Bottas nyert az osztrák káoszban Leclerc és Norris előtt

Hosszú szünet, 217 nappal a tavalyi abu-dzabi szezonzáró után újra felbőgtek a motorok, és F1-es versenyt rendeztek, igaz, nézők nélkül, s a csapatok is csökkentett létszámmal érkeztek csak Spielbergbe.
A szombati időmérőn ugyan a két Mercedes kibérelte az első sort, ám a rajtnál mégis Max Verstappen Red Bullja állhatott a rajtelsőséget megszerző Valtteri Bottas Mercedese mellé a második helyre, miután Lewis Hamilton fél órával a start előtt három rajthelyes rajtbüntetést kapott, mert az időmérőn nem vette figyelembe a sárga zászlót.
A rajt után Bottas simán megőrizte az első helyét, nagyon hamar elhúzott, Verstappen is megőrizte a második helyét, a nagy vesztes a 3. helyről staroló McLarennel Lando Norris volt, akit a másik Red Bullban Alexander Albon és Hamilton is megelőzte.
Az eltérő taktikával az élmezőnyből egyedül keményebb, közepes keveréken rajtoló Max Verstappenről nem derült ki, hogy mennyire volt jó ötlet a közepesen indulni, a 11. körben ugyanis váratlanul lelassult a Red Bullja, így feladni kényszerült. Hasonlóképpen műszaki okok miatt adta fel Daniel Ricciardo (Renault) és Lance Stroll (Racing Point) is még a 20. kör előtt.
Az élen ekkor már gondol nélkül haladt a két Mercedes, Bottas könnyen tartotta biztonságos távolságban Hamiltont. Az autókázásba aztán egy biztonsági autós fázis hozott némi pezsgést, Kevin Magnussen kiesése miatt beküldött biztonsági autós fázis alatt a mezőny letudta első kerékcseréjét. A biztonsági autó távozása után aztán Sebastian Vettel vonta magára a figyelmet, amikor ütközött utódjával, Carlos Sainzzal, s megpördült.
A folytatásban már megint éppen unalmassá vált volna a futam – Albon zárkózott a két Mercedesre az élen –, amikor rádión figyelmeztették a német csapat pilótáit, hogy gond lehet az autóval és kíméljék azt. George Russel kiesése miatt aztán másodszor is jött a biztonsági autó az 50. körben, Albon pedig feldobta a lágyabb gumikat, így próbálta támadni a negyedik helyről Pérezt.
S milyen jól tette, hogy váltott: az újra rajtot követően az első lehetőségnél feljött a harmadik helyre, s azonnal jött is vissza a biztonsági autó, mert Kimi Räikkönnen jobb elsője leszakadt, s elszabadult.
Az újabb újra rajt után továbbra is Albon maradt a figyelem középpontjában, aki már a második helyen álló Hamiltont támadta, s ahol néhány körrel korábban Pérezt, most a címvédőt is megelőzte. Majdnem, a Red Bull és a Mercedes ugyanis összeért, s a thaiföldi versenyző megpördült és a mezőny végére esett vissza. Hamiltont pedig 5 másodperces időbüntetéssel sújtották.
Így viszont a tulajdonképpen csendes versenyt futó Leclerc került helyzetbe, miután nagy tempóra kapcsolva előbb Norrist előzve feljött a negyedik helyre, majd Pérezt is megelőzve a harmadikra, s ekkor ő már tudta, hogy valójában a második lesz, mert Hamilton előnye csak 2 másodperc volt előtte.
Néhány körrel a vége előtt aztán az is kiderült, hogy Pérez is ötmásodperces büntetést kap, mert túl gyorsan ment a bokszutcában, így Lando Norris előtt ott volt a lehetőség, hogy pályafutása során először dobogóra állhasson: és ez végül sikerült is neki, 4.8 másodperccel Hamilton mögött szelte át a célvonalat a leintés pillanatában.
A futamot végül Valtteri Bottas nyerte, de a második Charles Leclerc, a harmadik pedig Norris, a kaotikus hajrával záruló versenyt egyébként mindössze 11 versenyző fejezte be, az egyedüli, aki pont nélkül finiselt: az egyetlen újonc, a Williams kanadai pilótája, Nicolas Latifi.
Folytatás egy hét múlva, ugyanígy Spielberg, az 1. Stájer Nagydíjjal.

A modul betöltése eltarthat néhány másodpercig.
| 1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:30:55.739 | 
| 2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.700 mp h. | 
| 3. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 5.491 mp h. | 
| 4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 5.689 mp h. | 
| 5. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 8.903 mp h. | 
| 6. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 15.092 mp h. | 
| 7. | Pierre Gasly | francia | Alpha Tauri-Honda | 16.682 mp h. | 
| 8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 17.456 mp h. | 
| 9. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 21.146 mp h. | 
| 10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 24.545 mp h. | 
| 11. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 31.650 mp h. | 
| 12. | Danyiil Kvjat | orosz | Alpha Tauri-Honda | 4 kör h. | 
| 13. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 4 kör h. | 
|  | FELADTÁK |  |  | megtett körök | 
| Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 53 | |
| George Russell | brit | Williams-Mercedes | 49 | |
| Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 49 | |
| Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 24 | |
| Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 20 | |
| Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 17 | |
| Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 11 | 
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
| 1. | Valtteri Bottas | 1 | 1 | 1 | – | 25 | 
| 2. | Charles Leclerc | – | 1 | 1 | – | 18 | 
| 3. | Lando Norris | – | 1 | 1 | 1 | 16 | 
| 4. | Lewis Hamilton | – | – | 1 | – | 12 | 
| 5. | Carlos Sainz | – | – | 1 | – | 10 | 
| 6. | Sergio Pérez | – | – | 1 | – | 8 | 
| 7. | Pierre Gasly | – | – | 1 | – | 6 | 
| 8. | Esteban Ocon | – | – | 1 | – | 4 | 
| 9. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 | 
| 10. | Sebastian Vettel | – | – | 1 | – | 1 | 
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Mercedes | 37 | 
| 2. | McLaren-Renault | 26 | 
| 3. | Ferrari | 19 | 
| 4. | Racing Point-Mercedes | 8 | 
| 5. | Alpha Tauri-Honda | 6 | 
| 6. | Renault | 4 | 
| 7. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 | 
| 8. | Williams-Mercedes | 0 | 
| 9. | Red Bull-Honda | 0 | 
| 10. | Haas-Ferrari | 0 | 








