Kizárták a Williamset és a Toyotát!
A Williams-BMW és a Toyota versenyautóit kizárták a Kanadai Nagydíjról, mert a verseny utáni vizsgálatok során kiderült, hogy nem feleltek meg a technikai előírásoknak.

Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el

Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el
Sam Michael, a Williams csapat technikai igazgatója elfogadta a döntést. "A versenybírák szerint Juan Pablo Montoya, és Ralf Schumacher fékeinek hűtésére szolgáló légcsatorna nem felel meg az előírásoknak. Hibát követtünk el, bár nem szándékosan. A változtatás sem pozitív, sem negatív módon nem volt hatással a teljesítményre, mert a beömlő mérete nem volt nagyobb a változtatás után, de mivel a kialakítása nem felelt meg a szabályoknak, elfogadjuk a döntést." – mondta Michael. Mike Gascoyne, a Toyota technikai igazagtója is beismerte hibájukat, ugyanakkor hozzátette, hogy véleménye szerint a változtatás után is a szabályok engedte határon belül maradtak.
A versenyen második helyen célba ért Ralf Schumacher már kevésbé bizonyult toleránsnak: "Frank Williams felhívott és bocsánatot kért, de ezzel nem sokra megyek. Miért nekem kell bűnhődnöm a csapat hibája miatt? - dühöngött. Csapattársa, Juan Pablo Montoya belátóbb volt: "Egy ilyen véletlen hiba előfordul, nincs mit tenni, dolgozni kell tovább." A döntés ellen egyébként egyik csapat sem fellebbezett. A Williams elfogadta, a Toyota pedig lekéste a benyújtás határidejét...

Timo Glocknak már a verseny előtt is volt oka az örömre...
A Giorgio Pantano helyére beugrott német fiatalember élete első versenyén pontot szerzett, sőt mindjárt kettőt is! Hogy jobban megértsük, mit érezhet most a németek újdonsült tehetsége, felidézzük, mit mondott a verseny előtt arra a kérdésre, hogy a célba érés-e számára a legoptimistább várakozás: "Nem, a legoptimálisabb eset az lenne, ha pontot szereznék, de reálisan az a célom, hogy célba érjek, és hogy a csapattársam, Nick Heidfeld közelében maradjak." Nos, az eredmények tükrében vélhetően alig van most boldogabb ember Timo Glocknál.
| A 70 körös (305.270 km) verseny módosított végeredménye: | |
| 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) | 1:28:24.803 (átlag: 207.165 km/óra) | 
| 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) | 5.108 mp h. | 
| 3. Button (brit, BAR-Honda, Michelin) | 20.409 mp h. | 
| 4. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) | 1 k. h. | 
| 5. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) | 1 k. h. | 
| 6. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) | 1 k. h. | 
| 7. Glock (német, Jordan-Ford, B) | 2 k. h. | 
| 8. Heidfeld (német, Jordan-Ford, B) | 2 k. h. | 
| 9. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) | 3 k. h. | 
| 10. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B) | 4 k. h. | 
| Feladta: | |
| Trulli (olasz, Renault, M, műszaki hiba) | 0 megtett kör után | 
| Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M, felfüggesztés) | 6 m. k. u. | 
| Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B, műszaki hiba) | 30 m. k. u. | 
| Alonso (spanyol, Renault, M, műszaki hiba) | 44 m. k. u. | 
| Szato (japán, BAR-Honda, M, motorhiba) | 48 m. k. u. | 
| Massa (brazil, Sauber-Petronas, B, kicsúszás) | 62 m. k. u. | 
| Kizárták: | |
| R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) | szabálytalan fékrendszer | 
| Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) | szabálytalan fékrendszer | 
| Da Matta (brazil, Toyota, M) | szabálytalan fékrendszer | 
| Panis (francia, Toyota, M) | szabálytalan fékrendszer | 
| Leggyorsabb kör: | |
| Rubens Barrichello (68. kör) | 1:13.622 (átlag: 213.246 km/óra) | 
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





