MotoGP: Márquez elnézést kért, de nem volt más választása

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2021.05.30. 10:37
null
Márquez bocsánatot kért Vinalestől (Fotó: motogp.com)
Miközben az egész depó Jason Dupasquier-nek drukkol, és bízik a létező legjobban, ahogy mondani szokás, az élet nem állt meg, a show-nak folytatódnia kell. Nemsokára a mezőny ismét egymásnak feszül Mugellóban. De vajon kik a legesélyesebbek? Hogyan élték meg a tegnapi baleset végtelenül hosszú perceit? És miért kért bocsánatot Marc Márquez Maverick Vinalestől?

Egyértelmű favorit a MotoGP futama előtt a pole-ból induló Fabio Quartararo, aki ismét bebizonyította, hogy ő a szombati nap királya, és egyre nagyobb az esélye, hogy egy újabb autóval gazdagodjon a szezon végén, mint a legjobban kvalifikáló versenyző.

A második helyről rajtoló Pecco Bagnaia mellett talán ő volt az egyedüli szombaton, aki önerőből futotta meg a legjobb idejét, nem pedig egy versenytársat követve. Tette mindezt egy jóval lassabb motoron, mint a Ducatik vagy éppen a gyári KTM-ek.

A francia ráadásul nem csak egy körön gyors, az FP4-et is megnyerte, ami általában sokat elárul a futamról. Ennek ellenére nem lesz könnyű dolga, hogy leszakítsa magáról a többieket, de a rajtnál segítségére lehet, hogy már a hangvillásoknak is elöl-hátul rendelkezésére áll az ún. hole shot eszköz, amely még nagyobb erőátvitelt és stabilitást tesz lehetővé.

Nakagami Takaaki tempója szintén ígéretesnek tűnik használt gumikon, de a 15. helyről rajtolva nem lesz könnyű dolga, hogy dobogóra álljon. Főleg, hogy az utolsó pódiumos helyre (ha feltételezzük, hogy a győzelem az eddig látott teljesítmény alapján Quartararo és Bagnaia között dől majd el) legalább 6-7 versenyző is esélyes.

Quartararo és Bagnaia harca sok szempontból érdekes lehet. A futamgyőzelem mellett a bajnoki éllovasság a tét, másrészt kiderülhet, hogy a végsebesség és a hosszú egyenes vagy az agilitás és a kanyarok döntenek.

Persze azok is beleszólhatnak majd a küzdelembe, akik szombaton csak mások mögött tudtak gyors kört futni, mint például Johann Zarco, aki maga is bevallotta, egyedül nem lett volna képes jó köridőre. „Ez a sötét oldala ennek a sportnak. De ha nem vagy képes így játszani, akkor nem vagy a megfelelő szinten. Próbálunk olyan tisztán versenyezni, ahogy csak lehet, de néha ez nem lehetséges.”

Nem Zarco volt az egyetlen, aki ehhez a „cselhez” folyamodott az időmérőn, Pecco Bagnaia mögött egy hatos boly állt össze, amiért nyilván az olasz sem lelkesedett, de nem hagyta megzavarni magát, szélárnyék és referencia nélkül is a leggyorsabb tudott lenni abban a csoportban.

Míg egyeseknél azonban csak legyintünk egy ilyen helyzetben, addig Marc Márquez Q1-es produkciója után sorra jöttek a kritikák – naná, hogy az újságírók ráharaptak a témára.

„Tudom, hogy nem volt teljesen fair, amit csináltam” – vallotta be Márquez, aki elnézést is kért Vinales-től. „Megvan rá minden okod, hogy dühös legyél – mondta a hondás honfitársának, aki természetesen egy DE-vel folytatta a történetmesélést. „Nem volt más választásom. Délután nagyon-nagyon rosszul éreztem magam a motoron, és fizikálisan sem voltam jól. Az FP4 végén mondtam, a csapatnak, hogy nem érzem a motort, semmit sem érzek, követnem kell valakit. Megnéztük a listát, és Maverick volt a leggyorsabb, ha más lett volna, akkor mást választunk.”

Hogy hogyan reagált mindezekre Vinales, egyáltalán miért engedte el az utolsó körét, és hogyan élték meg a versenyzők a helyszínen a Moto3-as baleset képsorait, arról az alábbi elemző videóban tudhatnak meg részleteket.

A Moto2-esek időmérőjét zsinórban másodszor a kategóriaújonc Raúl Fernandez nyerte meg pályacsúccsal, amelyet talán még tovább javított volna, ha a pálya egyes részein el-eleredő eső nem zavart volna be. Ha jól tud tartalékolni a gumikkal, akkor a tempóját elnézve minden esélye megvan egy újabb futamgyőzelemre, amivel az összetettbeli vezetést is átvenné, hiszen jelenleg csupán egy pont a lemaradása csapattársa, Remy Gardner mögött, aki a negyedik leggyorsabb volt az időmérőn. A második helyről rajtoló Sam Lowes célja nem lehet más, mint hogy dobogóra álljon akkor is, ha a győzelem nem lehetséges, mert egy újabb nullázással kiírhatja magát a bajnoki esélyesek közül.

Az időmérő végeredményét itt tekinthetik meg.

A Moto3-as kvalifikáció végén történt balesetről már beszámoltunk. A legkisebbek időmérőjéről továbbra is megállapítható, hogy esélytelennek tűnik normális mederbe terelni, és olyan büntetést kitalálni, ami tényleg elveszi a pilóták és a csapatok kedvét az egymásra való várástól.

A Q2 első öt percében egyedül a Q1-ből bejutó Pedro Acosta gurult ki a pályára, mindenki más a hétvége addigi leggyorsabbjára, Andrea Mignóra várt, aki úgy döntött, hogy inkább visszamegy a bokszba mért kör nélkül és csak a leintés előtt négy és fél perccel megy vissza a pályára. De nem ő volt az egyedüli, aki ezt a taktikát választotta. Kevesebb mint négy perccel a leintés előtt még csak 9 versenyzőnek volt mért ideje a 18-ból.

A pole-t Szuzuki Tacuki szerezte meg (természetesen) körrekorddal, épp a második leggyorsabb, Pedro Acosta szélárnyékában, aki először rajtolhat majd az első sorból világbajnokságon.

Az időmérő végeredményét itt tekinthetik meg.

Legfrissebb hírek

Álex Márquez győzött Sepangban, Bagnaia Ducatija megadta magát

Egyéb autó-motor
2025.10.26. 09:26

MotoGP: Álex Márquez biztossá tette második helyét a pontversenyben

Egyéb autó-motor
2025.10.25. 11:50

MotoGP: Fernández pályafutása első sikerét aratta

Egyéb autó-motor
2025.10.19. 09:46

MotoGP: a világbajnok Marc Márquez óriásit bukott, Aldeguer karrierje első sikerét aratta – videó

Egyéb autó-motor
2025.10.05. 10:42

MotoGP: Marc Márquez hat év után ismét világbajnok

Egyéb autó-motor
2025.09.28. 09:51

MotoGP: Bagnaia nyerte a japán sprintet, Marc Márquez vasárnap újra világbajnok lehet

Egyéb autó-motor
2025.09.27. 14:13

San Marinó-i Nagydíj: Marc Márquez nyert Misanóban

Egyéb autó-motor
2025.09.14. 15:45

Bukás vetett véget Marc Márquez nagy sorozatának, Bezzecchié a misanói sprint

Egyéb autó-motor
2025.09.13. 15:32
Ezek is érdekelhetik