- Toyota: a kölni istálló számára a Magyar Nagydíj volt a csúcs
- Toro Rosso: az idény meglepetéscsapata, a zseniális Vettellel
- Red Bull: jó kezdés és egy harmadik hely után erős visszaesés
- Williams: két dobogó a kirakatban, de a valóság ennél lehangolóbb
- Honda: ebben a szezonban Rubens Barrichello termelte a pontokat
- Force India: pont nélkül, csalódottan zárt a csapat
A Nemzeti Sport Online sorozatában a hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es istállót, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A Renault gyatra első félév után az utolsó nyolc futamon az élcsapatok nyomába ért, Fernando Alonso pedig visszatért a győztesek közé.

Fotó: Imago (archív)
Sokszor váratlanul nagyot alkotott a Renault ebben a szezonban

Fotó: Imago (archív)
Sokszor váratlanul nagyot alkotott a Renault ebben a szezonban
SOROZATUNK EDDIGI RÉSZEI
Kivételes formajavulásra volt szükség, a csapat ugyanis az év elején még körönként egy másodpercre, az év végén négy tizedre volt az élcsapatoktól.
Persze volt honnan fejlődni, a Renault a motorfejlesztési tilalom bevezetése után leépítette F1-es motorrészlegét, így a Ferrarival, a BMW-vel vagy a Mercedesszel szemben nem tudott olyan hatékonyan reagálni a télen arra a lehetőségre, hogy a V8-asok megbízhatóságának javítása érdekében belenyúljanak a hajtóművekbe. Miután a többiek a módosításaikkal nemcsak az erőforrások élettartamát, hanem a teljesítményét is megnövelték, a Renault 35-40 lóerős hátrányba került.
Az aerodinamika terén sem sikerült a várt módon előre lépni, a légterelőket nem hangolták össze rendesen, így hiányzott a jó teljesítményhez elkerülhetetlen kiegyensúlyozott áramlás. Emiatt a gumikat sem tudták maximálisan kihasználni.
A két Renault a középmezőnyben vergődött, Alonso az időmérőkön ugyan megvillant, de a versenyeken képtelen volt tartani a lépést a többiekkel. Spanyolországi kiesését követően elveszítette a kedvét, több csapatértekezletről is ellógott, mintha feladta volna a reményt, hogy még ebben az évben tehet valamit.
A csapat nem adta fel, tudta, hogy javulnia kell, ha meg akarja tartani a jobb állást kereső spanyol pilótát. Az aerodinamikai részleg a számítógépes szimulációs program kiterjesztése mellett létszámban is növekedett, és folyamatosan jöttek az új fejlesztések. Közben az Elf olyan kenőolajat fejlesztett ki, amelynek köszönhetően jobban működött a motor, s a teljesítménybeli elmaradás egy részét lefaragta a Renault.
Az idény első felében lesajnált Nelsinho Piquet szerencsés második helyet szerzett Németországban, majd a Magyar Nagydíjon megszerzett negyedik helyével Alonso is elkezdte menetelését. Megérezte a vérszagot, és lecsapott: az utolsó hét futamon 48 pontot szerzett, többet, mint bárki más.
Szingapúrban és Japánban kihasználta az ölébe hulló lehetőséget, és két remek futamgyőzelemmel jelezte az ellenfeleknek: visszatért. Idény végi menetelése elsősorban a jövőre vonatkozó üzenet a többiek számára, de kérdés, mennyi energiát vont el a 2009-es idényre való felkészüléstől az idei hajrá biztosítása.
Alonsót sikerült megtartani, azaz a fő célt elérte a vezetőség. Mellette Piquet kap új lehetőséget, a brazilnak másodszor is bizonyítania kell, hogy megérdemli.
A KÉT PILÓTA
| Fernando Alonso | Nelsinho Piquet | 
| spanyol, 27 éves | brazil, 23 éves | 
| 61 pont, 5. a vb-n | 19 pont, 12. a vb-n | 
A 2008-AS ÉV VERSENYEI
| Alonso | Piquet | |
| Ausztrál GP | 4. (11.) | ütközés (20.) | 
| Malajziai GP | 8. (7.) | 11. (13.) | 
| Bahreini GP | 10. (10.) | váltóhiba (14.) | 
| Spanyol GP | motorhiba (2.) | ütközés (10.) | 
| Török GP | 6. (7.) | 15. (17.) | 
| Monacói GP | 10. (7.) | kicsúszás (17.) | 
| Kanadai GP | kicsúszás (4.) | fékhiba (15.) | 
| Francia GP | 8. (3.) | 7. (9.) | 
| Brit GP | 6. (6.) | kicsúszás (7.) | 
| Német GP | 11. (5.) | 2. (17.) | 
| Magyar GP | 4. (7.) | 6. (10.) | 
| Európai GP | ütközés (12.) | 11. (15.) | 
| Belga GP | 4. (6.) | kicsúszás (12.) | 
| Olasz GP | 4. (8.) | 10. (17.) | 
| Szingapúri GP | 1. (15.) | kicsúszás (16.) | 
| Japán GP | 1. (4.) | 4. (12.) | 
| Kínai GP | 4. (4.) | 8. (10.) | 
| Brazil GP | 2. (6.) | kicsúszás (11.) | 
- Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.
Megtett körök pozíciónként
| Helyezés | Alonso | Piquet | 
| 1000 kör | 776 kör | |
| 1. | 62 | 13 | 
| 2. | 62 | 15 | 
| 3. | 49 | 23 | 
| 4. | 159 | 29 | 
| 5. | 123 | 27 | 
| 6. | 105 | 44 | 
| 7. | 77 | 49 | 
| 8. | 70 | 86 | 
| 9. | 77 | 30 | 
| 10. | 81 | 67 | 
| 11. | 42 | 89 | 
| 12. | 33 | 64 | 
| 13. | 16 | 27 | 
| 14. | 5 | 45 | 
| 15. | 8 | 69 | 
| 16. | 25 | 48 | 
| 17. | 4 | 10 | 
| 18. | – | 38 | 
| 19. | 1 | 3 | 
| 20. | 1 | – | 
Legfrissebb hírek

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére
F1
2025.10.26. 22:50
Ezek is érdekelhetik






