Már megint ez a Loeb!

BORSIK RICHÁRDBORSIK RICHÁRD
Vágólapra másolva!
2007.01.20. 02:29
Címkék
Sebastien Loeb ott folytatja, ahol kartörése előtt abbahagyta. Az ellenfelek nem bírnak vele, az idénynyitó futam megnyerésétől csak saját maga, netán a vadonatúj Citroën C4 WRC technikai malőrje foszthatja meg. A francia világbajnokot ismerve és a C4 kiforrottságát látva egyiknek sincs nagy esélye.
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
Reuters
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál
Reuters
A francia Sebastien Loeb új autójával is magabiztos volt, még kockáztatott is a gumiválasztásnál

A Monte-Carlo feletti hegyekben kígyózó, hatalmas tömeg által ellepett szerpentineken a rendkívül koncentráltan vezető Loebbel egyedül csapattársa, a spanyol Dani Sordo tudott lépést tartani, felváltva nyerték meg a pénteki gyorsasági szakaszokat. A Citroënek fölénye persze nem csak a pilótáknak köszönhető. Ott van például a rengeteg téli teszt, amelyeken megpróbálták szimulálni a hercegségbeli versenyen várható változatos útviszonyokat. Talán ennek is köszönhető, hogy Loebék kockázatos húzást is vállaltak: „A vetélytársakénál keményebb gumikeverékkel kezdtük a versenyt. Így gyorsabbak lehettünk, de persze benne volt az is, hogy visszaüt a kisebb tapadás. Egyelőre bejött a választásunk” – értékelt Loeb, akin nyoma sem látszik az ominózus kartörésnek.

Két nap és nyolc gyorsasági után a francia pilóta fél perccel vezet Sordo előtt, a harmadik helyen lévő finn Marcus Grönholm már egy percen kívülre szorult a Ford Focus WRC-vel, a mezőny – egyelőre – legjobbjának kikiáltott autójával. Grönholm ezzel távolabb került attól az álomtól, hogy világbajnokként fejezze be a szezont – és pályafutását.

„Az elején nem működött jól a sebességváltóm, ha ez nincs, közelebb lehetnék a Citroënekhez” – mondta a finn.
A Ford és a Citroën mellett a Subaru a harmadik tisztán gyári csapat, az Imprezák a rossz hagyományokon csak kicsit tudtak javítani a nyitó vb-futam első felében. Az ausztrál Chris Atkinson negyedik helye biztató, a norvég Petter Solberg hatodik pozíciója már nem annyira, bár a tavaly csak vergődő japán csapat már gondmentes versennyel és szerény pontokkal is elégedett lenne.
Szombaton hét gyorsasági vár a mezőnyre.

Monte-Carlo-rali, a vb 1. futama
Abszolút sorrend a 2. nap után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën C4 WRC) 1:57:41.1, 2. Sordo, Marti (spanyol, Citroën C4 WRC) 25.2 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Rautiainen (finn, Ford Focus WRC) 1:15.7 perc h.
Legfrissebb hírek

Fodor Csenge is bekerült a női kézilabda-válogatott szűkített vb-keretébe

Kézilabda
4 perce

Kézilabda: nagy potenciál rejlik az ifjúsági fiúválogatottban

Utánpótlássport
22 perce

Ecclestone az IndyCart javasolja Mick Schumachernek

Egyéb autó-motor
1 órája

Marco Rossi: Bárány megtestesíti azt a harci szellemet, amit mindig szeretnék a pályán látni

Magyar válogatott
1 órája

Női kézilabda NB I: nehéz az anyagi helyzet, veszélyben a dunaújvárosiak szereplése

Kézilabda
1 órája

Los Angeles 2028: új súlycsoportok lesznek súlyemelésben

Egyéb egyéni
1 órája

Bárány Donát és Redzic Damir a két újonc – Marco Rossi keretet hirdetett Örményország és Írország ellen

Magyar válogatott
2 órája

Milánó 2026: bemutatták a magyar csapat téli olimpiai ruházatát – fotók

Téli sportok
2 órája
Ezek is érdekelhetik