Az NSO ajánlja:
INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
San Marinó-i Nagydíj &
A vb állása
Adatbank: csapatok, pilóták
Adatbank: futamról-futamra
Mindent a 2005-ös világbajnokságról
Formula-1-lexikon
Futamról futamra, 2005
Formula-1 adatbank
A 2004-es vb végeredménye
Futamról futamra, 2004
Edzéspárbaj
Technikai sportok lexikon
Alonso és Schumi óriási csatáját a spanyol nyerte
Fernando Alonso (Renault) nyerte meg a 25. San Marinó-i Nagydíjat, a világbajnokság idei negyedik futamát, miután az utolsó tíz körben hihetetlen párharcot vívott a címvédő Michael Schumacherrel (Ferrari), aki mindent megpróbált, de képtelen volt megelőzni a latin nemzetisége ellenére bámulatosan hidegvérű spanyolt. Kettejük küzdelméről Ayrton Senna és Nigel Mansell 1992-es, Monte Carló-i csatája jutott az ember eszébe, ott és akkor Senna tartotta fel hasonlóan bravúros módon a britek "oroszlánját". A mai verseny már csak akkor lehetett volna jobb, ha Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) is részt vesz benne, a pole pozícióból induló finn tehetség autója azonban a 9. körben lelassult, majd megállt.

Elôbb a kemény munka, aztán a szórakozás és a pezsgô – Alonso (jobbra) és Schumacher is alaposan megdolgozott imolai eredményéért

Elôbb a kemény munka, aztán a szórakozás és a pezsgô – Alonso (jobbra) és Schumacher is alaposan megdolgozott imolai eredményéért
Remekül jött el a rajtnál a pole pozícióból startoló Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) a San Marinó-i Nagydíjon, és a Tamburello kanyarkombináció előtt okosan belülre húzodva lezárta az előzési lehetőséget Fernando Alonso előtt. A két éllovas mögött Jenson Button (BAR-Honda) fordult be harma- dikként az első variánsba, őt követte Jarno Trulli (Toyota), Szato Takuma (BAR-Honda), Mark Webber (Williams-BMW), Alex Wurz (McLaren-Mercedes), Jacques Villeneuve (Sauber-Petronas), Rubens Barrichello (Ferrari), Giancarlo Fisichella (Renault), Ralf Schumacher (Toyota) és Michael Schumacher (Ferrari).
Räikkönen iszonyatos tempóra kapcsolt az élen, és már az első körben kétmásodperces előnyt szerzett. A harmadik körben már három másodperccel vezetett a finn, aki megfutotta a verseny leggyorsabb körét, majd három mp körül stabilizálta a különbséget. Az első tízben egyetlen előzés történt: Webber már az első körben elment Szato mellett.

Rajt Imolában. Elöl Räikkönen, Michael Schumacher jobbra hátul látható(fotók: Reuters)
A McLaren-Mercedesben ülő éllovas nem tudott jobban elhúzni Alonsótól, és ennek - mint hamarosan kiderült - nem ő, hanem az autója volt az oka. Miután a hatodik körben Fisichella egy kigyorsítást követően kicsúszott, és kiesett, a 9. körben Räikkönen a Gilles Villeneuve-ről elnevezett kanyar előtt teljesen lelassult, majd a Tosa előtt Alonso úgy húzott el mellette, mintha állna.
Látszott, hogy a McLaren-Mercedes megadta magát, és a finn pilóta a forduló végén a depóba kormányozta a négykerekűjét. Az egyik favorit sajnálatos módon búcsúzott.
Szavazás
A következő fontos esemény Rubens Barrichello boxlátogatása volt a 18. körben, de jobb lett volna, ha szegény brazil azonnal le is állítja a motort. Persze, ekkor még nem tudhatta, hogy Ferrarija egy körrel később szintén feladja a harcot - szomorkodhattak a tifosók.
A 22. körben Szato a Tamburello előtt megelőzte Webbert, és a harmadik helyezett Trulli után eredt.
Fernando Alonso a 24. körben jött ki tankolni, és Button mögé állt vissza a második helyre. Hamarosan azonban az angol tehetség is meglátogatta a szerelőit, így visszaállt az eredeti sorrend.
Aki azonban nagy meglepetést tartogatott mindenki számára, az Michael Schumacher volt. Jó alaposan feltankolt Ferrarijával a hétszeres világbajnok címvédő egyszerre csak ott termett Button mögött a harmadik helyen, és támadni kezdte 25 esztendős, ifjú kollégáját. Sokáig persze nem rugdoshatta Button "hátsóját", tudniillik már neki is erősen fogytán volt az üzemanyaga, így a 28. körben a box felé vette az irányt.
Sokan azt gondolták, Schumacher visszaáll majd valahová a középmezőnybe, ám nem így történt: a feltöltés után is ő maradt a harmadik. Azután őrületes tempóra kapcsolt, és újra üldözőbe vette Buttont, akinél sokkal-sokkal, körönként két-két és fél másodperccel gyorsabb volt. De nemcsak Buttonnál, Alonsónál is, akin néhány kör alatt tíz másodpercet hozott a németek 36 éves kedvence.
| A vb állása - konstruktőrök: | |
| 1. Renault | 46 pont |
| 2. Toyota | 27 pont |
| 3. McLaren Mercedes | 24 pont |
| 4. Ferrari | 18 pont |
| 5. Williams-BMW | 14 pont |
| 6. Red Bull Racing | 12 pont |
| 7. BAR-Honda | 10 pont |
| 7. Sauber-Petronas | 6 pont |
Ebben a percben Alonso másodszor is kijött tankolni, 11 mp hátránnyal a harmadik helyre tért vissza, miközben az éllovassá avanzsáló Button elkezdte feltartani Schumachert. Ez mindenképpen Alonsónak kedvezett, aki értelemszerűen azt szerette volna, hogy Button minél későbbre halassza a második depólátogatását, és addig is ne hagyja megelőzni magát. Az angol azonban 16 körrel a vége előtt kapitulált, akkor, amikor Schumival egyszerre érték utol a két Williams-BMW-t a Variante Alta nevű S-kanyarban.
Még 14 kört kellett megtennie a mezőnynek, amikor Button kénytelen volt bemenni a depóba. Schumacher egy körrel tovább bírta nála, és alig valamivel Alonso mögé érkezett vissza a pályára. Tizenhárom kör volt hátra, és hatalmas harc előszelét lehetett érezni. Az is lett belőle.
Michael Schumacher látványosan gyorsabb volt Alonsónál, egy kör alatt utolérte a spanyolt, és óriási nyomás alá helyezte ifjú riválisát. Úgy tűnt, nincs mese, mert a Ferrari annyival gyorsabb volt a Renault-nál. Ijesztően gyors. Három tizedmásodpercre autózott egymástól a két versenyző, de Alonso utolsó leheletéig tartotta Schumachert.

