A Dakar hű a nevéhez

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.07.13. 00:19
Címkék
Még majdnem hat hónap van hátra a 2009-es Dakar-rali rajtjáig, de a rendezők egyvalamiben máris biztosak lehetnek: a következő verseny (amely Afrikából Dél-Amerikába költözött, de a nevét, nimbuszát megtartotta) semmivel sem vonz kevesebb érdeklődőt, mint a korábbiak. A nevezési lista egyetlen hónap alatt betelt.

Úgy hallom, rekordidő alatt betelt a nevezési lista a következő Dakar-ralira.Úgy hallom, rekordidő alatt betelt a nevezési lista a következő Dakar-ralira.

Igaz ez?

Igen. Már nem tudunk nevezéseket fogadni, több mint ötszázötven jármű legénysége jelezte ugyanis részvételét a versenyünkre – mondta Frédéric Lequien, a verseny egyik igazgatója. – Persze, közülük lesz azért olyan, aki végül nem jön el, mert nem tudja összegyűjteni az induláshoz szükséges pénzt, de azért így sem panaszkodhatunk.

Mire számíthatnak azok a résztvevők, akik Afrikához szoktak? Hasonló terepen autózhatnak?

Nem. Teljesen más terepen – habár itt is lesznek homokdűnék. A versenyzőknek és az autóknak egyaránt megterhelő lesz ez a viadal. Lesznek gyors szakaszok, amelyek a volt ralipilótáknak fekszenek jobban, és persze átkelünk jó néhány hatalmas dűnén is. Szerintem sokan meglepődnek majd azon, hogy mivel találják szembe magukat.

Hogyan lehet felkészülni rá?

Fizikailag muszáj a topon lenni, mert aki nem teszi, két-három nap után biztosan elbúcsúzik a küzdelmektől. Argentínában és Chilében januárban lesz nyár, tehát nem kell meglepődni, ha negyven fok fölé emelkedik a hőmérséklet. Ehhez jön még, hogy több mint hatezer kilométer a szelektív szakaszok hossza, úgyhogy én mondom, nem lesz könnyű...

Tud valamit mondani a magyar versenyzőkről?

A jelentkezések alapján ugyanannyian lesznek, mint amennyien az idei versenyen indultak volna, vagy talán még eggyel többen is... Igen, ha jól emlékszem, huszonegyen jelentkeztek, de ebben nemcsak a versenyzők vannak benne, hanem a szervizcsapatok is.

Mi jelenti a legnagyobb kihívást a következő Dakaron?

Hogy az emberek nem ismerik a terepet. Afrikában már mindenki egy kicsit otthon érezte magát, a rutinosabbak már tudták, nagyjából mi vár rájuk a következő napon. Most ilyen nem lesz, senki sem tudja, mi következik, s ez természetesen sokkal nagyobb stresszt jelent. Óvatosabbnak kell lenni, és túlélni a hatezer kilométernyi szelektív szakaszt. Ez olyan, mintha New Yorktól Los Angelesig autózna az ember, csak éppen nem aszfaltúton, hanem végig off road. Másrészt pedig a chilei sivatagban forróság lesz, ez is plusznehézség.

Mi a legjobb stratégia, ha valaki nyerni akar?

Ha valaki nem ringatja magát abban a hitben, hogy könnyű lesz, mert nem lesz az. A verseny folyamán pedig figyelni kell arra, hogy csak akkor támadjon valaki maximális erőbedobással, ha arra nagyon nagy szükség van. Mindig meg kell próbálni keveset tartalékolni a következő és az azt következő napra is... Azt mondom, ez a Dakar nehezebb lesz, mint az előzőek.

Legfrissebb hírek

Atlétikai vb: Takács Boglárka ötödik helyen zárt a 200 méter előfutamában

Atlétika
1 perce

Magasból a mélybe, majd újra a csúcsra – íme, a régi-új belga sztárcsapat!

Bajnokok Ligája
11 perce

Szabados nem bírt a világbajnok japánnal, a vigaszgára vár

Birkózás
18 perce

Az Inter és a Milan megvette a San Sirót, felújítás 2031-ig

Olasz labdarúgás
38 perce

Kaszás Elza bronzérmet nyert a szumó-vb-n

Egyéb egyéni
1 órája

Megfogyatkozva is a PSG az esélyes az Atalanta ellen

Bajnokok Ligája
1 órája

A Bayern volna a BL Hoffenheimje?

Bajnokok Ligája
1 órája

Csonka András: Lendületet adhat a kupában aratott győzelem

Labdarúgó NB I
1 órája
Ezek is érdekelhetik