Vizsgálatot indít a Ferrari
A Ferrari-istálló bejelentette, hogy vizsgálatot indít az Osztrák Nagydíjon kigyulladt üzemanyagtömlője miatt. Michael Schumacher ugyan a boxbaleset ellenére is megnyerte a versenyt, de nyugtalanítja a maranellóiakat, hogy nem illeszkedett megfelelően a tömlő az autó üzemanyagnyílásához.

A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert

A jelenet elég ijesztô – szinte a csodával határos, hogy Michael Schumacher ezzel az autóval továbbment, sôt, futamot nyert
"Sohasem kellemes egy ilyen tűzeset, de szerencsére kevés üzemanyag folyt ki, és veszélyesebbnek tűnt a helyzet, mint amilyen valójában volt. Az embereink, Michaelt is beleértve, kiválóan reagáltak, húsz másodperc lángolás ezekben a védőfelszerelésekben nem okozhat sérülést. Ha nagyobb lett volna a probléma az autóval, a rádión értesítettük volna Michaelt, hogy álljon ki, de szerencsére minden rendben volt. Ugyanakkor nem gondoltam volna, hogy nyerünk. Jobban bánjuk Rubens »balesetét«, neki a második helyébe került a malőr. Szokatlanok az ilyen problémák, az FIA-val közösen ki kell vizsgálnunk, hogy mi okozta a bajt” – nyilatkozta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója. A szakember 1994-ben a Benettonnál is technikai igazgatóként működött, amikor Jos Verstappen autója hasonló körülmények között lángba borult a Német GP-n. "Akkor sokkal több üzemanyag folyt ki, és szerencsére akkor sem sérült meg senki. Látványnak nem szép, de könynyen kezelhető az ügy, emiatt nem kell átírni a szabálykönyvet” – mondta a brit szakember.
A ferrarisok mellett Jacques Villeneuve-nek is kellemetlen problémával kellett megbirkóznia, a kanadai BAR-Hondájának kormányában az első körben tönkrement az elektronika. A gondok az 1997-es világbajnok második boxkiállásánál tetőződtek, amikor lefulladt a kocsi. "Mindent manuálisan kellett csinálnom, ráadásul nem tudtam, hányadik fokozatban vagyok. A boxkiállásaimkor a főmérnököm rádión keresztül mondta, hogy mennyivel megyek, ugyanis a sebességlimitáló gombom is tönkrement. A második pit-stopnál aztán lefulladt az autó, akkor már ki is cseréltük a kormánykereket, igaz, ehhez újra kellett indítani az elektronikus rendszert” – taglalta a kanadai, aki ötödik lehetett volna, de így csak a 12. helyen ért célba. Csapata ugyanakkor elégedett volt Jenson Button eredményével, az angolt a negyedikként intették le.
Button Fernando Alonso kiesésének köszönhetően érte el idei legjobb eredményét, a spanyol a Renault idei első motorhibája miatt adta fel a futamot, amelyet a boxutcából kezdett. "Először estem ki az idén, és remélem, egyben utoljára is. Az mindenesetre biztató, hogy ezen a gyors pályán is versenyképesek voltunk” – fogalmazott a spanyol.
Juan Pablo Montoya sem volt különösen elkeseredve a kiesése után, pedig ő akár még meg is nyerhette volna a futamot. "Kár, hogy kiestem, de örülök annak, hogy végre esélyem volt a futamgyőzelemre” – mondta a kolumbiai. A BMW közben megígérte, heteken belül dönt arról, hogy 2004 után is a Williamsszel marad-e.
| A 2003-as menetrend | ||
| Ausztrál Nagydíj, Melbourne | Coulthard | Coulthard (10, 2) |
| Malajziai Nagydíj, Sepang | Räikkönen | Räikkönen (16, 6) |
| Brazil Nagydíj, Interlagos | Fisichella | Räikkönen (24, 9) |
| San Marinó-i Nagydíj, Imola | M. Schumacher | Räikkönen (32, 13) |
| Spanyol Nagydíj, Barcelona | M. Schumacher | Räikkönen (32, 4) |
| Osztrák Nagydíj, A1-Ring | M. Schumacher | Räikkönen (40, 2) |
| Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | június 1. | |
| Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15. | |
| Európai Nagydíj, Nürburgring | június 29. | |
| Francia Nagydíj, Magny-Cours | július 6. | |
| Brit Nagydíj, Silverstone | július 20. | |
| Német Nagydíj, Hockenheim | augusztus 3. | |
| Magyar Nagydíj, Hungaroring | augusztus 24. | |
| Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 14. | |
| Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis | szeptember 28. | |
| Japán Nagydíj, Szuzuka | október 12. | |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








