
| ÁPRILIS 12., PÉNTEK | |||
| 1. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.911 | |||
| 2. szabadedzés: 8.00–9.30 | |||
| ÁPRILIS 13., SZOMBAT | |||
| 3. szabadedzés: 5.00–6.00 | |||
| Időmérő: 8.00–9.00 | |||
| ÁPRILIS 14., VASÁRNAP | |||
| Futam: 8.10–10.10 | |||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
| Április 28., 14.10 | Azeri Nagydíj, Baki | ||
| Május 12. 15.10 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||
| Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||
Napos időben vette kezdetét a Kínai Nagydíj első szabadedzése Sanghajban, ahol bár szinte azonnal megtelt a pálya, az első mért körre bő 20 percet kellett várni. Robert Kubicát aztán lassan a teljes mezőny követte, kivéve Antonio Giovinazzit, aki fel sem iratkozott az időlistára. Az olasz pilóta motorerővesztés miatt vesztett rengeteg időt.
Az első köröket követően Lewis Hamilton 1:35.102-vel állt az élen, míg mögötte márkatársa, Valtteri Bottas, a Red Bull-os Max Verstappen, illetve a Sergio Pérezt közrefogó Ferrari-páros sorakozott egy szekundumos hátrányon belül. Igaz, míg a Mercedes a lágy, addig a Ferrari és Pérez a közepes, a harmadik Verstappen pedig kemény keveréken teljesítette a leggyorsabb körét.
A versenyzők viszonylag gyorsan felvették a ritmust: kevés hiba esett, egyedül Lance Stroll forgott meg a célegyenesben, ám a kanadai is fennakadás nélkül tudta folytatni az adatgyűjtést.
A második fordulóra aztán megint eltérő gumistratégiát választottak az élcsapatok: az 1:33.911-gyel az élre álló Vettel és a harmadik helyet befoglaló Leclerc maradt a közepesnél, a második Hamilton és a negyedik Bottas ezúttal is a piros jelzésű Pirellivel hajtott ki, míg a 6–7. Red Bull a sárga festésű abroncsot választotta. Ám Verstappen autójára nem sokkal később felkerültek a lágy gumik is, a holland pedig fel is zárkózott a negyedik pozícióba – az első négyest ekkor bő négy tized választotta el egymástól.
Az utolsó tíz percre újra megtelt a sanghaji aszfaltcsík, ám a versenyzők már többnyire megtankolt kocsikkal köröztek, így javítás nem történt. Az első tréninget tehát Vettel zárta az élen a közepes keveréken, míg a második Hamilton lett már a lágy abroncsokon. Mögöttük Leclerc, Verstappen, Bottas, az új MGU-K-val felszerelt Renault-erőforrással hajtó Ricciardo, Gasly, Kvjat, Stroll és Grosjean sorakozott az első tízesben.
Nico Hülkenberg a 12. lett, míg a McLaren kettőse a 13. és a 16. pozíciót foglalta el. A Williams duója eközben ezúttal is a mezőny végén: Kubica és Russell csak a mért kört sem teljesítő Giovinazzit előzte meg.
Folytatás reggel 8 órakor a második szabadedzéssel.
| 1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:33.911 | átlag: 208.959 km/ó | 19 kör | 
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.118 | 0.207 mp h. | 21 | 
| 3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.167 | 0.256 | 21 | 
| 4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.334 | 0.423 | 20 | 
| 5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:34.653 | 0.742 | 23 | 
| 6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:35.239 | 1.328 | 23 | 
| 7. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1:35.428 | 1.517 | 23 | 
| 8. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:35.447 | 1.536 | 24 | 
| 9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:35.466 | 1.555 | 25 | 
| 10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:35.507 | 1.596 | 24 | 
| 11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:35.517 | 1.606 | 25 | 
| 12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:35.591 | 1.680 | 22 | 
| 13. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:35.631 | 1.720 | 24 | 
| 14. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:35.695 | 1.784 | 26 | 
| 15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.729 | 1.818 | 23 | 
| 16. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:35.756 | 1.845 | 24 | 
| 17. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:35.820 | 1.909 | 24 | 
| 18. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:36.847 | 2.936 | 27 | 
| 19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:37.619 | 3.708 | 29 | 
| 20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | idő nélkül | 2 | 







