Formula–1-es teszt, péntek
Jerez: 1. Szato (japán, BAR-Honda, Bridgestone) 1:27.234 (107 kör), 2. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:27.955 (78), 3. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:29.131 (103), 4. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:29.329 (100), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:30.527 (96)
Fiorano: Burti (brazil, Ferrari, B) 58:594 (105)
Bruni aláírt a Minardihoz
A Minardi-istálló szombaton szerződést kötött Gianmaria Brunival. A megállapodás bizonyos szempontból nem meglepő, hiszen a római pilóta az idei szezon második felében nagyon jó kapcsolatot alakított ki a csapattal a pénteki teszteken ő vezette a Minardi harmadik autóját.

Világbajnokok egymás közt (balról): a hatodik F1-es elsôségét begyűjtô Michael Schumacher, a márka-világbajnoki címért járó kupát szorongató Ferrari-csapatfônök, Jean Todt, valamint az öltözködésében is különc elsô norvég ralivilágbajnok, Petter Solberg

Világbajnokok egymás közt (balról): a hatodik F1-es elsôségét begyűjtô Michael Schumacher, a márka-világbajnoki címért járó kupát szorongató Ferrari-csapatfônök, Jean Todt, valamint az öltözködésében is különc elsô norvég ralivilágbajnok, Petter Solberg
Bruninak tehát kevesebb mint egy év kellett ahhoz, hogy tesztpilótából Formula–1-es versenyző legyen. Érthető tehát, hogy elégedett: "Nagyon boldog vagyok – kezdte az olasz. – Kisgyerekkorom óta Formula–1-es pilóta akartam lenni, és szerencsés vagyok, mert az álmaim most valóra válnak. A célom, hogy segítsek a csapatnak a fejlesztésben a következő idényben. Ez csak az első lépés, ha ott vagyok a húsz kiválasztott között, akkor már könnyebb lesz továbblépni, ahogy tette azt a múltban jó néhány Minardi-sofőr.”
Bruni szerződtetése egyben azt is jelenti, hogy már csak egy kiadó hely van a Minardinál, amelyre pillanatnyilag Justin Wilson, Jos Verstappen, Nicolas Kiesa és Narain Karthikeyan is pályázik, nem beszélve a magyar Baumgartner Zsoltról, akinek menedzsere a jövő héten tárgyal Stoddarttal az esetleges együttműködésről.
Jó néhányan maradnak tehát pilótaülés nélkül jövőre, és köztük lesz egy világbajnok, Jacques Villeneuve is. Arról már korábban beszámoltunk, hogy az 1997-es világbajnokkal nem hosszabbított szerződést a BAR-istálló, az azonban új hír, hogy a kanadai nem lát túl sok esélyt a visszatérésre. Villeneuve ezt egy jótékonysági sígálán mondta el az újságíróknak. "Ha a legjobb csapatok most nem akarnak engem, akkor nem valószínű, hogy egy semmittevéssel töltött év után szerződtetni fognak” – vélekedett a 32 éves kanadai.
A tesztek tehát már Villeneuve nélkül zajlottak Jerezben – pénteken az idei utolsó tréningnapot töltötték a versenyzők, és pont a kanadai ülését elfoglaló japán Szato Takuma érte el a legjobb időeredményt.
Az éllovasok mindeközben Monte-Carlóban ünnepeltek, ott tartották ugyanis a Nemzetközi Automobilszövetség szokásos díjkiosztó ünnepségét, amelyen a világbajnoki sorozatok legjobbjai vehették át a trófeákat. Átadták a legjobban rendezett versenynek járó díjat is, amelyet a Spanyol Nagydíj rendezői vehettek át. (Tavaly a magyarok kapták ugyanezt a kitüntető elismerést.) Érdekesség, hogy a verseny főszervezőjének, Philippe Gurdjiannak ez már a negyedik ilyen díja: korábban kettőt nyert a francia (1991, 1992), és egyet a malajziai viadal (1999) szervezéséért.
A szmokingos urak között üdítő színfoltot jelentett a ralivilágbajnok Petter Solberg, aki színpompás, norvég ünnepi népviseletben vette át a neki járó kupát. Ott voltak a gálán Solberg idei fő riválisai, Sebastien Loeb és Carlos Sainz is. A két Citroen-pilóta nem feledkezett meg versenyzőtársáról, Richard Burnsről, aki a mindent eldöntő csatát betegsége miatt (a Brit Rali előtt derült ki, hogy agytumora van) hagyta ki. Egy hatalmas transzparenssel üzentek neki: "Visszavárunk, Richard…”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








