Nem mindennapi kutatás

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2007.05.21. 10:32
Címkék

Az amerikai profi sportokban bevált gyakorlat, hogy a szövetségek folyamatosan tesztelik az adott sportág közönségét (mely társadalmi rétegből kerül ki, milyen a vásárlóereje, mennyire elégedett a kínált sportszolgáltatással), ezek a marketingmunkában, a szponzorkeresésben nélkülözhetetlen adatok. Mifelénk e gyakorlat még nem alakult ki, így úttörőmunkának tekinthető Berkes Péter marketing- és reklámszakember, illetve Váczi János sportközgazdász kutatása. Mivel a golfban szurkolótábor nincsen, ők a versenyzők életstílus-jellemzőit, médiafogyasztói szokásait térképezték fel. A kutatás megerősítette: a golfozók a vállalkozói, döntéshozó pozícióban lévő menedzserkörből kerülnek ki. E réteg ugyan kicsiny (1200 regisztrált játékos van – becslések szerint e szám néhány éven belül többszörösére nő), de kereseti viszonyai miatt nyitott a luxustermékekkel kapcsolatos reklámokra is. A kutatási eredmények ismeretében jó lehetőség nyílik arra, hogy a szövetség célcsoport-specifikusan tervezze meg marketingkommunikációját.

Legfrissebb hírek

Szilágyi Rékának el kellett engednie az álmait

Képes Sport
4 perce

Akár még az első kalapból is várhatnánk a pótselejtezőt, de... – minden, amit az utolsó kör előtt tudni kell

Magyar válogatott
10 perce

„Rengeteg párharc várható, nem játszhatunk passzívan az írek ellen”

Magyar válogatott
57 perce

„Ne hagyjuk az íreket provokálni” – Baráth Botond

Magyar válogatott
58 perce

Oliver Vidin Fehérváron is a bajnoki címet célozza meg

Kosárlabda
1 órája

Lehetetlen küldetés: kilencgólos győzelem kellene az olaszoknak

Foci vb 2026
1 órája

TCR World Tour: Michelisz nyolcadikként zárta a szezont

Egyéni
1 órája

NHL: micsoda meccs Detroitban – 4–1-es hátrányból nyert a Sabres

Amerikai sportok
2 órája
Ezek is érdekelhetik