Alonso zsinórban hármat nyert
Az utolsó körben megint a Tosában próbált bebújni a német, de a pontverseny éllovasa az utolsó pillanatban becsukta a kaput, a hátralévő három kilométeren pedig már nem került ennyire kritikus helyzetbe.
Ezzel a győzelemmel Fernando Alonso 36-ra növelte pontjai számát az összetett pontverseny élén, míg Michael Schumachernek tíz pontja van, ennél is fontosabb azonban számára, hogy a jelek szerint a Ferrari újra nyerő autót fabrikált az F2005-ösből. Hogy valóban olyan ijesztően gyors-e ez a Ferrari, mint amilyennek az imolai 62 kör során tűnt, az majd május 8-án a Spanyol Nagydíjon elválik, mindenesetre azonban annyi biztos, hogy a maranellóiak újra képesek lesznek vele futamokat nyerni.
Változtatott a végeredményen a versenybíróság futam utáni döntése: a testület a boxutcában elkövetett szabálytalanság miatt 25 másodperces büntetéssel sújtotta a versenyben nyolcadik helyen végző Ralf Schumachert. Az ifjabbik Schumi ezzel a tizenegyedik helyen zárta a vb idei negyedik futamát, a döntés azonban még nem végleges, hiszen a Toyota istálló fellebbezett a döntés ellen. Ralf büntetése egy pontot hozott a konyhára Nick Heidfeldnek, hiszen így a Williams-BMW pilótája végzett a nyolcadik helyen.
UTÓLAG KIZÁRTÁK A BAR-HONDÁT ÉS VERSENYZŐIT: Két futamon nem vehet részt a BAR-Honda

„Ez derék munka volt, barátom!” – Schumacher (balra) és Alonso gratulál egymásnak
| 25. San Marinó-i Nagydíj (62 kör, 307,609 km) módosított végeredménye: | |||
| 1. F. Alonso | spanyol | Renault | 1:27:41,921 óra |
| 2. M. Schumacher | német | Ferrari | + 0,215 mp |
| 3. A. Wurz | osztrák | McLaren-Mercedes | + 27,554 |
| 4. J. Villeneuve | kanadai | Sauber-Petronas | + 1:04,442 |
| 5. J. Trulli | olasz | Toyota | + 1:10,258 |
| 6. N. Heidfeld | német | Williams-BMW | + 1:11,282 |
| 7. M. Webber | ausztrál | Williams-BMW | + 1:23,282 |
| 8. V. Liuzzi | olasz | RedBull-Cosworth | + 1:23,764 |
| 9. R. Schumacher | német | Toyota | + 1:35,841 |
| 10. F. Massa | brazil | Sauber-Petronas | + 1 kör |
| 11. D. Coulthard | brit | RedBull-Cosworth | + 1 kör |
| 12. N. Karthikeyan | indiai | Jordan-Toyota | + 1 kör |
| 13. T. Monteiro | portugál | Jordan-Toyota | + 2 kör |
| Kiesett a versenyből: | ||||
| G. Fisichella | olasz | Renault | kicsúszás | 6. kör |
| K. Räikkönen | finn | McLaren Mercedes | hajtóműhiba | 9. kör |
| P. Friesacher | osztrák | Minardi Cosworth | műszaki hiba | 9. kör |
| R. Barrichello | brazil | Ferrari | műszaki hiba | 19. kör |
| C. Albers | holland | Minardi-Cosworth | műszaki hiba | 21. kör |
| A vb állása - pilóták: | |
| 1. Fernando Alonso (spanyol, Renault) | 36 pont |
| 2. Jarno Trulli (olasz, Toyota) | 20 pont |
| 3. Giancarlo Fisichella (olasz, Renault) | 10 pont |
| 4. Michael Schumacher (német, Ferrari) | 10 pont |
| 5. Nick Heidfeld (német, Williams-BMW) | 9 pont |
| 6. David Coulthard (skót, Red Bull Racing) | 9 pont |
| 7. Ralf Schumacher (német, Toyota) | 9 pont |
| 8. Mark Webber (osztrák, Williams-BMW) | 9 pont |
| 9. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) | 8 pont |
| 10. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, McLaren Mercedes) | 8 pont |
| 11. Kimi Räikkönen (finn, McLaren Mercedes) | 7 pont |
| 12. Alexander Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) | 6 pont |
| 13. Jacques Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) | 5 pont |
| 14. Pedro de La Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) | 4 pont |
| 15. Christian Klien (osztrák, Red Bull Racing) | 3 pont |
| 16. Felipe Massa (brazil, Sauber-Petronas) | 2 pont |
| 17. Christian Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth) | 1 pont |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








