Karambol karambol hátán a Sprint-kupában

NASCAR
 
 Unalmasan indult, aztán nagy durranás, pontosabban csattanás lett a vége: számos késői karambol tarkította a Sprint-kupa idei második Daytona Beach-i futamát, a Coke Zero 400-at, a legutolsó ütközés néhány száz méterrel a célvonal előtt történt. Az élen állóknak sikerült kimaradniuk belőle, így Tony Stewartnak is, aki elsőként találkozott a kockás zászlóval. Stewart büntetése miatt csak a 42., utolsó előtti helyről rajtolt, és mindössze 22-t vezetett a 160 körből. Idei harmadik, mindent egybevetve pedig 47. győzelmét aratta a NASCAR első számú bajnokságában.
Az összetettben vezető Matt Kensethet harmadikként intették le, amivel csöppet meglépett a ponttáblán, Dale Earnhardt Jr. és a többi közvetlen üldözője ugyanis gyengén szerepelt Floridában. Egy hete azt írtuk, hogy Stewart négy helyet esett vissza a pontversenyben, és már csak a kilencedik, nos, az ismét remeklő Chevy-pilóta visszaszerezte az ötödik helyet.
| Coke Zero 400, a NASCAR-széria 18. versenye, Daytona Beach (160 kör) | |
| 1. Tony Stewart (Chevrolet) | 2:32:14 óra | 
| 2. Jeff Burton (Chevrolet) | azonos körben | 
| 3. Matt Kenseth (Ford) | azonos körben | 
| 4. Joey Logano (Toyota) | azonos körben | 
| 5. Ryan Newman (Chevrolet) | azonos körben | 
| 6. Carl Edwards (Ford) | azonos körben | 
| Az élcsoport: 1. Matt Kenseth 676 pont, 2. Dale Earnhardt Jr. (Chevrolet) 651, 3. Greg Biffle (Ford) 632 | |
INDYCAR
Elképesztő sorozatot produkál Ryan Hunter-Reay a tengerentúli központú IndyCar-sorozatban: az amerikai egymást követő harmadik versenyét nyerte meg úgy, hogy nem ő indult a pole-ból – hanem Dario Franchitti. A bajnoki címvédő skót legalább célba ért a hétvégén (17. lett), nem úgy, mint a megelőző két alkalommal.
Hunter-Reay pályafutása hatodik sikerével átvette a vezetést az immár hat futam óta dobogóra állni képtelen Will Powertől a bajnokságban; utóbbi tizenötödikként ért célba Torontóban. Franchitti több mint száz egységgel van lemaradva az új listavezetőtől – össze kell kapnia magát a hátralévő öt versenyen, ha 2007, 2009, 2010 és 2011 után ötödször is meg akarja nyerni a sorozatot.
| Honda Indy Toronto, az IndyCar-sorozat 10. állomása, Toronto (85 kör) | |
| 1. Ryan Hunter-Reay (amerikai, Andretti-Chevrolet) | 1:33:26.5096 óra | 
| 2. Charlie Kimball (brit, Novo Nordisk-Honda) | 0.0757 mp hátrány | 
| 3. Mike Conway (brit, A. J. Foyt-Honda) | 0.2848 mp h. | 
| 4. Tony Kanaan (brazil, KV Racing-Chevrolet) | 1.6672 mp h. | 
| 5. Oriol Servia (spanyol, Panther/Dreyer & Reinbold-Chevrolet) | 1.9128 mp h. | 
| 6. Hélio Castroneves (brazil, Penske-Chevrolet) | 2.4795 mp h. | 
| Az élcsoport: 1. Ryan Hunter-Reay 335 pont, 2. Will Power (ausztrál, Penske-Chevrolet) 301, 3. Hélio Castroneves 289 | |
GP2
