbízhatóság is főszerephez jut.
A csütörtök esti két szuperspeciális szakasz lapzártánk után kezdődött.

23. Argentin Rali a 14 futamos vb 5. versenye
A program. Péntek: 11 gyorsasági szakasz (169.10 km). Szombat: 9 (153.9). Vasárnap: 3 (59.90)
A vb állása 4 futam után
Pilóták: 1. Richard Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 26, 2. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 20, 3. Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) és C. McRae (brit, Citroen Xsara WRC) 17-17, 5. Sainz (spanyol, Citroen Xsara WRC) 16, 6. Martin (észt, Ford Focus WRC) 13. Gyártók: 1. Peugeot 49, 2. Citroen 44, 3. Ford 26, 4. Subaru 22, 5. Skoda 12, 6. Hyundai 3
Tv: Eurosport, 11.30 (felvételről)
Legfrissebb hírek

Nem keresik meg a pakisztáni hegyekben elhunyt olimpiai bajnok sílövő holttestét

Téli sportok
21 perce

Döntők visszavágói és magyaros találkozó Isztambulban – a BL-alapszakasz 12 legjobban várt meccse

Bajnokok Ligája
54 perce

Váratlan hírek a Lokiról: akadozhatnak a fizetések a DVSC-nél

Labdarúgó NB I
55 perce

Négy magyar indul az első afrikai országúti kerékpáros-világbajnokságon

Kerékpár
59 perce

Bánkuti: Kuramagomedov képes rá, hogy bármely világversenyen éremesélyes legyen

Birkózás
1 órája

Újabb kirúgás a Bundesligában, az edző csak telefonon tudott elköszönni

Német labdarúgás
1 órája

Rapport Richárd a 12. lett a FIDE Grand Swiss-tornán

Egyéb egyéni
1 órája

Rooney: A Manchester United rosszabb lett Amorim irányítása alatt

Angol labdarúgás
1 órája
Ezek is érdekelhetik