Az új géppel száguldott

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2008.10.28. 23:29
Címkék
Talmácsi Gábor nem pihen. Vasárnap este az év végi díjkiosztón átvette az összetett harmadiknak járó bronzérmet és a legtöbb rajtelsőséget szerző pilótát illető órát, de az ünnepséget követő partira már nem ment el, mivel hétfőn folytatódott a munka – pontosabban elkezdődött egy újabb fejezet. A magyar világbajnok pályafutása utolsó 125 köbcentis viadala után egy nappal már a jövő évi versenygépét, a 250 köbcentis gyári Apriliát tesztelte Valenciában.

Hogyan telt az ismerke dés első napja? Hogyan telt az ismerke dés első napja?

Már az is remek érzés volt, amikor kigurultam a motorral a boxutcából – mondta Talmácsi. – Nagyon jó, hogy eddig eljutottam, és többé már nincsenek a fejemben azok a gondolatok, hogy ki fiatalabb a kategóriában, és ki nem, hogy ki könynyebb nálam, és ki nehezebb. Úgy érzem, jó kategória lesz ez nekem.

És milyen volt a motor?

Délelőtt rakták össze nekem, és déltől ötig megtettem vele ötvennyolc kört. Az első benyomás nagyon jó: iszonyatosan gyors ez a motor. Míg a százhuszonötben sokszor húztunk teli gázt, itt végig kontrollálni kell, szinte alig van rá lehetőség, kanyarodás közben pedig egyáltalán nincs. Az eddigi versenygépeim közül egyikhez sem tudnám hasonlítani, nagyon kemény, nagyon merev, és csak akkor kezded el érezni, hogy milyen jó futómű van alattad, ha elkezdesz gyorsan menni vele. Amíg lassan mész, addig kezelhetetlen.

Viszonyításképpen megnézte a hétvégi köridőket? Most még nem számított az időeredmény – ezt sulykolta a csapatfőnököm is. Azt mondta, bőven lesz még lehetőségem tesztelni, haladjak csak lépésről lépésre. Azért persze nem bírtam ki, és megnéztem, hogy az egy perc harmincnyolc másodperces időm (1:38.472) mire lett volna jó, és azt láttam, hogy két másodperccel lassabb, mint Álvaro Bautista körei a verseny során. De nem is reális, hogy közel legyek az éllovasokhoz, hiszen egyelőre nagyon távol vagyunk az optimális beállításoktól. Sokszor éreztem, hogy sodródik a motor, és volt, hogy az egyenesben is el kellett vennem a gázt.

Ezek szerint a beállítások folyamatos változtatásával telt a nap?

Kicsiket léptünk előre, mert az volt a legfontosabb, hogy a lehető legtöbb kört megtegyem. De én sem erőltettem a változtatásokat, ugyanis nem akartam hülyeséget mondani, szeretném megvárni, amíg biztos leszek a dolgomban.

Elfáradt? Ez a motor majd' harminc kilóval nehezebb és hatvan lóerővel erősebb, mint az előző volt.

Az az igazság, hogy azt hittem, sokkal fárasztóbb lesz, mert mindig azt látom, hogy a kettőötvenes pilótákatrengeteget maszírozzák, talán még többet, mint a MotoGP-seket. Felkészültem rá, hogy begörcsöl majd az alkarom, hogy fájni fog mindenem, ehhez képest semmi sem történt, pontosabban csak anynyi, hogy kellemesen elfáradtam. Már alig várom, hogy holnap újra felüljek a motorra.

Nem volt furcsa egyedüli negyedliteresként tesztelni a MotoGP versenyzői között?

Jó érzés volt Rossiékkal motorozni, bár amikor az egyenesben elmentek mellettem, azt hittem, szétesik az Apriliám, olyan brutális hangjuk volt. Többször be is csaptak, mert olyan hangosak, hogy már sokkal hamarabb hallod, és lehúzódsz, mint ahogy odaérnének.

Összességében nagyon élveztem a helyzetet.

Legfrissebb hírek

Pénteken indul a jegyértékesítés a Portugália elleni vb-selejtezőre

Magyar válogatott
1 perce

Molnár Attila: Nem számolgatni kell, hanem bejutni a következő vb döntőjébe!

Atlétika
2 perce

Van min javítania a Szegednek, de megszerezhető a két BL-pont Dániában

Kézilabda
12 perce

Wright és Van Barneveld számára különösen nagy a tét a Hungarian Darts Trophyn

Egyéb egyéni
24 perce

Története első Európa-bajnokságára készül a magyar flag football-válogatott

Egyéb csapat
31 perce

Valami nem stimmelt Guirassy mezével a Juventus ellen – kép

Bajnokok Ligája
44 perce

Azonnal repült a szégyenletes vereség után a Benfica-edző, Mourinho lesz az utód

Bajnokok Ligája
51 perce

Záray László a három kilométeres táv korosztályos világcsúcsának megdöntésére készül

Kerékpár
59 perce
Ezek is érdekelhetik