A neve most is milliókat ér
Michael Schumacher neve jobban cseng a piacon, mint bármely jól menő márkanév. Fényes bizonyíték rá, hogy visszavonulása után is szponzori szerződéseket kötnek vele – több milliárd forint értékben. A hétszeres világbajnok mindeközben csak a hátralévő futamokkal és a nyolcadik világbajnoki címe megszerzésével foglalkozik.

AFP
Willi Weber menedzsernek (jobbra) nem okoz gondot, hogy Michael Schumacher búcsúra készül, a hétszeres világbajnok így is jó reklámhordozó

AFP
Willi Weber menedzsernek (jobbra) nem okoz gondot, hogy Michael Schumacher búcsúra készül, a hétszeres világbajnok így is jó reklámhordozó
Az NSO ajánlja:
Nincs ebben semmi meglepő, hiszen éppen mostanában látott napvilágot a Nemzetközi Automobil-szövetség azon felmérése, amely szerint Michael Schumacher kiemelkedően a legnépszerűbb sportoló a Formula–1-ben. Arról már nem is beszélve, hogy a világ összes sportolóját tekintve is versenyben van a címért, de legalábbis dobogós minden esztendőben.
Schumachernek tehát új egyéni támogatója van, de a régiek közül is jó néhány hű maradt hozzá: a DVAG pénzügyi tanácsadó cég évi 3.3 milliót, a Shell 2.1 milliót, míg az óragyártó Omega 1.3 milliót fizet neki évente a jövőben is. Ez újabb 6.7 millió dollár, amit akkor is megkap, ha nem ül többé versenyautóba.
Szavazás
„A pályafutásom befejezéséről szóló megállapodás már régen megszületett, nem hirtelen ötlet vezérelte. Elégedett vagyok a döntésemmel, és ahogyan már Monzában is mondtam: csak a világbajnoki csata érdekel. Ez az egyetlen dolog, ami számít, semmi máson nem gondolkodom” – mondta Schumacher, aki azt is hozzátette: a Ferrari készen áll az év végi ütközetekre, nem követi el azt a hibát, hogy lebecsüli riválisát, a Renault-t.
Az igazsághoz egyébként az is hozzátartozik, hogy Schumachernek a sanghaji pálya aligha lopta be magát a szívébe. Két évvel ezelőtt (amikor a ring bemutatkozott a vb-sorozatban) a mezőny végéről indulva a 12. helyen végzett, tavaly pedig idő előtt búcsúzni kényszerült.
A fő rivális, Fernando Alonso ezzel szemben két éve negyedik lett, tavaly győzött, és ezzel megszerezte a konstruktőri trófeát a Renault-nak. Megjegyzendő: a fentiek ellenére talán a spanyol címvédőn van nagyobb teher, hiszen bár két ponttal vezeti a világbajnokságot, legutóbb három hónappal ezelőtt, Kanadában pezsgőzhetett a dobogó legmagasabb fokán...
Kísérletezik a Renault
A világbajnoki hajrá miatt óriási erővel dolgozik a világbajnoki cím két esélyese, s nem meglepő, hogy az egyik csapat kockázatvállalásra is gondol: a Renault új, a korábbinál erősebbnek tűnő motorral kíván szerepelni a Kínai Nagydíjon. A francia istállónak gyorsan kell döntenie, hiszen csütörtökön már meg kell jelennie a technikai átvételen.
Rob White, a Renault motorokért felelős technikai igazgatója elárulta, hogy kétféle erőforrást szállítottak a hét végi, sanghaji futamra, mindkettő a legutóbbi, monzai viadalon használt motor módosítása.
„Viryben dolgozó szakembereink folyamatosan elemzik a jelenleg is zajló szimulációk eredményeit, csütörtökre mindenképpen végső szakvéleményt adnak. Az alapján döntünk arról, melyik motort használjuk” – mondta Rob White.
A Renault-nak mindenképpen jól kell szerepelnie Sanghajban, hiszen az Olasz Nagydíjon „csatát vesztett”, a futamot motorhiba miatt feladó Fernando Alonso előnye két pontra csökkent Michael Schumacherrel szemben. A konstruktőrök között pedig a Ferrari megelőzte legfőbb vetélytársát, s az elmúlt hetek tapasztalatai alapján meglepő lenne, ha a hajrában ismét fordulna a kocka.
Rob White, a Renault motorokért felelős technikai igazgatója elárulta, hogy kétféle erőforrást szállítottak a hét végi, sanghaji futamra, mindkettő a legutóbbi, monzai viadalon használt motor módosítása.
„Viryben dolgozó szakembereink folyamatosan elemzik a jelenleg is zajló szimulációk eredményeit, csütörtökre mindenképpen végső szakvéleményt adnak. Az alapján döntünk arról, melyik motort használjuk” – mondta Rob White.
A Renault-nak mindenképpen jól kell szerepelnie Sanghajban, hiszen az Olasz Nagydíjon „csatát vesztett”, a futamot motorhiba miatt feladó Fernando Alonso előnye két pontra csökkent Michael Schumacherrel szemben. A konstruktőrök között pedig a Ferrari megelőzte legfőbb vetélytársát, s az elmúlt hetek tapasztalatai alapján meglepő lenne, ha a hajrában ismét fordulna a kocka.
- Alex Hitzinger személyében új technikai igazgatója van a Scuderia Toro Rosso-istállónak. A 35 éves német szakember korábban a Cosworth rali-világbajnoki programjának feje volt, később pedig a Formula–1-es fejlesztések irányítója lett.
- A Red Bull Racing bejelentette: Michael Ammermüller lesz a pénteki tesztpilótája az elkövetkező két viadalon.
- Jövőre a Nürnburgring lesz a Német Nagydíj házigazdája, 2008-ban pedig újra a Hockenheimring.
Legfrissebb hírek

NB I: ETO–Paks
Labdarúgó NB I
1 órája
Ezek is érdekelhetik







