A Ferrari állt az élre Szingapúrban – Leclerc-é a harmadik edzés

A Mercedes és Red Bull élmenői, Lewis Hamilton és Max Verstappen kezdett a legjobban Szingapúrban, a villanyfényben megrendezett pénteki második edzésen a harmadik Sebastian Vettel is több mint 8 tizeddel maradt már le. A sok fejlesztéssel készülő Ferrarinak így bőven volt még munkája az időmérő előtt, és az volt a legnagyobb kérdés, valamelyik pilóta közelebb tud-e kerülni a brit, holland kettőshöz.
| SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |||
| 1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:40.259 | |||
| 2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:38.773 | |||
| SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |||
| 3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:38.192 | |||
| Időmérő: 15.00–16.00 | |||
| SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |||
| A verseny (61 kör, 308.706 km) rajtja: 14.10 | |||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
| Szeptember 29., 13.10  | 6. Orosz Nagydíj  | ||
| Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj  | ||
| Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj | ||
A harmadik szabadedzés eleje azonban nem volt túl mozgalmas, ami érthető is volt, hiszen ezen a gyakorláson közel sem olyanok még a körülmények, mint amilyen az időmérőn és vasárnap a versenyen lesznek. Bő 20 perc elteltével 12 versenyző rendelkezett mért körrel, és még félidőben sem volt teljes az időlista.
A gyakorlás elején a Mercedes kivételével mindenki a lágy keveréken kezdte meg a körözést, és hamar ki is alakult a Ferrari, Mercedes sorminta az első négy helyen. Az élen Charles Leclerc állt, a második Hamilton 765 ezredet kapott közepesen, míg a harmadik Vettel hátránya a 9 tizedet is meghaladta, Vatteri Bottas pedig 1 másodpercen belülre sem tudott kerülni.
Az akkor ötödik pozíciót elfoglaló Sergio Pérez azonban nem élvezhette sokáig a sok újítással felszerelt Racing Point vezetését. Ugyanis bő 30 perccel a vége előtt az utolsó előtti kanyarban a falhoz vágta az autóját, és bár vissza tudott térni a bokszutcába, sok törmeléket hagyott maga után a pályán. Az eset miatt először sárga zászlót lengettek, majd következett egy rövid virtuális biztonsági autós szakasz, hogy aztán piros zászlóval megszakítsák az edzést a takarítás idejére.
A korlátozást végül 20 perccel a vége előtt oldották fel, többen pedig azonnal pályára hajtottak, hogy teljesítsék az időmérős szimulációt. Az élre először Bottas állt, ám Leclerc nem sokkal később visszavette a vezetést, méghozzá jelentős fölénnyel. Verstappen is megfutotta végre az első mért körét, a holland viszont 1.2 tizedes lemaradással nyitott.
Nem alakultak jól Hamilton utolsó próbálkozásai sem: először megforgott, majd forgalomba keveredett, végül harmadik nekifutásra egészen közel verekedte magát a vezető Leclerc-hez. A brit 207 ezredes hátránnyal foglalta el a második helyet, és került ezzel Ferrari-szendvicsbe, hiszen Vettel a végén még javított, és bő 6 tizedes lemaradással a harmadik pozícióba lépett előre.
A negyedik Bottas lett, aki nem sokkal maradt el a Ferrari német pilótjának az idejétől, míg az 5–6. helyen a két Red Bull következett, méghozzá Alexander Albon vezérletével. Az első tízes sorát Carlos Sainz Jr., Lando Norris, Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo tette teljessé – vagyis a három élcsapathoz a McLaren és a Renault kettőse csatlakozott.
Danyiil Kvjat mért kör nélkül zárt utolsóként, miután fehér füstöt eregetett maga után, és bár visszatért a a bokszba, onnan már nem tért vissza pályára. A Toro Rossóban motort kellett cserélni.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
| 1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:38.192 | átlag: 185.624 km/ó | 15 kör | 
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.399 | 0.207 mp h. | 15 | 
| 3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:38.811 | 0.619 | 13 | 
| 4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:38.885 | 0.693 | 16 | 
| 5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:39.258 | 1.066 | 14 | 
| 6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:39.366 | 1.174 | 9 | 
| 7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:39.507 | 1.315 | 14 | 
| 8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:39.709 | 1.517 | 13 | 
| 9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:40.118 | 1.926 | 15 | 
| 10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:40.153 | 1.961 | 12 | 
| 11. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:40.209 | 2.017 | 11 | 
| 12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:40.339 | 2.147 | 15 | 
| 13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:40.953 | 2.761 | 16 | 
| 14. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:40.985 | 2.793 | 4 | 
| 15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:41.156 | 2.964 | 13 | 
| 16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:41.169 | 2.977 | 14 | 
| 17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:41.494 | 3.302 | 12 | 
| 18. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:41.542 | 3.350 | 12 | 
| 19. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:41.954 | 3.762 | 13 | 
| 20. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | idő nélkül | 3 | 








