Rali - Grönholm rögtön az élre állt

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.05.09. 22:20
Címkék
Kiegyenlített küzdelem zajlott az Argentin Rali első napján (pontosabban fél napján, mivel az utolsó öt gyorsasági szakasz az időeltolódás miatt lapzártánk után fejeződött be). Ezt bizonyítja, hogy az első hat szakaszon négy győztest avattak, és hogy a pontszerző pozíciókat négy gyár versenyzői birtokolták.
A viadal a csütörtök esti két szuperspeciálissal kezdődött, amelyek afféle bemelegítésként szolgáltak, hiszen alig több mint hat kilométer hosszú volt a két szakasz összesen. Az elsőt Marcus Grönholm nyerte, a másodikat csapattársa, Richard Burns. Ilyen "előjáték” után kezdődött el pénteken az igazi küzdelem a hosszabb pályákon. A finn világbajnok hamar nyilvánvalóvá tette, nem tréfál: további két részsikert begyűjtve bebiztosította vezető pozícióját. Grönholm mögött azonban folyamatosan változott a helyzet. Hol a fordos Markko Martin, hol a négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen volt mögötte, a hatodik szakaszra pedig a tavalyi győztes Carlos Sainz zárkózott fel mögé. Igaz, a katalán pilóta tavaly még Ford-színekben nyerte meg a viadalt, az idén azonban már az első teljes szezonját futó Citroent erősíti. Az élversenyzők közül sokaknak meggyűlt a baja az argentin pályákkal: Colin McRae a harmadik szakaszon megpördült, Duval ugyanezen a gyorsaságin defektet kapott, náluk is roszszabbul járt viszont az ötödik gyorsaságin Solberg, aki hibázott, leesett az útról és bár tudta folytatni, több, mint két percet veszített. A fent említettekkel egy lapon említhetnénk a skodás versenyzők közül kettőt: Toni Gardemeister már akkor egy perc hátrányban volt a vetélytársakkal szemben, amikor még el sem rajtolt. Történt ugyanis, hogy a finn pilótának gondjai voltak az autójával, úgyhogy azt lecserélték egy másikra, amelybe viszont elfelejtették beszerelni a műholdas navigációs rendszert, ami a szabályok szerint kötelező. Ezért kapta Gardemeister az egyperces büntetést. A helyiek kedvence, az argentin Gabriel Pozzo sem volt szerencsésebb: a csütörtöki teszten egy ugratóról leérkezvén megsérült a kocsi, amely a péntek reggeli rajtra elkészült ugyan, a csütörtök esti két szuperspeciálist azonban kihagyta a pilóta. Pozzo így a győztes időnél három perccel roszszabb, megállapított időeredményt könyvelhetett el. 23. Argentin Rali, a 14 futamos vb 5. versenye
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 36:58.1 (átlag: 98.4 km/óra), 2. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 14.9 mp h., 3. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 15.3 mp h., 4. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 18.7 mp h., 5. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 25.6 mp h., 6. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 35.2 mp h., 7. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 44.0 mp h., 8. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 45.2 mp h.
Következik: 2. nap, 9 gyorsasági szakasz (153.9 km)
Tv: Eurosport, 11.15 (összefoglaló)
Legfrissebb hírek

Jövőre egyéni fallabda Európa-bajnokságot rendezhet Magyarország – hivatalos

Egyéb egyéni
7 perce

Serie A: messze Maignan a legsérülékenyebb kapus

Olasz labdarúgás
13 perce

Tékvandó: Márton Viviana nyerte a Német Opent

Egyéb egyéni
14 perce

Rögtönzött és őszinte, „sufnituning” díjátadóval zárult a Vuelta

Kerékpár
18 perce

Willi Orbán bekerült a forduló válogatottjába a Kickernél

Német labdarúgás
19 perce

Gyász: elhunyt az Eb-bronzérmes súlyemelő, Lénárt Ferenc

Egyéb egyéni
24 perce

A Nemzeti Sport volt a legolvasottabb a sportmédiában a múlt héten is

Egyéb egyéni
30 perce

Szarvaskendi felajánlás: ingyen sör Gróf Dávid ferencvárosi kapusmezéért

Labdarúgó NB I
33 perce
Ezek is érdekelhetik