Akárcsak két héttel korábban Valenciában, a silverstone-i hétvégén is Esteban Gutiérrez, illetve Luiz Razia nyerte meg a GP2-es sorozat futamait, ebben a sorrendben. Razia a szombati első menetben begyűjtött egy ötödik helyet is (Gutiérrez vasárnap 4. lett), s mivel az eddigi összetettbeli éllovas Davide Valsecchi csak egy második helyet kaparintott meg Angliában, az Arden brazil pilótája annak rendje és módja szerint át is vette a vezetést a bajnokságban. 
| A sorozat 13. futama, Silverstone (25 kör) | |
| 1. Esteban Gutiérrez (mexikói, Lotus) | 1:00:22.657 óra | 
| 2. Johnny Cecotto Jr. (venezuelai, Barwa Addax Team) | 1.700 mp hátrány | 
| 3. Jolyon Palmer (brit, iSport International) | 5.257 mp h. | 
| 4. Nigel Melker (holland, Ocean Racing Technology) | 6.368 mp h. | 
| 5. Luiz Razia (brazil, Arden) | 6.523 mp h. | 
| 6. Luiz Felipe Nasr (brazil, DAMS) | 7.552 mp h. | 
| A sorozat 14. futama, Silverstone (21 kör) | |
| 1. Luiz Razia (brazil, Arden) | 37:28.656 perc | 
| 2. Davide Valsecchi (olasz, DAMS) | 5.642 mp hátrány | 
| 3. Luiz Felipe Nasr (brazil, DAMS) | 17.775 mp h. | 
| 4. Esteban Gutiérrez (mexikói, Lotus) | 19.969 mp h. | 
| 5. Jolyon Palmer (brit, iSport International) | 25.869 mp h. | 
| 6. Nigel Melker (holland, Ocean Racing Technology) | 28.600 mp h. | 
| Az élcsoport: 1. Luiz Razia 165 pont, 2. Davide Valsecchi 159, 3. Esteban Gutiérrez 122 | |
IRC
A menők közül Jan Kopecky és Juho Hänninen sem látogatott el az Intercontinental Rally Challenge San Marinó-i állomására, Andreas Mikkelsen viszont igen, s mindjárt második lett, amivel továbbnövelte előnyét összetettben. A győzelmet Giandomenico Basso szerezte meg, aki második elsőségét ünnepelte, három éve Madeirán nyert.
A viadalon öt magyar is indult, közülük ketten pontot is szereztek! Bujdos Miklós kilencedik lett, míg Szabó Gergely hatodik, aki ezzel az eredménnyel a 21. helyre katapultálta magát a pontversenyben.
„Nehéz verseny volt számomra, az autónak és a csapatnak egyaránt. Örülünk annak, hogy a célba értünk, és a helyezésünk is igazán előkelő” – nyilatkozta Szabó a rallysport.hu-nak.
 
| Az IRC-ralibajnokság 7. versenye, San Marino | |
| 1. Giandomenico Basso (olasz, Ford) | 2:35:56.6 óra | 
| 2. Andreas Mikkelsen (norvég, Skoda) | 2.8 mp hátrány | 
| 3. Umberto Scandola (olasz, Skoda) | 1:41.6 p h. | 
| 4. Sepp Wiegand (német, Skoda) | 2:06.2 p h. | 
| 5. Jarkko Nikara (finn, Subaru) | 6:12.2 p h. | 
| 6. Szabó Gergely (magyar, Mitsubishi) | 10:15.6 p h. | 
| … | |
| 9. Bujdos Miklós (magyar, Mitsubishi) | 13:53.0 p h. | 
| … | |
| 15. Szíjj Zsolt (magyar, Mitsubishi) | 21:52.9 p h. | 
| … | |
| Puskádi János (magyar, Skoda) és Szabó Zoltán (magyar, Mitsubishi) kiesett | |
| Az élcsoport: 1. Andreas Mikkelsen 107 pont, 2. Jan Kopecky (cseh, Skoda) 83, 3. Juho Hänninen (finn, Skoda) 68 | |





