Új fiú a ring új aszfaltcsíkján

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.08.11. 21:11
Címkék
Sokan, sokszor beszéltek már a Hungaroring megújulásáról és arról, hogy milyen következményei lesznek az átépítéseknek a jövő vasárnapi Magyar Nagydíjon.
Baumgartner Zsolt a Magyar Nagydíj péntekjén Formula–1-es versenygéppel is megtapasztalhatja, milyen az új Hungaroring
Baumgartner Zsolt a Magyar Nagydíj péntekjén Formula–1-es versenygéppel is megtapasztalhatja, milyen az új Hungaroring
Baumgartner Zsolt a Magyar Nagydíj péntekjén Formula–1-es versenygéppel is megtapasztalhatja, milyen az új Hungaroring
Baumgartner Zsolt a Magyar Nagydíj péntekjén Formula–1-es versenygéppel is megtapasztalhatja, milyen az új Hungaroring
Baumgartner Zsolt a Magyar Nagydíj péntekjén Formula–1-es versenygéppel is megtapasztalhatja, milyen az új Hungaroring
Baumgartner Zsolt a Magyar Nagydíj péntekjén Formula–1-es versenygéppel is megtapasztalhatja, milyen az új Hungaroring
A Formula–1-es pilóták még nem látták, nem köröztek rajta, van azonban valaki, aki már kipróbálta, hogy esik az autózás az új aszfaltcsíkon, sőt a versenyhétvége péntekjén egy F1-es gépet vezet rajta. Baumgartner Zsoltot az egyik Jordan-Ford volánja mögött láthatja a közönség a teszten – a magyar fiú lesz az egyike azoknak, akik péntek délelőtt két órán át száguldhatnak a magyar aszfalton.
– A célegyenes utáni első kanyar nemcsak a rajtnál lesz érdekes, hanem körről körre folyamatosan, hiszen ez a rész nyújtja az egyik legjobb esélyt az előzésre. Régen is így volt ez, és most fokozottan igaz: a hosszabb célegyenes, valamint a szűkebb kanyar miatt. A célegyenest kétszáz méterrel toldották meg, a végén háromszáz körüli lesz a tempó, ezért is lesznek izgalmasak az előzések. Aki ugyanis pozíciót akar nyerni, annak később kell fékeznie, mint az előtte haladónak. Ami pedig a normális féktávnál rövidebb, az egyben kockázatos is.
– Mi a helyzet a másik átépített kanyarral, a tizenkettessel?
– Várhatóan ott is lesznek előzések, de nem olyan sok, mint a célegyenes végén. Az a kanyar egy kicsit gyorsabb, mint amilyennek kinéz, elég nagy lendülettel fognak átmenni rajta a versenyzők, nem biztos, hogy olyan nagy szerepe lesz a féktávnak, mint a másik átépített részen. De ez csak akkor derül ki, ha az edzések során bizonyos gumiréteg rakódik az aszfaltra.
– A pénteki teszt ezek szerint ebből a szempontból nem lesz meghatározó jelentőségű, hiszen a pálya csúszós lesz a porrétegtől.
– A Hungaroring valóban elég koszos szokott lenni az első napon, mert a pályánkon kevés versenyt tartanak. Az idén meg még a szokásosnál is kevesebb volt, mivel az átépítési munkálatok csak nemrég fejeződtek be. Ezért aztán a teszten nem szabad rögtön száguldozni, hanem óvatosan kell kezdeni, és fokozatosan gyorsulni.
– Ön szerint hamar megszokja majd a száguldó cirkusz mezőnye az újításokat?
– Nem hiszem, hogy gondot okoz majd nekik az átállás. Tény, hogy élvezetesebb lesz a viadal, mint a korábbi években, de a pálya nehézsége a régi, hiszen a technikás részeken semmit sem változtattak. A hosszabbítással egyébként körülbelül tíz másodperccel lesznek rosszabbak a köridők, mint a korábbi években.
– Hockenheimben már szerzett tapasztalatokat a Formula–1-es versenygépről. Érheti meglepetés az új Hungaroringen?
– A német pálya inkább gyors, a magyar pedig inkább technikás, de nem hiszem, hogy ez gondot okozhat. Remélem viszont, hogy sokan jönnek majd ki a tesztre, jó lenne magyar szurkolókat látni a lelátókon.
– Milyen visszhangja volt a legutóbbi tesztjének?
– Többnyire pozitív, szakmai körökben és az újságokban is kiemelték, hogy én voltam a legjobb újonc a kétórás teszten. Azt azonban nem érzem, hogy az életem ettől bármit is változott volna. Továbbra is keményen edzek, készülök a hungaroringi bemutatkozásra.
Legfrissebb hírek

Szoboszlai Dominik: A legfontosabb az, hogy visszatértünk a győztes útra

Bajnokok Ligája
12 perce

Rövid pályás úszó ob: Amerika „átrendezte” az utat

Úszás
44 perce

Szoboszlai-gólpassz, Real-verés a BL-ben; Bárány és Redzic a két újonc a Rossi-keretben

E-újság
7 órája

Szerdai sportműsor: újabb kilenc meccs BL alapszakaszában

Minden más foci
7 órája

Alapvetések – Deák Zsigmond jegyzete

Magyar válogatott
7 órája

Fotel a jégen – Malonyai Péter publicisztikája

Jégkorong
7 órája

Tóth Balázst sérülés miatt lecserélték a Blackburn meccsének hajrájában

Légiósok
8 órája

Araújo átlövésére Vlahovics válaszolt – nem kapott ki, de továbbra is nyeretlen a BL-ben a Juventus

Bajnokok Ligája
8 órája
Ezek is érdekelhetik